به عرضه کنسول‌های PS5 و Xbox Series X نزدیک شده‌ایم (احتمالا کمتر از 4-5 ماه) اما هنوز اطلاعات رسمی کمی از هردو کنسول در دسترس هستند و هنوز چیزی راجع به قیمت گفته نشده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTECH، منبع داخلی معروف Dusk Golem که بیشتر او را بخاطر اطلاعاتش از بازی‌های Capcom و Resident Evil می‌شناسیم، به‌تازگی در ResetEra پستی ارسال کرده تا بررسی کند مایکروسافت چگونه قرار است در نسل بعد با سونی رقابت داشته باشد.

او گفت Xbox Series X از نظر قدرت خام بسیار قوی‌تر از PS5 است و بازی‌های چند پلتفرمی را بهتر اجرا می‌کنند و افزود: "به غیر از این، مایکروسافت می‌تواند در زمینه قیمت‌گذاری هم نسبت به سونی بهتر عمل کند. آن‌ها خیلی راحت‌تر می‌توانند یک چیز را فدای چیز دیگر کنند و از طریق Game Pass در مقایسه با سونی راحت‌تر سود خود را پس می‌گیرند."

Dusk Golem در ادامه گفت"ساخت بازی برای PS5 به‌طور کلی راحت‌تر است و سونی استودیوهای با استعدادی دارد که نهایت استفاده را از سخت‌افزار آن می‌برند، اما موضوع این بحث درباره چگونگی رقابت کردن مایکروسافت در نسل بعد است پس روی همین موضوع تمرکز می‌کنم. وقتی نوبت به بازی‌های چند پلتفرمی برسد، Xbox Series X آن‌ها را بسیار بهتر اجرا خواهد کرد. برتری فنی Xbox Series X نسبت به PS5 کم نخواهد بود!

اساس و لب کلام آنچه که من شنیدم، این است که PS5 برای ساخت بازی‌های انحصاری بسیار خوب است، اما در بازی‌های چند پلتفرمی سخت‌افزار آن عجیب می‌شود. استفاده از SSD کمی در ساخت بازی‌های چند پلتفرمی برای PS5 کمک می‌کند، اما نه به کامل‌ترین شکل ممکن. از برخی از سازندگان هم شنیده‌ام که PS5 هنوز در اجرای بازی‌ها با نرخ 60 فریم بر ثانیه روی رزولوشن 1080p مشکل دارد؛ در حالی که چنین اشکالی را در Xbox Series X نمی‌بینیم و حتی در اکثر موارد می‌توان به عملکردی بالاتر هم دست یافت. البته این نکات را فقط از تعداد کمی از سازندگان شنیدم و قطعا جزئیات بیشتر هستند، ولی چیزی به من گفته شده که این نسل را در بخش بازی‌های چند پلتفرمی جالب می‌کند و آن هم این است تمرکز PS5 و Xbox Series X روی برخی زمینه‌های خاص، بازی‌های چند پلتفرمی را در نسل نهم "جالب" می‌کند، به حدی که شاید در برخی مواقع ببینیم یک بازی برای کنسول مایکروسافت منتشر می‌شود و برای سونی نه یا برعکس (البته برای کامپیوتر هم منتشر می‌شوند) چون به دلیل تمرکز این دو کنسول در بخش‌های کاملا متفاوت، بهینه‌سازی همزمان بازی‌ها برای هردو دستگاه کمی سخت است."

او گفت منظور وی در این پست Resident Evil Village بود که ظاهرا در اجرا با رزولوشن 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه روی PS5 مشکل دارد. از آن طرف، Dusk Golem شنیده که این بازی روی Xbox Series X به‌خوبی اجرا می‌شود. Dusk Golem گفت از بقیه سازندگان هم شنیده که چنین مشکلاتی را در سایر بازی‌های چند پلتفرمی هم خواهیم دید. با این حال، وی این را هم اضافه کرد دلیل افت فریم در تریلر Resident Evil 8 طی نمایش PlayStation این بود که آن تریلر از نسخه قدیمی بازی تهیه شده بود و شاید در ادامه بهینه‌سازی‌های بهتری انجام شده باشد.

منبع متن: pardisgame