razer

به گزارش پردیس‌گیم، شرکت ریزر (Razer)، که در زمینه‌ی تجهیزات گیمینگ شناخته شده است و محصولاتش طیف وسیعی را از گیره‌های ساده برای موبایل تا دسته‌ی بازی و گوشی‌های گیمینگ، در بر می‌گیرد. به صورت تصادفی اطلاعات بالغ بر بیش از 100000 مشتری خودش را افشا کرده است.

این موضوع را شرکت امنیت شبکه معتبر به نام Volodymyr Diachenko در تاریخ 10 سپتامبر سال جاری یعنی 5 روز پیش اعلام کرده بود. و شرکت ریزر به تازگی این رخداد را تأیید کرده است. ریزر به شکل یک پیام از این موضوع ابراز تأسف کرد و از مشتریان عذرخواهی به عمل آورد. دلیل این اتفاق را سهل‌انگاری در تنظیمات یک سرور در تاریخ 9 سپتامبر اعلام کردند و گفتند حتماً از این پس سازوکار امنیتی خودشان را بهبود خواهند داد. ضمن این‌که این موضوع را نیز خاطر نشان کردند که اطلاعات افشا شده شامل رمز مشتریان، و اطلاعات حساب بانکی و کارت اعتباری آن‌ها نبوده است. با این حال اطلاعات حساسی همچون نام کامل، شماره‌ی تماس، آدرس دقیق پستی، و سفارشات بیش از 100000 مشتری در این بین افشا شده است.

با این‌که مجرمان نمی‌توانند با این اطلاعات وارد حساب شما شوند و کنترل حساب‌های بانکی شما را بر عهده بگیرند، اما دایچنکو (شرکت فعال در امنیت سایبری) گزارش داده است که احتمالاً شاهد حملات موسوم به فیشینگ (صفحات و ایمیل جعلی برای کلاهبرداری) توسط هکرها باشیم. شیوه‌ی این حملات بدین شکل است که افراد با جا زدن خودشان به عنوان مسئول ریزر، از طریق ایمیل یا شماره‌ی تماس با شما ارتباط می‌گیرند و سعی می‌کنند اطلاعات شخصی شما را بربایند. اگر شما از جمله مشتریان این شرکت شناخته‌شده‌ هستید حواستان را جمع کنید که در روزها و هفته‌های آتی به ایمیل‌های دریافتی توجه ویژه‌ای بفرمائید و بر روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنید.

 

خب دوستان نظرتان چیست؟ از مشتریان این شرکت فعال در زمینه‌ی تجهیزات گیمینگ هستید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع متن: pardisgame