سونی این هفته موجودی پلی‌استیشن ۵ را در بازار انگلستان تا حدی افزایش داد که همین موضوع باعث شده اتفاقات جالب و مهمی در بازار فروش بازی‌های ویدیویی در انگلستان رخ دهد. در ادامه به تفکیک به ده بازی فیزیکی پرفروش هفته‌ی سپری‌شده در انگلستان و همچنین وضعیت کلی بازار خواهیم پرداخت.

اگرچه موجودی کنسول‌ پلی‌استیشن ۵ هنوز به میزان دلخواه طرفداران یا حتی سونی نرسیده، اما سونی طبق وعده‌ی خود سعی کرده کم‌کم این موجودی را در بازارهای مختلف افزایش دهد تا بتواند تا حد کمی به تقاضای انبوه طرفداران پاسخ دهد. آمار فروش این هفته‌ی انگلیس به‌خوبی به ما نشان می‌دهد که طرفداران شدیداً در انتظار خرید کنسول نسل نهمی سونی و بازی‌هایش هستند. به‌صورت کلی، این هفته فروش فیزیکی بازی‌های پلی‌استیشن ۵ نسبت به هفته‌ی قبلی ۶۴ درصد افزایش یافته است.

هرچند صدر جدول این هفته همچنان در اختیار نینتندو است، اما در این هفته شاهد افزایش بسیار زیاد فروش بازی‌های سونی بوده‌ایم. همان‌طور که اشاره شد، رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین بازی‌های فیزیکی این هفته‌ی انگلستان در اختیار بازی Super Mario 3D World + Bowser’s Fury است که اگرچه با کاهش فروش ۳۸ درصدی نسبت به هفته‌ی قبل مواجه شده است، اما برای سومین هفته‌ی متوالی توانسته در جایگاه نخست این لیست قرار بگیرد.

با این حال، شگفتی‌های این هفته از رتبه‌های بعدی لیست مشخص می‌شوند. در پی افزایش موجود و همچنین افزایش فروش پلی‌‌استیشن ۵، بازی «مرد عنکبوتی: مایلز مورالز» هم با افزایش فروش زیادی مواجه شده است و با رشد ۱۷۲ درصدی در فروش به‌صورت فیزیکی، از رتبه‌ی نهم به رتبه‌ی دوم صعود کرده است. نکته‌ی جالب اینجاست که فاصله‌ی فروش «مرد عنکبوتی: مایلز مورالز» با رتبه‌ی اول لیست بسیار کم بوده است. در واقع، اگر این بازی چیزی حدود ۱۰۰۰ نسخه‌ی بیشتر فروش می‌کرد، می‌توانست جایگاه بازی Super Mario 3D World + Bowser’s Fury را تصاحب کند.

علاوه بر بازی «مرد عنکبوتی: مایلز مورالز»، دیگر اثر مهم انحصاری پلی‌استیشن ۵ یعنی بازسازی بازی «دیمونز سولز» هم توانسته افزایش فروش بسیار زیادی را تجربه کند. هرچند این بازی در میان ۱۰ بازی پرفروش این هفته قرار نگرفته است اما با افزایش فروش عظیم ۱۲۳ درصدی خود توانسته به جایگاه بیست‌ویکم لیست صعود کند، درحالی‌که «دیمونز سولز» در هفته‌ی قبل حتی در میان لیست ۴۰ بازی پرفروش انگلستان هم قرار نداشت.

همچنین این هفته شاهد عرضه‌ی دو بازی جدید هم بودیم. شرکت آتلوس بازی «پرسونا ۵ استرایکرز» را برای کنسول نینتندو سوییچ و پلی‌استیشن ۴ معرفی کرد و این بازی توانست جایگاه پنجم لیست پرفروش‌ترین بازی‌های این هفته‌ی انگلستان را تصاحب کند. ۷۲ درصد از فروش بازی روی کنسول پلی‌استیشن ۴ بوده است. از آن‌سو، شرکت اسکوئر انیکس هم بازی Bravely Default 2 را برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر کرده است. این بازی البته نتوانست به لیست ۱۰ بازی پرفروش این هفته راه پیدا کند و در جایگاه یازدهم این لیست قرار گرفته است.

یکی دیگر از شگفتی‌های این هفته که عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان داده است، بازی «لست آو آس: قسمت دوم» بوده است. اگرچه این بازی در هفته‌ی گذشته در لیست حضور نداشت اما این هفته با افزایش فروش بسیار عظیم ۳۹۹۲ درصدی توانست تا رتبه‌ی سوم صعود کند و پس از Super Mario 3D World و «مرد عنکبوتی: مایلز مورالز» سومین بازی پرفروش‌ این هفته‌ی انگلستان لقب بگیرد. بخش عمده‌ای از افزایش فروش عظیم این بازی، به خاطر تخفیف و کاهش قیمت آن در بعضی از فروشگاه‌های معتبر انگلستان بوده است. در این هفته قیمت بازی «لست آو آس: قسمت دوم» در بعضی از فروشگاه‌ها به ۲۰ پوند یا حتی پایین‌تر کاهش یافته بود.

در پایین می‌توانید لیست ۱۰ بازی پرفروش فیزیکی این هفته را مشاهده کنید.

رتبه‌ی هفته‌ی قبل رتبه‌ در این هفته عنوان بازی‌ها
۱ ۱ Super Mario 3D World + Bowser’s Fury
۹ ۲ Spider-Man: Miles Morales
دوباره به جدول وارد شده ۳ The Last of Us: Part 2
۲ ۴ FIFA 21
بازی جدید ۵ Persona 5: Strikers
۳ ۶ Mario Kart 8: Deluxe
۴ ۷ Animal Crossing: New Horizons
۵ ۸ Call of Duty: Black Ops Cold War
۷ ۹ Grand Theft Auto 5
۶ ۱۰ Minecraft (نسخه‌ی نینتندو سوییچ)

منبع: GameIndustry.biz

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post بازگشت پلی‌استیشن ۵ به بازار رشد بزرگ فروش بازی‌های آن را رقم زد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala