واتساپ بتا بالاخره به صورت گسترده برای کاربران سیستم‌عامل iOS منتشر شد و اکنون به لطف آپدیت جدیدش از قابلیت چند دستگاه یا همان Multi-Device نیز بهره‌مند شده است. اگر کاربر سیستم‌عامل iOS هستید اما با این ویژگی جدید آشنایی ندارید، باید بگوییم Multi-Device یعنی اینکه یک کاربر حالا می‌تواند در چهار دستگاه مختلف از پلتفرم‌های مختلف به حساب کاربری خود در واتساپ دسترسی داشته باشد. مثلا از طریق کامپیوتر مک، ویندوز و یا از طریق پورتال فیسبوک و همچنین از طریق وب به حساب متصل شده باشد.

واتساپ بتا iOS

واتساپ اکنون برای کاربران گوشی‌های آیفون یا کسانی که از محصولی با این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند، شاید بتوانند از واتساپ استفاده کنند اما این ویژگی جدید فقط در نسخه‌ی بتای آن قرار دارد و کاربران باید برای تجربه‌ی آن، برای دریافت نسخه‌ی بتا ثبت نام کنند.

در آپدیت جدید نسخه‌ی بتا که با شماره‌ی ۲.۲۱.۱۸۰.۱۴ در دسترس قرار دارد، در زیر بخش Linked Device گزینه‌ی Multi Device هم اضافه شده است. بزرگ‌ترین تغییری که با اضافه شدن این قابلیت به واتساپ شاهد هستیم این است که کاربر نیازی ندارد برای ورود به حساب کاربری خود از طریق کامپیوتر، لزوما با گوشی هم آنلاین باشد؛ اما هنوز هم برای اضافه کردن دستگاه جدید نیاز خواهید داشت تا با گوشی خود یک کد QR را اسکن کنید. درست مانند استفاده از آن در حالت وب.

بر اساس تاریخچه‌ی پیام‌های شما، مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک دستگاه به حساب کاربری شما متصل شود متغیر خواهد بود. بنابراین اگر این فرایند برایتان بیش از اندازه به طول انجامید احتمالا به خاطر حجم بالای پیام‌هاست، بنابراین توصیه می‌شود منتظر بمانید.

واتساپ مثل تمام شرکت‌های تولیدکننده‌ی نرم‌افزار به کاربرانش هشدار می‌دهد اگر از نسخه‌ی بتای این اپلیکیشن استفاده کنید شاید با مشکلاتی مواجه شوید. چون شاید برخی از قابلیت‌ها در آن به درستی کار نکنند. به همین خاطر اگر از این برنامه استفاده‌ی زیادی می‌کنید، سعی داشته باشید نسخه‌ی رسمی را بر روی گوشی نصب کنید تا زمانی که این قابلیت‌های خوب برای این نسخه هم منتشر شود.

منبع: GSMArena

نوشته واتساپ بتا در iOS اکنون از چند دستگاه پشتیبانی می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala