Drops مبنای کارش را روی بازی و سرگرمی (به اصطلاح گیمیفیکیشن) قرار داده، و کاری کرده که برای یادگیری چند زبان مختلف به طور همزمان اشتیاق داشته باشید. می‌پرسید چطور؟ کافیست فقط ده دقیقه پای این اپلیکیشن وقت بگذارید تا دیگر نتوانید رهایش کنید.

  • نتایج اولین بنچمارک آیفون ۱۳ پرو ۱ ترابایتی از عملکرد درخشانش خبر می‌دهد

اپلیکیشن Drops در حال حاضر بیش از ۴۵ زبان را پشتیبانی می‌کند، از انگلیسی و آلمانی و فرانسوی و اسپانیایی گرفته تا زبان‌های کمتر مرسومی مثل چینی، کره‌ای، ایسلندی و حتی زبان مادری‌مان فارسی! همانطور که بالاتر اشاره شد، مبنای کار این اپلیکیشن آموزش زبان با بازی و سرگرمی است. به طور مثال، وقتی زبان فرانسوی را برای یادگیری انتخاب کنید، اپلیکیشن در درس‌های ۵ دقیقه‌ای تلاش می‌کند که کلمات مهم این زبان را به شما آموزش بدهد.

اپلیکیشن Drops

برای این کار هم دسته‌بندی‌ها و سطح‌های مختلفی وجود دارد. مثلا در زبان فرانسوی می‌توانید برای شروع به سراغ دسته سلام و احوال‌پرسی و کلمات ضروری روزمره بروید. Drops هر کلمه‌ای که به شما یاد می‌دهد را چندین و چندین بار در بازی‌ها و شکل‌های مختلف تکرار می‌کند. مثلا فرض کنید در زبان فرانسه Oui به معنای «بله» است.

Drops به غیر از اینکه مفهوم این کلمه را از طریق شکل و مصورسازی وارد ذهنتان می‌کند، چندین و چند دفعه دیگر با سؤالات جای خالی، چهارگزینه‌ای، سوایپ کردن کلمات، جابجا کردن حروف و … این کلمه را از شما می‌پرسد تا مطمئن شود آن را یاد گرفته‌اید. حالا همین پروسه را برای همه کلمات دیگر هم تصور کنید تا ببینید اپلیکیشن چقدر می‌تواند در یادگیری زبان برایتان مؤثر ظاهر شود.

اپلیکیشن Drops برای یاد دادن کلمات محدودیت ۵ دقیقه‌ای دارد. البته این محدودیت تصمیم سازندگان اپلیکیشن بوده چرا که باور دارند روزی ۵ دقیقه تمرین کردن، هم آدم را خسته نمی‌کند و هم باعث می‌شود برای ادامه و استمرار در یادگیری اشتیاق داشته باشد. اگر چند هفته‌ای با اپلیکیشن مشغول باشید هم متوجه چنین موضوعی می‌شوید و مطمئنا با سازندگانش موافقت می‌کنید.

به غیر از تمرین‌های مینیمال زبان و یادگیری کلمات با بازی و سرگرمی، یک نقطه قوت دیگر Drops امکان یادگیری چندین زبان به طور موازی است. البته در نسخه رایگان برای این کار محدودیت دارید اما در صورت استفاده از نسخه کامل (که به صورت مادشده در اینترنت هم می‌توانید پیدا کنید) این محدودیت از سر راهتان برداشته می‌شود و می‌توانید به طور همزمان مثلا ۴ زبان مختلف را یاد بگیرید. عالی نیست؟

اپلیکیشن Drops

جالب است که Drops در آپدیت‌های اخیرش گویش‌های مختلف زبان‌ها را هم اضافه کرده. یعنی به طور مثال می‌توانید از بین اسپانیایی اروپایی و اسپانیایی آمریکای لاتین، یا بین انگلیسی بریتانیایی و انگلیسی با لهجه آمریکایی جای انتخاب هم داشته باشید.

به غیر از این مواردی که گفتیم، Drops مسابقات سرعتی هم دارد که باعث می‌شود بتوانید مهارت‌های زبانی‌تان را به چالش بکشید و سرعت‌تان در به یاد آوردن معانی کلمات محک بزنید. در مجموع، همه این موارد دست به دست هم داده‌اند که از Drops یک اپلیکیشن عالی برای آموزش زبان بسازند. جالب است بدانید که همه این عوامل در کنار هم باعث شدند که Drops در سال ۲۰۱۸ به عنوان اپلیکیشن برتر سال گوگل‌پلی انتخاب شود.

  • ۵ قابلیت مخفی فایرفاکس که باید استفاده کنید

اما با این وجود، اپلیکیشن Drops صرفا برای تقویت دایره لغات کاربرد دارد و به مباحث گرامری و مهارت‌های صحبت کردن و نوشتن نپرداخته. بنابراین نباید به آن به چشم یک اپلیکیشن آموزش زبان کامل نگاه کنید و صرفا باید آن را ابزاری ببینید که می‌تواند مکمل خوبی برای یادگیری زبان و تشویق‌کننده شما برای ادامه این موضوع باشد.

با این دیدگاه حتم داشته باشید که از این اپلیکیشن لذت خواهید برد. Drops برای پلتفرم‌های اندروید و iOS به صورت رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای منتشر شده و یکی از جذاب‌ترین اپ‌های آموزش زبانی است که می‌توانید این روزها در گوشی‌تان داشته باشید.

دانلود از گوگل پلی دانلود از اپ استور

نوشته آشنایی با اپلیکیشن Drops؛ یادگیری زبان‌های زنده دنیا با بازی و سرگرمی اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala