بسیاری از کاربران، نیاز دارند برای کارهای خود، طرح‌های زیبایی داشته باشند اما این کار نیازمند دو چیز است؛ خلاقیت بالا در زمینه‌ی طراحی و اپلیکیشن خوب و کاربردی که با بهره‌مندی از ابزارهای مختلف، دست کاربر را برای انجام کارهای گوناگون باز می‌گذارد.

آنچه که قصد داریم در این مطلب به معرفی آن بپردازیم، مورد دوم یعنی اپلیکیشنی برای طراحی گرافیکی است. به خاطر داشته باشید که مورد اول یعنی خلاقیت بهتر است که وجود داشته باشد چون در غیر این صورت با در اختیار داشتن اپلیکیشن‌های قدرتمند هم گاهی اوقات نمی‌توانید یک طراح حرفه‌ای شوید. اما هستند اپ‌هایی که با طرح‌های آماده‌ی بسیار جذاب و زیبا می‌توانند به شما کمک کنند آثار خوبی خلق کنید. با این حال با فرض بر اینکه عملکردتان در این زمینه خیلی خوب نیست، تصمیم گرفتیم Spark Post را به عنوان یک اپلیکیشن بسیار قدرتمند طراحی گرافیکی به شما معرفی کنیم. در این مطلب به بررسی موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • دانلود اپلیکیشن Spark Post
  • بررسی قابلیت‌های Spark Post – نقاط قوت و ضعف
  • پلتفرم‌های پشتیبانی شده

دانلود اپلیکیشن Spark Post

برای دانلود اپلیکیشن Spark Post، سه راه وجود دارد چرا که این اپلیکیشن در دو پلتفرم بزرگ اندروید و iOS در دسترس قرار دارد و اگر به هر دلیلی نتوانستید از طریق فروشگاه‌های این دو سیستم‌عامل آن را دانلود کنید، می‌توانید فایل نصبی آن را از اینترنت دانلود کنید که البته فرایند دانلود این اپلیکیشن را از هر سه طریق در زیر قرار داده‌ایم. برای برخی از کاربران شاید پیغام «این مورد در کشور شما در دسترس نیست» به نمایش در بیاید که دلایل خاص خود را دارد. بنابراین اگر شما با این پیغام مواجه شده‌اید بهتر است روی لینک سوم کلیک کنید تا فایل نصبی بدون مشکل و به صورت مستقیم دانلود شود.

دانلود اپلیکیشن Spark Post از پلی‌استور دانلود اپلیکیشن Spark Post از اپ‌استور دانلود نسخه‌ی نصبی اپلیکیشن Spark Post

لازم به ذکر است این اپلیکیشن نسخه‌ی تحت وب هم دارد که شما می‌توانید با کلیک روی این لینک و با وارد کردن یک ایمیل معتبر مطابق آنچه که از شما خواسته می‌شود، از قابلیت‌های آن استفاده کنید.

  • ۶ اپلیکیشن برتر تحلیل‌گر Wi-Fi برای اندروید
  • معرفی اپلیکیشن InShot؛ ویرایش حرفه‌ای ویدیو و تصاویر
  • معرفی اپلیکیشن Files by Google؛ مدیریت حرفه‌ای فایل و حافظه در اندروید
  • ۵ اپلیکیشن برتر برای کم کردن مصرف اینترنت گوشی اندروید
  • معرفی اپ ADM؛ بهترین اپلیکیشن مدیریت دانلود اندروید

بررسی قابلیت‌های Spark Post

اپلیکیشن Spark Post

نمایی از صفحه‌ی نخست اپلیکیشن Spark Post

Spark Post قابلیت‌های بسیار خوبی دارد که ذکر همه‌ی آن‌ها از حوصله‌ی متن خارج است. اما اگر بخواهیم به صورت کلی به آن‌ها اشاره کنیم باید با امکان ویرایش تصاویر شروع کنیم که به شما اجازه می‌‌دهد روی آن متن مورد نظر خود را با سبک‌ها و فرمت‌های گوناگون بنویسید و با فیلترهای متنوع، خروجی جذابی را داشته باشید.

دلیل اینکه Spark Post را به شما معرفی می‌کنیم این است که‌ طرح‌های گرافیکی از پیش ساخته‌شده‌ی زیادی در آن قرار دارند. در نتیجه حتی اگر خیلی هم طراح خوبی نباشید، می‌توانید برای خود یک اثر هنری زیبا خلق کنید. تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب چند حالت مختلف و کنار هم قرار دادن آن‌هاست تا در نتیجه یک طرح جذاب داشته باشید.

بسیاری از کاربران طراحی گرافیکی را برای اشتراک‌گذاری خروجی مورد نظر خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌کنند. با علم بر این موضوع توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن که اتفاقا سازنده‌ی اپلیکیشن‌های معروفی چون فتوشاپ ایلوستریتور (Photoshop Illustrator) و ایندیزاین (InDesign) نیز به حساب می‌آید، امکان اشتراک‌گذاری مستقیم فایل‌ها را از طریق شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، پیامک و … نیز فراهم کرده‌اند.

اپلیکیشن Spark Post

قابلیت دیگری که در این اپلیکیشن وجود دارد، امکان همگام‌سازی و اشتراک‌گذاری طراحی‌های شما بین کامپیوتر و دستگاه اندرویدی است است تا بدین ترتیب حتی اگر امکان ادامه‌ی ویرایش یک فایل درون یک دستگاه فراهم نبود، در دستگاهی دیگر و در صورتی که زمان کافی داشتید، این کار را ادامه دهید. برای یک اپلیکیشن طراحی گرافیکی این قابلیت Spark Post یک قابلیت بسیار جذاب به حساب می‌آید چرا که هر لحظه ممکن است فرایند ویرایش به خاطر‌ مشکلی متوقف شود. اما با Spark Post نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

البته‌ قابلیت‌های اپلیکیشن Spark Post فقط به ویرایش تصاویر خلاصه نمی‌شود، بلکه می‌توان در کمترین زمان ممکن، پست‌های ویدیویی جذابی را هم ساخت و با اشتراک گذاشت. این اپلیکیشن به عنوان یک اپلیکیشن رایگان با خرید درون برنامه‌ای، بسیاری از قابلیت‌های متنوع را در اختیار شما قرار می‌دهد که در بسیاری مواقع اصلا نیازی به خرید درون برنامه‌ای هم نخواهید داشت. به صورت کلی می‌توان قابلیت‌های خوب این اپلیکیشن را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • طرح‌های گرافیکی عالی و جذاب
  • مناسب برای افراد مبتدی تا نیمه حرفه‌ای
  • بهره‌مندی از فیلترهای متنوع و گوناگون
  • افکت‌ها و سبک‌های نوشتاری مختلف
  • بهره‌مندی از قابلیت‌های متنوع و کاربردی در نسخه‌ی رایگان
  • امکان بک‌آپ فایل‌ها
  • امکان طراحی لوگو، پوستر، اعلامیه، کارت‌های تجاری، تبلیغات اینستاگرام و …

البته طبق آخرین خبرهای منتشر شده، به نظر می‌رسد تیم سازنده در تلاش است تا قابلیت‌های خوبی را هم به این اپلیکیشن اضافه کند و گفته می‌شود به‌زودی شاهد آن‌ها خواهیم بود.

اپلیکیشن Spark Post

البته این اپلیکیشن خوب نقاط ضعفی هم دارد که شاید بتوان گفت چنین مشکلی در بسیاری از اپلیکیشن‌ها دیده می‌شود. هرچند انتظار داریم تیم سازنده به‌زودی این مشکل را برطرف کند چرا که ممکن است تجربه‌ی کاربری را تحت‌الشعاع قرار بدهد. آنچه که در نظرات کاربران هم شاهد آن هستیم و در واقع به عنوان مشکل در نظر گرفته می‌شود، باگی است که وقتی تصویر خود را آپلود می‌کنید ممکن است به شما پیغام خطا بدهد و از شما بخواهد نسخه‌ی پریمیوم را خریداری کنید. در حالی که طبق گفته‌ی تیم سازنده بارگذاری عکس خود کاربر اصلا جز قابلیت‌های پریمیوم و پولی نیست و این یک باگ است که باید برطرف شود. به این نکته حتما باید اشاره می‌شد تا در صورت نصب و تجربه‌ی این اپلیکیشن، بدانید اگر با چنین مشکلی مواجه شدید اندکی صبور باشید.

در غیر این صورت در تمام مدت استفاده از این اپلیکیشن به هیچ مشکل دیگری برخورد نکردم که بتوانم از آن به عنوان یک نقطه ضعف یاد کنم. شاید بتوان این مورد را هم اضافه کرد که کاربرانی که واقعا به صورت جدی و حرفه‌ای به دنبال انجام کارهای گرافیکی هستند و از این راه کسب درآمد می‌کنند، نیاز داشته باشند که نسخه‌ی پریمیوم را خریداری کنند. در غیر این صورت حتی برخی از کاربران حرفه‌ای هم با همین ابزارهای موجود می‌توانند به بهترین شکل ممکن نیاز خود را برطرف کنند. بنابراین جای نگرانی نخواهد بود.

پلتفرم‌های پشتیبانی شده

همانطور که گفته شد، اپلیکیشن Spark Post در سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS و در نسخه‌ی تحت وب برای دانلود و استفاده در دسترس قرار دارد. اطلاعات این اپلیکیشن در هر دو سیستم‌عامل به شرح زیر است:

پلی‌استور

  • امتیاز: ۴.۳ از مجموع حدودا ۷۲ هزار کاربر
  • تعداد نصب: بیش از ۱۰ میلیون بار
  • حجم: ۴۶ مگابایت
  • نیازمند اندروید ۷.۰ به بالا
  • هزینه: رایگان با خرید اشتراک از ۱۰ تا ۱۰۰ دلار به ازای هر آیتم

اپ‌استور

  • امتیاز: ۴.۹ از مجموع حدودا ۱۸۹ هزار کاربر
  • حجم: ۲۰۳.۱ مگابایت
  • نیازمند iOS 13.0 به بالا و iPadOS 13.0
  • هزینه: رایگان با خرید اشتراک از ۱۰ تا ۱۵۰ دلار

نوشته معرفی اپلیکیشن Spark Post؛ مانند حرفه‌ای‌ها طراحی کنید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala