در ادامه به ۵ ویژگی نه‌چندان خوشایند گوشی‌های سامسونگ می‌پردازیم. بدون شک ممکن است با برخی از این ویژگی‌ها هیچ مشکلی نداشته باشید و چنین چیزی کاملا طبیعی است. در هر صورت اگر شما هم دل خوشی از برخی از این قابلیت‌ها ندارید، می‌توانید از دست آن‌ها خلاص شوید. در ادامه به این ۵ مشخصه می‌پردازیم.

۱. تغییر چینش دکمه‌های نوار ناوبری

این روزها بسیاری از گوشی‌های اندرویدی به طور پیش‌فرض بدون دکمه‌های نوار ناوبری عرضه می‌شوند تا کاربران برای استفاده از ناوبری مبتنی بر فرمان‌های حرکتی تشویق شوند. اما سامسونگ برای گوشی‌های خود همچنان به طور پیشفرض از همان نوار ناوبری مرسوم استفاده می‌کند.

گوشی‌های سامسونگ

از سوی دیگر سامسونگ تنها شرکتی است که دکمه‌ی بازگشت را در سمت راست این نوار قرار می‌دهد. این در حالی است که بسیاری از کاربران که زبان گوشی خود را تغییر نمی‌دهند، معمولا عادت دارند که این دکمه در سمت چپ قرار داشته باشد. برای تغییر این وضعیت، به بخش Settings > Display > Navigation Bar سر بزنید و گزینه‌ی موردنظر خود را برای چینش جدید دکمه‌ها انتخاب کنید.

۲. برگشت کارکرد اصلی دکمه‌ی پاور

یکی از آزاردهنده‌‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های سامسونگ مربوط به دستیار صوتی بیکسبی است. این دستیار مجازی در جاهایی ظاهر می‌شود که معمولا انتظارش را ندارید اما از همه بدتر، ظاهر شدن آن با فشردن دکمه‌ی پاور است. نگه داشتن دکمه‌ی پاور، بیکسبی را فعال می‌کند و این رویکرد صدای کاربران زیادی را درآورده است.

گوشی‌های سامسونگ

برای غیرفعال کردن این مشخصه ابتدا در بخش تنظیمات سیستم‌عامل به Advanced Features و سپس Side Key سر بزنید. در این محیط باید گزینه‌ی Power Off Menu را فعال کنید. حالا زمانی که دکمه‌ی پاور را نگه می‌دارید، دیگر با بیکسبی روبرو نمی‌شوید و منوی پاور به نمایش درمی‌آید.

۳. جلوگیری از بستن اپلیکیشن‌های پس‌زمینه

عمر باتری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و به همین خاطر شرکت‌ها به منظور افزایش عمر باتری رویکرد‌های متفاوتی را اتخاذ می‌کنند. سامسونگ هم مانند شیائومی با سخت‌گیری در مورد فعالیت اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه‌ی سیستم‌عامل، عمر باتری را بیشتر می‌کند.

گوشی‌های سامسونگ

اما همین سخت‌گیری منجر به بسته شدن برخی اپلیکیشن‌های مهم می‌شود و ممکن است نوتفیکیشن‌های آن‌ها را دیرتر از حد انتظار دریافت کنید. در گوشی‌های سامسونگ برای اینکه بهینه‌سازی مصرف باتری را برای برخی اپلیکیشن‌ها غیرفعال کنید، در بخش Settings و سپس قسمت Apps اپلیکیشن موردنظر خود را انتخاب کنید. با کلیک بر قسمت Battery می‌توانید بر روی Optimize battery usage ضربه بزنید و این قابلیت را برای آن غیرفعال کنید.

۴. ساده کردن بخش تنظیمات سریع

پنل تنظیمات سریع گوشی‌های سامسونگ با دیگر گوشی‌های اندرویدی کمی فرق دارد. به طور پیشفرض این پنل بسیار شلوغ است و با کمی وقت گذاشتن می‌توانید آن را خلوت کنید. اول از همه دو بار از بخش فوقانی به سمت پایین سوایپ کنید و سپس بر آیکن سه‌نقطه در سمت راست ضربه بزنید.

گوشی‌های سامسونگ

سپس گزینه‌ی Quick Panel Layout را انتخاب کنید.

Samsung One UI

اول از همه می‌توانید مشخص کنید که اسلایدر روشنایی نمایشگر چه زمانی به نمایش در بیاید. از بین دو گزینه‌ی نمایش در تمام شرایط یا نمایش در حالتی که تنظیمات سریع به طور کامل باز شده، می‌توانید دست به انتخاب بزنید.

Samsung One UI

در ادامه هم می‌توانید تنظیمات دکمه‌های مربوط به کنترل گجت‌های هوشمند و دکمه‌های پخش موسیقی و ویدیو را تغییر دهید.

Samsung One UI

۵. حذف Samsung Free

Samsung Free سرویسی است که که مواردی مانند اخبار، ویدیو‌ها، پادکست‌ها و بازی‌ها را در کنار هم ارائه می‌دهد. این سرویس کاملا رایگان است اما بسیاری از کاربران علاقه‌ای به استفاده از آن ندارند. برخی گوشی‌های سامسونگ در پنل قرار گرفته در سمت چپ صفحه‌ی اصلی، این سرویس را نشان می‌دهند.

Samsung One UI

برای غیرفعال کردن یا تبدیل آن به Google Discover، ابتدا انگشت خود را در یک بخش خالی از هوم اسکرین نگه دارید. سپس به آخرین صفحه در سمت چپ سر بزنید. در این بخش دو گزینه‌ی Samsung Free و Google Discover را می‌توانید ببینید که از بین این دو گزینه قادر به انتخاب هستید. از سوی دیگر در بخش فوقانی آن هم یک گزینه‌ دیده می‌شود که با غیرفعالسازی، این بخش به طور کامل غیرفعال می‌شود.

  • چگونه پنل تنظیمات گوشی‌های سامسونگ را شخصی‌سازی کنیم؟

منبع: How To Geek

نوشته ۵ ویژگی آزاردهنده‌ گوشی‌های سامسونگ که می‌توانید غیرفعال کنید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala