امروزه محتوای مطالعاتی افراد با زمان گذشته بسیار متفاوت است. در واقع در دنیای امروز، مطالعه‌ی ما به خواندن آخرین پست‌های اینستاگرام و توئیتر محدود شده است. بسیاری از ما آخرین باری را که کتاب خوانده‌ایم، به‌یاد نمی‌آوریم. با وجود اینکه سرانه‌ی مطالعه در کشور بسیار پایین است و با گسترش شبکه‌های مجازی، این سرانه روزبه‌روز کمتر هم می‌شود، اما کتاب خواندن چیزی فراتر از یک سرگرمی ساده است. «لذت خواندن کتاب با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و هیچ فناوری دیجیتالی توان رقابت با کتاب خواندن را ندارد» این جملات را افرادی که علاقمند به کتاب و کتاب‌خوانی هستند، به خوبی درک می‌کنند.

  • معرفی اپلیکیشن LightCut؛ ویرایشگر ویدیوی هوشمند و رایگان

با پیشرفت تکنولوژی، بدیهی است که شکل کتاب خواندن نیز دستخوش تغییراتی شود. امروزه که بسیاری از سرویس‌ها از بانک‌داری گرفته تا سفارش غذا و خرید‌های روزمره به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، کتاب‌های الکترونیکی یا EBooks هم یکی از مقوله‌هایی است که نظر کاربران و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده و این دسته از افراد، خرید آنلاین کتاب را به مراجعه کردن به کتاب‌فروشی‌ها ترجیح می‌دهند. از طریق این سرویس‌ها که تعدادشان هم خوشبختانه در حال افزایش است، می‌توانیم به جای حمل کتاب‌های سنگین و ورق زدن آن‌ها، تنها با استفاده از یک گوشی یا تبلت هوشمند به کتاب‌هایی چند صد‌صفحه‌ای دسترسی داشته باشیم و هر زمان که بخواهیم کتاب بخوانیم.

  • معرفی اپلیکیشن AutoResponder for WhatsApp؛ پاسخگوی خودکار واتساپ

۱۱ اپلیکیشنی که در ادامه معرفی می‌کنیم، به شما کمک می‌کند تا به کتاب‌های مورد علاقه خود به راحتی دسترسی پیدا کنید.


۱. اپلیکیشن Wattpad

اگر از خواندن کتاب‌های کاغذی خسته شده‌اید، اپلیکیشن Wattpad به عنوان اولین اپلیکیشن این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود. این اپلیکیشن در واقع یک پلتفرم جدید برای دوستداران کتاب است که از این طریق می‌توانند به راحتی با نویسندگان کتاب‌ها ارتباط برقرار کنند. این اپ همچنین به عاشقان نویسندگی کمک می‌کند که به صورت تدریجی پیشرفت کرده و نوشته‌های خود را در معرض دید میلیون‌ها کاربر قرار دهند. پلتفرم Wattpad نه تنها جایی برای معرفی و رشد استعداد خود بوده، بلکه کاربران عادی نیز قادر به مطالعه‌ی کتاب‌های بسیاری هستند.

در این اپ، شما می‌توانید با نظر دادن در مورد یک بخش خاص، یک جمله یا یک عبارت در یک کتاب با سایر خوانندگان تعامل داشته باشید. هر ژانری کاربر را به یک جامعه‌ی ناشناخته برای کشف یا دریافت مفاهیم جدید سوق می‌دهد. Wattpad به شما کمک می‌کند تا از یک خواننده به یک نویسنده تبدیل شوید. با استفاده از انجمن Wattpad، می‌توانید مخاطبین بسیار زیادی برای خود پیدا کنید. نکته‌ی جالب اینجاست که نوشته‌های شما حتی ممکن است به فیلم تبدیل شوند و در سایت‌های پخش فیلم در دسترس قرار بگیرند. از دیگر قابلیت‌های بسیار جالب این اپلیکیشن می‌توان به دسترسی به داستان‌هایی گوناگون به بیش از ۵۰ زبان مختلف، دسته‌بندی تمامی مطالب نوشته شده در ژانرهای گوناگون و توانایی مشاهده و مطالعه داستان‌های منتشر شده اشاره کرد.

  • معرفی اپلیکیشن +WhatisRemoved؛ پیام‌های پاک شده‌ی واتساپ را ببینید

۲. اپلیکیشن Libby

Libby که در ابتدا به عنوان Overdrive شناخته می‌شد، به شما امکان می‌دهد کتابخانه‌ی خود را در جیبتان حمل کنید. در واقع شما با عضویت در این اپلیکیشن می‌توانید کارت عضویت خود را دریافت کرده و از کتاب خواندن لذت ببرید. چرا یک کتاب از آمازون بخرید در حالی که می‌توانید نسخه‌ی دیجیتالی آن را در کتابخانه خود داشته باشید؟

این اپلیکیشن توانسته است کتابخانه‌های آفلاین را به دنیای پیشرفته‌ی امروزی انتقال دهد. فهرست‌های این کتابخانه، بر اساس موقعیت مکانی شما یا محتوایی که کتابخانه به شما ارائه می‌دهد، متفاوت است. باید اشاره کنیم که این کتابخانه، تنها برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی نیست. در واقع شما با استفاده از اپ Libby می توانید به کتاب‌های صوتی مختلفی نیز گوش دهید. اگر از علاقمندان به فیلم و سریال نیز هستید، می‌توانید از این اپلیکیشن به عنوان جایگزینی برای Netflix و Amazon Prime برای تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها در صورت ارائه‌ی کتابخانه بهره ببرید.

  • معرفی اپلیکیشن Opus Player؛ مدیریت آسان و حرفه‌ای فایل‌های صوتی واتساپ

۳. اپلیکیشن Goodreads

اپلیکیشن Goodreads یک شبکه اجتماعی برای دوستداران کتاب است. به‌عنوان یکی از بهترین سایت‌ها برای یافتن کتاب‌های مورد علاقتان، می‌توانید به انجمن‌ها بپیوندید، نویسندگان مختلف را دنبال کنید و از نظرات آن‌ها بهره‌مند شوید. در قسمت جستجو کاربران می‌توانند کتاب‌ها را براساس عنوان، نویسنده و شابک جست‌وجو کنند. زیر نوار جست‌وجو فیلتری وجود دارد که از طریق آن می‌شود کتاب‌ها را براساس عنوان، نویسنده یا هردو مرتب کرد. پس از جست‌وجو کاربر می‌تواند آماری از نتایج جستجو را نیز دریافت کند.

اپلیکیشن کتاب

هنگامی که به پیدا کردن کتاب‌های مورد علاقه‌ی خود در Goodreads می‌پردازید، با نظرات و پیشنهاداتی مواجه می‌شوید که به طور شگفت‌انگیزی در توضیحات کتاب‌ها آورده شده‌اند. بدیهی است که این اپلیکیشن بهترین تجربه‌ی کاربری را ارائه نمی‌دهد، اما قابلیت‌های بسیار خوبی دارد که شما می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. برای مثال، می‌توانید با حساب کاربری آمازون خود وارد شوید و لیست کتاب‌های Goodreads شما در Kindle هم قابل دسترسی است.

  • معرفی اپلیکیشن Facer Watch Faces؛ ساعت هوشمندتان را شخصی‌سازی کنید

از دیگر قابلیت‌های جذاب این اپلیکیشن می‌توان به چالش مطالعاتی اشاره کرد. چالش مطالعاتی (Reading Challenge) در واقع این امکان را به کاربر می‌دهد تا برای هر سال خود چالش مطالعاتی در نظر بگیرد و اعلام کند در سال پیش رو قصد دارد چه تعداد کتاب مطالعه کند. پس از ایجاد چالش، کاربر می‌تواند آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارد و از سایر دوستان خود بخواهد که به این چالش جالب بپیوندند. این بخش از اپلیکیشن نیز قابلیت شخصی‌سازی دارد.

۴. اپلیکیشن Inkitt

Inkit اپلیکیشنی است که به طور خاص برای خواندن داستان طراحی شده و عمدتاً از آثار نویسندگان مستقل تشکیل شده است. این اپلیکیشن تنها چند ژانر داستانی مانند عاشقانه، فانتزی، علمی تخیلی و موارد مشابه را پوشش می‌دهد. اما رابط کاربری بسیار زیبایی دارد و می‌توان از آن لذت برد. برخلاف اپ Goodreads، این اپ صرفا یک اپ خواندن کتاب است و به عنوان یک پلتفرم اجتماعی نویسندگان تلقی نمی‌شود. همچنین شرکت پشتیبان این اپلیکیشن یک موسسه انتشاراتی است که به نویسنده‌ها کمک می‌کند تا رمان‌های خود را منتشر کنند.

  • از ماریو تا سونیک؛ ۱۵ بازی برتر سبک پلتفرمر برای اندروید و iOS

اپلیکیشن کتاب

این اپلیکیشن آمار مطالعه و خواندن شما را نیز زیر نظر دارد. در واقع Inkitt خواندن ماهانه و هفتگی شما را کنترل می‌کند، تاریخچه‌ی کتاب‌هایی را که خوانده‌اید نشان می‌دهد و می‌تواند لیستی از کتاب‌هایی را که قصد خواندن آن را دارید، ایجاد کند. از دیگر قابلیت‌های Inkitt می‌توان به دسته‌بندی‌های فراوان آن اشاره کرد. قابلیت تغییر فونت و اندازه متن و همچنین رابط کاربری بسیار تعاملی باعث شده تا هنگام مطالعه هیچگونه خستگی را احساس نکنید. هوش مصنوعی تعبیه شده درون این اپلیکیشن زمان حدودی مورد نیاز برای مطالعه هر کتاب را برای شما تخمین می‌زند تا بدین ترتیب زمان خود را نیز مدیریت کنید.

۵. اپلیکیشن Marvin 3

اپلیکیشن Marvin 3، بهترین کتاب‌خوان ثالث سیستم‌عامل iOS برای کتاب‌های با فرمت EPUB است. اگر از قابلیت‌های کلی Apple Books یا Kindle راضی نیستید، اپلیکیشن Marvin 3 به شما پیشنهاد می‌شود. این اپ به شما امکان می‌دهد بخش‌های مختلف رابط کاربری را سفارشی کنید.

اپلیکیشن کتاب

این اپلیکیشن طیف گسنرده‌ای از فرمت‌های کتاب‌های الکترونیکی را پوشش داده و آن‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اپلیکیشن از قابلیت‌های زیادی بهره می‌برد که طبیعتاً خواندن را برای شما لذت بخش خواهد کرد. از جمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به ادغام Goodreads، تغییر سرعت خواندن و پشتیبانی از فونت‌های خارجی اشاره کرد. نوار ابزار حرفه‌ای یکی دیگر از قابلیت‌های این اپلیکیشن است که با آن قادر خواهید بود برای کتاب‌های خود گروه‌های مختلفی ایجاد کنید. علاوه بر آن، این امکان را دارید تا با شمارش تعداد کلمات، کتاب‌ها را دسته‌بندی کنید.

  • معرفی اپلیکیشن CountThings from Photos؛ شمردن را به گوشی بسپارید

همچنین هایلایت کردن جملات، یادداشت‌برداری دقیق و اضافه کردن یادداشت‌ها نیز در این اپلیکیشن امکان‌پذیر است. باید اشاره کنیم که این اپ با استفاده از هوش‌مصنوعی، جمله‌ها و صفحاتی که می‌خواهید را برایتان می‌خواند. اگر کاربر نابینایی را می‌شناسید که به کتابخوانی علاقمند است، می‌توانید این اپلیکیشن را به او پیشنهاد دهید تا بتواند به کتاب‌های مورد علاقه‌اش گوش دهند.

۶. اپلیکیشن Leio

اپلیکیشن Leio، بهترین اپلیکیشن سیستم‌عامل iOS برای زیرنظر گرفتن آمار مطالعاتی شماست. شما با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید در هر زمان و هر مکان کتاب‌های مد نظر خود را بخوانید و نگران فراموش کردن صفحات خوانده شده‌ی آن نباشید. درست مانند اپ Goodreads، می توانید پیشرفت خود را در مقوله‌ی کتاب‌خوانی مورد بررسی قرار دهید. همچنین این اپلیکیشن زمان شما را نیز مدیریت می‌کند، بنابراین می‌توانید ببینید دقیقاً چقدر طول کشیده تا یک کتاب را به پایان برسانید.

اپلیکیشن کتاب

هنگامی که اطلاعات خود را در اختیار این اپلیکیشن قرار دهید، Leio به شما کمک می‌کند تا الگوهای خواندن خود را نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. همچنین می‌توانید قبل از شروع مطالعه برای خود اهدافی تعیین کنید تا هنگام دستیابی به آن‌ها، Leio به شما اطلاع‌رسانی کند. این اپ رابط کاربری بسیار مدرنی دارد که استفاده از آن آسان است. اگر اپلیکیشن Goodreads را بیش از حد شلوغ می‌دانید و از شبکه‌ اجتماعی آن استفاده نمی‌کنید، اپلیکیشن Leio بهترین جایگزین برای آن است.

  • اگه قراره این هفته فقط یه چیز بخرید، کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» را بخرید

۷. اپلیکیشن فیدیبو

اپلیکیشن فیدیبو، یک اپلیکیشن کتاب‌خوانی ایرانی است که بیش از ۱۰ هزار عنوان کتاب و مجله از برترین ناشران ایرانی را (که روزبه‌روز هم در حال بیشتر شدن هستند) در جیب ما جای می‌دهد. در این اپلیکیشن شما می‌توانید یک کتابخانه‌ی کاملا شخصی برای خود ایجاد کنید. تمام کتاب‌هایی رایگانی که دانلود می‌کنید به همراه کتاب‌هایی که می‌خرید، به کتابخانه‌ی شخصی شما اضافه خواهد شد.

اپلیکیشن کتاب

همچنین این امکان برای کاربران فراهم است تا کتاب‌ها را پیش از خریدن به فهرست کتاب‌های محبوبشان اضافه کنند در آینده آن‌ها را به آسانی پیدا کنند. اپلیکیشن کتابخوان فیدیبو به صورت خودکار کتابخانه‌ی شما را در دسته‌بندی‌هایی مختلفی از جمله «در حال مطالعه»، «کتاب‌های دانلود شده» و «خوانده شده» مرتب می‌کند.

  • پاورقی دنباله‌دار کتاب «یگانه دستگاه: تاریخچه مخفی آیفون» (فصل هشتم/بخش چهارم)

کتاب‌های الکترونیکی و صوتی موجود در اپلیکیشن فیدیبو بر اساس موضوعات مختلفی از جمله اقتصاد، تاریخ، حقوق و غیره دسته‌بندی شده‌اند. با انتخاب هر یک از آن‌ها، لیستی از کتاب‌های مرتبط به شما نشان داده می‌شود. قسمت فروشگاه اپلیکیشن فیدیبو پرفروش‌ترین و تازه‌ترین کتاب‌ها را به شما معرفی می‌کند. حتی این امکان برای کاربران فراهم است که با جست‌وجوی نام کتاب، ناشر یا نویسنده در بخش جستجو به سرعت به کتاب مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند.

Makesoft Co. | Makesoft DuplicateFinder

۸. اپلیکیشن Serial Reader

Serial Reader، کتاب خواندن را برای شما ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر از همیشه خواهد کرد. این اپلیکیشن برای همه‌ی کاربران، چه کاربرانی که تازه شروع به کتاب خواندن کرده‌اند و یا برای عاشقان کتاب بسیار مناسب و کاربردی است. اگر تمرکز طولانی مدت بر خواندن کتاب برایتان دشوار است، از این اپلیکیشن برای ایجاد عادت خواندن روزانه استفاده کنید. این اپ به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا به بیش از ۴۵۰ کتاب کلاسیک به صورت سریالی دسترسی داشته باشند و آن‌ها را با زبان اصلی و بدون هیچ گونه تغییری بخوانند.

اپلیکیشن کتاب

شما می‌توانید فونت‌های هر کدام از کتاب‌ها را به دلخواه شخصی‌سازی کرده تا بیشترین بهره را از خواندن کتاب‌ها ببرید. این کتاب‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف قرار داده شده‌اند که هر دسته نیز از عناوین مشهوری بهره می‌برد. از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به سیستم مطالعه‌ی سریالی ۲۰ دقیقه در روز، جست‌و‌جوی آسان کلمات در فرهنگ لغت‌ها و یا ویکی‌پدیا و امکان ذخیره‌ی کتاب‌ها خود برای مطالعه در اوقات فراغت اشاره کرد.

  • معرفی کتاب «کتابخانه نیمه شب» اثر مت هیگ؛ از پرفروش‌ترین کتاب‌های چند سال اخیر دنیا

۹. اپلیکیشن Litsy

Litsy یکی دیگر از پلتفرم‌های ادبیات است، اما قابلیت‌های دیگری نیز در این اپلیکیشن دیده می‌شود. این اپلیکیشن در واقع اینستاگرامی برای کتاب‌هاست. Litsy یک اپلیکیشن کاربر پسند است که می‌توانید عکس‌هایی را از لحظات کتاب خواندن خود در آن با دیگران به اشتراک بگذارید و همچنین در مورد آن‌ها به بحث و گفتگو بپردازید.

اپلیکیشن کتاب

این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد کتاب‌های مورد علاقه خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارید و درباره کتاب‌هایی که خوانده‌اید نظرها و انتقادات خود را بیان کنید، در بحث‌ها شرکت کنید یا موضوعات مربوطه را با استفاده از هشتگ‌های خاص پیدا کنید. کاربران می‌توانند هم با اکانت فیس‌بوک و هم ایمیشان وارد این اپلیکیشن شوند. سپس قادر خواهند بود تا نقل‌قولی یا بخشی از کتاب مورد علاقه‌شان را انتخاب کرده و یا یادداشت کوتاهی در مورد آن به اشتراک بگذارند.

  • معرفی کتاب «بیخود و بی‌جهت» اثر وودی آلن؛ روایت شوخ‌طبعانه‌ی یک زندگی پرفراز و نشیب

۱۰. اپلیکیشن Poetizer

اپلیکیشن کتاب

کتاب‌ها تنها محدود به رمان‌ها نیستند. اگر اهل شعر و شاعری هستید، پیشنهاد ما به شما اپلیکیشن Poetizer است. شما در این اپلیکیشن قادرید تا شعرهای مختلف را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید و به بررسی و تجزیه‌ و تحلیل آن‌ها بپردازید. شما همچنین می‌توانید با نوشتن و انتشار اشعار خود در Poetizer، افکار و تفکرات خود را به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن تنها برای سیستم‌عامل iOS در دسترس است.

۱۱. اپلیکیشن Amazon Kindle

اپلیکیشن Amazon Kindle به شما امکان می‌دهد به کتابخانه Kindle در گوشی هوشمند خود دسترسی داشته باشید. این اپ در تلاش است که تا حد ممکن مطالعه‌ی کتاب‌های الکترونیکی روی گجت‌های هوشمند را برای شما آسان‌تر و بهتر از قبل نماید. کاربران می‌توانند از بین بیش از شش میلیون کتاب کیندل، کتاب‌های مورد نظر خود را به آسانی پیدا کنند. اگر دنبال اپلیکیشنی هستید که تنها تمرکز آن روی مقوله کتاب و کتاب‌خوانی باشد، Amazon Kindle بهترین گزینه برای شماست.

اپلیکیشن کتاب

هنگام مطالعه، می‌توانید فونت، طرح‌بندی و بخش‌های مختلف صفحات را به دلخواه خود شخصی‌سازی کنید. از دیگر قابلیت‌های این اپ می‌توان به امکان مطالعه یک کتاب بر روی دیوایس‌های مختلف از طریق قابلیت Sync Your eBooks، امکان استفاده از دیکشنری‌های خود اپ و امکان مطالعه بخشی از کتاب‌های غیررایگان قبل از خرید اشاره کرد.

  • جوهر الکترونیکی چیست و چگونه کار می‌کند؟

۱۲. اپلیکیشن طاقچه

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کتاب ایرانی، اپ طاقچه است. اگر اهل خواندن کتاب، روزنامه و مجله هستید و یا دوست دارید کتاب صوتی بشنوید، طاقچه می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد. همچنین ناشران قادر هستند به رایگان کتاب‌های خود را در طاقچه نمایش بدهند و مدیران این شرکت تضمین می‌کند که کتاب‌ها را به گستره بزرگی از کاربران خود معرفی کرده و سود فروش خوبی به آن‌ها پرداخت کنند.

اپلیکیشن کتاب

قسمتی از کتاب‌های الکترونیکی طاقچه، در بخش بی‌نهایت قرار دارند. در این قسمت می‌توانید با پرداخت حق عضویت به صورت نامحدود به کتاب‌های این بخش دسترسی داشته باشید. پس از پایان مدت عضویت، کتاب‌ها از دسترس شما خارج می‌شوند و می‌توانید اشتراکتان را تمدید کنید. کاربران اپلیکیشن طاقچه می‌توانند کتاب‌هایی را که می‌پسندند با قیمتی بسیار عادلانه خریداری و دانلود کنند. کتاب‌ها بعد از دانلود به صورت آفلاین هم قابل دسترسی هستند. همچنین امکان گفتگو و تبادل نظرات در مورد کتاب‌ها نیز در این اپلیکیشن در دسترس است.

  • اپلیکیشن RealityScan اپیک عکس‌های شما را به مدل‌های سه‌بعدی تبدیل می‌کند

این اپلیکیشن بخش‌های مختلفی دارد. در بخش «تازه‌ها» می‌توان به جدیدترین کتاب‌های اضافه‌شده دسترسی پیدا کرد. در صفحه اصلی «پیشنهاد طاقچه» قرار دارد و در این بخش نمونه‌ای از کتاب‌های دسته‌بندی‌های مختلف نمایش داده‌ می‌شود. دیگر بخش‌های این برنامه شامل کتاب‌های رایگان، پرفروش‌ها، داستان خارجی، داستان ایرانی، شعر، تاریخ، روان‌شناسی، کودک و نوجوان، مجله و روزنامه هستند.

یکی بخر دوتا ببر | | *فایدیم استور*

لوگو | مایکت

۱۳. اپلیکیشن Blinkist

اپلیکیشن کتاب

Blinkist یک اپلیکیشن بسیار کاربردی برای افرادی است که دوست دارند کتاب بخوانند اما وقت انجام دادن این کار را ندارند. این اپلیکیشن نکات کلیدی به همراه کل خلاصه یک کتاب را در ۱۵ دقیقه به شما ارائه می‌دهد. به هر خلاصه‌ی کتاب Blink گفته می‌شود که شما  می‌توانید آن را بخوانید یا به آن گوش دهید. این اپلیکیشن دارای بیش از ۲۵۰۰ عنوان خلاصه کتاب‌های صوتی بوده که در موضوعاتی همچون اقتصاد، تاریخ، دانش و فرهنگ در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند.

  • باران گلوله؛ ۱۵ بازی موبایل شوتر برتر سال ۲۰۲۲ برای اندروید و iOS

در بخش جست‌وجو که شاید بتوان آن را جالب‌ترین و کلیدی‌ترین بخش این اپلیکیشن نام‌گذاری کرد، شما می‌توانید با استفاده از کادر جست‌وجو و بر حسب موضوع، عنوان کتاب و یا نویسنده به جست‌وجوی کتاب‌های مورد علاقه خود پرداخته و آن‌ها را در مدت زمان بسیار کوتاهی مطالعه کنید. این اپلیکیشن می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد تا هر روز مدت کوتاهی را به مطالعه پرداخته و این عادت را در خودتان تقویت کنید.

  • معرفی اپلیکیشن ۲۱Days Challenge؛ تولد دوباره‌ی ذهن در ۲۱ روز!

سخن آخر

اپلیکیشن کتاب

کتاب‌خواندن لذتی وصف‌ناپذیر به شما می‌دهد. گرچه در ارزش مطالعه شکی نیست، ولی عادت کتاب خواندن با پیشرفت دنیای تکنولوژی میان بسیاری از افراد کم‌رنگ شده است. مطالعه‌ی کتاب چه کاغذی باشد یا کتاب‌های الکترونیک، فواید بسیار زیادی برای سلامت روحی انسان‌ها دارد. در این مقاله به بررسی و معرفی ۱۳ اپلیکیشن کتاب‌خوانی برای علاقمندان به کتاب پرداختیم و امیدواریم که معرفی این اپ‌ها به شما در بهبود و تقویت عادت کتاب‌خوانی کمک کند.

  • بدون محدودیت بازی کنید؛ معرفی ۱۵ بازی جهان باز برتر برای اندروید و iOS

نوشته ۱۳ اپلیکیشن مفید برای دوستداران کتاب اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala