هدف از قانون لایحه ایمنی آنلاین شناسایی فعالیت‌های قانونی اما مضر، سوء استفاده و آزار و اذیت است. با این حال، به دلیل وضعیت نامشخص سیاسی در بریتانیا، تصویب این قانون به تعویق افتاده است. با تصویب لایحه ایمنی آنلاین بریتانیا، دولت می‌تواند با کنترل شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، فعالیت‌هایی مجازی ناسالم را شناسایی کند. برای نمونه باید اشاره کرد که دولت می‌تواند با اسکن پیام‌های خصوصی کاربران، عکس‌های مربوط به آزار کودکان را شناسایی کند که این موضوع سیاست رمزگذاری سرتاسری (E2EE) بسیاری از پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی نظیر واتساپ را نقض می‌کند.

  • واتساپ قابلیت حذف پیام‌ها توسط مدیران گروه را عرضه می‌کند

مدیرعامل واتساپ مدعی شده که این لایحه راهی است برای خواندن مستقیم و غیرمستقیم پیام‌های کاربران و این موضوعی نیست که کاربران با آن موافقت کنند. از سوی دیگر، انجمن ملی پیشگیری از ظلم به کودکان (NSPCC) نظرات انتقادی خود را در این باره مطرح کرده است.

«اندی باروز»، مدیر بخش سیاست آنلاین ایمنی کودکان در NSPCC با انتشار توییتی اعلام کرد که صدها عکس کودک آزاری غیرقانونی در حال حاضر در واتساپ شناسایی شده است. او در ادامه همچنین افزود که روش‌هایی برای شناسایی این تصاویر وجود دارند که بسیار مؤثر هستند و نیازی نیست امنیت همه‌ی کاربران به خطر بیفتد. باید دید در نهایت این لایحه که بسیاری از اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌ها از جمله واتساپ مخالف آن هستند، تصویب خواهد شد یا نه.

  • واتساپ روی افزودن تایمر پیام‌های ناپدید شونده برای چت‌های فعلی کار می‌کند
  • واتساپ انتقال چت از اندروید به iOS و بالعکس را برای تمام کاربران فعال کرد

منبع: neowin.net

نوشته مدیر عامل واتساپ: اجازه نمی‌دهیم دولت‌ها پیام‌های کاربران ما را بخوانند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala