به تازگی و به لطف مجله معروف ژاپنی یعنی فمیتسو (Famitsu)، تصاویر و اطلاعات جذاب و هیجان انگیزی از بازی مورد انتظار Code Vein منتشر شده است. قبل از هرچیز بهتر است با نیکولا کارنستین (Nikola Carnstein) آشنا شویم که مدتی پیش حضورش در بازی تائید شده بود. او برادر کوچک میا (Mia) است و […]

اطلاعات و تصاویر جدیدی از بازی Code Vein منتشر شد

به تازگی و به لطف مجله معروف ژاپنی یعنی فمیتسو (Famitsu)، تصاویر و اطلاعات جذاب و هیجان انگیزی از بازی مورد انتظار Code Vein منتشر شده است.

قبل از هرچیز بهتر است با نیکولا کارنستین (Nikola Carnstein) آشنا شویم که مدتی پیش حضورش در بازی تائید شده بود. او برادر کوچک میا (Mia) است و همراه با او، به کاوش در زمین‎های برهوت دنیای Code Vein می‌پردازد. او یک پسر بچه شجاع اما بسیار مهربان است که میا برای حفاظت از او راضی است دست به هر کاری بزند.

همچنین با یک Blood Veil جدید به نام آیوی (Ivy) نیز آشنا شده‎ایم. آیوی یک اسلحه سبک است که از پشت کمر شخصیت، به مانند یک شنل آویزان می‌شود. این اسلحه شبیه به مدل اسلحه ایوا (Eva) یکی دیگر از شخصیت‌های غیر قابل بازی Code Vein است که شخصیت اصلی را در طول ماجراهایش همراهی خواهد کرد. حملات این اسلحه که خون مکش می‌کند، به این ترتیب است که به داخل زمین فرو رفته و سپس از زیر پای دشمنان بیرون می‌آید و آن‌ها را از بین می‌برد، پس این اسلحه برای استفاده دوربرد و از فواصل زیاد توصیه می‌شود. همچنین با کمک آن می‌توان دشمنان را تکه تکه کرد!

از دیگر انواع Blood Veils که تاکنون مشخص شده‌اند، می‎‌توان به اوگر (Ogre)، هوندز (Hounds) و استینجر (Stinger) اشاره کرد که نوع حملات آن‌ها هم گستره فراوانی دارد و شامل انواع مختلفی می‌شود. ترکیب سلاح‌های اصلی بازی با Blood Veil ها یکی از نکات اصلی و اساسی گیم پلی بازی برشمرده می‌شود. مثلاً، در اختیار داشتن یک اسلحه سبک و یک Blood Veil سریع می‌تواند شما را در زمینه جاخالی دادن متخصص کند. در عوض استفاده از یک اسلحه سنگین در کنار یک Blood Veil بیشتر توصیه می‌شود.

اوگر چنگال‌های تیزی دارد. بُرد آن البته کم است ولی می‌توان با آن به شکلی سریع به سمت دشمنان هجوم برد. استینگر اما بُرد بلندی دارد و به کمک آن می‌توان از فواصل دور به دشمنان ضربه وارد کرد. هوندز هم شبیه به یک کت است و شما را شبیه به یک گرگ می‌کند، پس می‌توانید سریعاً به دشمنان حمله کنید و خون چندین دشمن را همزمان بنوشید.

همچنین تصویری از صفحه مربوط به ارتقای سطح شخصیت هم منتشر شده که به نظر باید توانایی‌های او را از طریق واحد پول درون بازی به نام هیز (Haze) که از کشتن دشمنان به دست می‌آید، ارتقا داد. اگر شما در یک سیاه چاله کشته شوید، هیز به دست آمده همان جایی که مرده‌اید باقی خواهد ماند و می‌توان آن را دوباره برداشت، ولی اگر دو بار بمیرید برای همیشه باید با آن خداحافظی کنید. آشنا به نظر می‌رسد، مگر نه؟ دقیقاً این قسمت از بازی با الهام از سری سولز ساخته شده است.

همچنین بازیکنان قادر خواهند بود تا Blood Code خود را با توانایی‌های مختلفی ترکیب کنند. در اغلب مواقع، آن‌ها صدمه دیده هستند و باید تعمیر شوند. حتی در زمان عدم استفاده از Blood Code ها هم می‌توان از توانایی‌های آن‌ها به شرط ارتقا دادن سطح کارایی (proficiency) استفاده کرد. از نمونه‌های Blood Code می‌توان به رنجر (Ranger)، برزرکر (Berserker) و هانتر (Hunter) اشاره کرد.

تجهیزات، اسلحه‌ها و Blood Veil ها را می‌توان از طریق لوت کردن دشمنان و البته خرج کردن هیز در فروشگاه‌های مخصوص بازی به دست آورد. حتی صندوق‌هایی هم در بازی وجود دارد که حاوی این موارد است، پس خیلی مهم است که وجب به وجب بازی را با دقت کند و کاو کنید و هیچ چیزی را از قلم نیندازید. همچنین با برخی مکان‌های بازی مثل Freezing Spirit Peak که در آن غارها و مسیرها پوشیده از برف است نیز آشنا خواهیم شد. در این مکان‌ها میدان دید زیاد نیست پس باید حواستان به سقوط از ارتفاع و البته دشمنانی که ناگهانی شبیخون می‌زنند، باشد.

بازی Code Vein قرار است در سال ۲۰۱۸ برای پلی‌استیشن ۴، اکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود.

منبع متن: gamefa