کمپانی MSI طبق سیاسیت های همیشگی خود، مادربردهای مختلفی را برای پلتفرم Z370 اینتل در نظر گرفته است. چیپست قدرتمند INTEL Z370 امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد، اما بهای بالای اکثر مادربردهای مبتنی بر این چیپست، باعث شده تا اغلب کاربران نتوانند این مادربردها را خریداری کنند. در بین مادربوردهای MSI Z370، مادربرد MSI Z370a-Pro برای کاربرانی طراحی شده است تا قصد بکارگیری سخت افزارهای قدرتمند، با حذف امکانات گیمینگ را دارند.


 مدار تنظیم کننده ولتاژ (VRM) از نوع 1+2+6 فاز

حتی با با وجود اینکه Z370a-Pro در محصولات رده پایین چیپست Z370 به شمار می رود، MSI مدار رگولاتور مناسبی را به خدمت گرفته تا پردازنده قدرتمند i7-8700K حتی در حالت اورکلاک، با مشکل تامین انرژی مواجه نشود. VRM این مادربورد از نوع 9 فاز است که از این تعداد 6 فاز مختص به تامین ولتاژ اصلی پردازنده شامل Vcore ،VCCGT، دو فاز مختص به تامین ولتاژهای VCCIO و VCCSA و یک فاز مسئول تامین جریان مورد نیاز حافظه های RAM سیستم است. لازم به ذکر است که این مادربورد تحت استاندارد نظامی Military Class 5 ساخته شده است.

 

پشتیبانی از حافظه های قدرتمند DDR4 تا فرکانس 4000 مگاهرتز و بالاتر

مادربرد MSI Z370a-Pro از حافظه های پرقدرت DDR4 تا فرکانس 4000 مگاهرتز در حالت XMP نیز پشتیبانی خواهد کرد. بدین معنا که قادر به پشتیبانی از 4 ماژول DDR4 با فرکانس 4000 مگاهرتز در حالت XMP است! فرکانس بالای این حافظه ها به لطف پشتیبانی مادربرد MSI، می تواند تجربه شیرینی در بازی های رایانه ای رقم زند.  فناوری DDR4 Boost نیز می تواند به حداکثر کارایی و حذف نویزهای ناخواسته به لطف بخش ایزوله حافظه های اصلی منجر شود.


سیستم صوتی انحصاری MSI AUDIO BOOST

سيستم صوتي که کمپاني MSI براي محصولات خود در نظر مي گيرد، Audio Boost نام دارد. این سیستم صوتی به همراه کدک اختصاصی صدا، می تواند تجربه شنیداری بسیار خوبی را برای کاربران به ارمغان آورد. سیستم صوتی MSI Z370a-Pro گرچه مانند سیستم صوتی مادربوردهای گیمینگ این کمپانی نیست، اما MSI همچنان خازن های مخصوص کمپانی ژاپنی و آمپلی فایر اختصاصی را حفظ کرده است. خازن هاي بسيار با کيفيت و High-End کمپاني ژاپني Nippon Chemi-Con با ظرفيت 100 ميکرو فاراد، عضو مهم سيستم صوتي این مادربورد هستند. اين خازن هاي حرفه اي تا دماي کاري 85 درجه سانتي گراد تضمين شده است. اين سيستم صوتي مانند بسياري از مادربوردهاي ديگر داراي PCB کاملا جدا از بورد اصلي است و از يکديگر مستقل هستند. این موضوع باعث شده تا نویز دیگر قسمت های مادربورد، در کارکرد صحیح سیستم صوتی خللی وارد نکند.

 

EZ Debug LED

 چهار عدد LED که مربوط بهBoot Device ،VGA ،DRAM و CPU مي باشند. هنگام راه اندازي سيستم، اين LED ها به ترتيب روشن مي شوند که اگر هر کدام ثابت ماندند، به اين معناست که آن قطعه مشکل دارد. براي مثال، زماني که تنظيمات پردازنده شما صحيح نباشد، LED مربوط به CPU خاموش نخواهد شد.


پشتیبانی از چینش چندگانه کارت های گرافیک به همراه محافظ فلزی

MSI Z370a-Pro همچنین از تکنولوژی NVIDIA SLI و AMD Crossfire در حالت های دو گانه پشتیبانی می کند. بدین ترتیب، می توانید از 2 کارت گرافیک در این مادربورد استفاده کنید و طعم شیرین چینش های چندگانه با افزایش بسیار بالای پردازش گرافیکی را بچشید. از این بین این دو اسلات PCIe Gen 3.0 x16، اسلات اول توسط محافظ فلزي احاطه شده است که هنگام نصب کارتهاي گرافيک سنگين درون کيس، مقاوت آن را به طور چشمگيري افزايش مي دهد.


Turbo M.2

علاوه بر موارد 4 پورت ساتا شش، 2 پورت M.2 Socket3 32Gb/s با قابليت پشتيباني از SSD هايي با طول 42، 60، 80 و نهايتا 110 ميليمتر امکانات ذخيره سازي را کامل می کند  تا سرعت بسیار بالای SSD های NVMe  را در اختیار کاربران قرار دهد.

منبع متن: pardisgame