یکی از استودیوهای شرکت توکی گیمز (۲K Games) یعنی هنگر ۱۳ (Hangar 13) که آن را به خاطر توسعه بازی Mafia III می‌شناسیم، طبق گزارش‌ها تعداد زیادی از کارکنان خود را از دست داده است! به نظر تعداد بسیاری از کارکنان استودیوی هنگر ۱۳ از کار برکنار شده‌اند و این گزارش را پایگاه معتبر کوتاکو […]

بسیاری از کارکنان Hangar 13 از کار برکنار شدند

یکی از استودیوهای شرکت توکی گیمز (۲K Games) یعنی هنگر ۱۳ (Hangar 13) که آن را به خاطر توسعه بازی Mafia III می‌شناسیم، طبق گزارش‌ها تعداد زیادی از کارکنان خود را از دست داده است!

به نظر تعداد بسیاری از کارکنان استودیوی هنگر ۱۳ از کار برکنار شده‌اند و این گزارش را پایگاه معتبر کوتاکو (Kotaku) منتشر کرده است. آن‌ها در مورد صحت و سقم این مسئله به توکی گیمز پیام رسانده‎‎‌اند و یک سخنگوی ناشناس از طرف این ناشر در پاسخ به کوتاکو گفته است:

“توکی می‌تواند تائید کند که تعدیل نیرو در استودیوی هنگر ۱۳ انجام شده است که این به خاطر اطمینان حاصل کردن از این قضیه است که در طولانی مدت این استودیو منابعی را متناسب با برنامه‌های بلندمدت خود در اختیار خواهد داشت. این تعدیل نیرو خللی در توانایی توکی در ساخت [عناوین جدید] و عرضه عناوینی که هم اکنون در دست توسعه دارد ایجاد نخواهد کرد. ما هیچ وقت از کنار چنین مسائلی راحت گذر نمی‌کنیم، و ما در حال تلاش هستیم تا کارکنانی که تحت تاثیر این مسئله قرار گرفته‌اند را پشتیبانی کنیم و کارهای احتمالی در شرکت‌مان را برای آن‌ها پیدا کنیم.”

از آن جایی که خود توکی گیمز هم آمار دقیقی منتشر نکرده، هنوز معلوم نیست که چه میزان از کارکنان استودیوی هنگر ۱۳ از کار برکنار شده‌‌اند. ولی به هر حال کوتاکو گزارش داده که بحش اعظمی از تیم ۱۵۰ نفره استودیوی هنگر ۱۳ از کار برکنار شده‌ است.

هنگر ۱۳ در سال ۲۰۱۴ و در شهر کلیفورنیا و منطقه نوواتو (Novato) تاسیس شد و هیدن بلکمن (Haden Blackman) به عنوان یکی از افراد باسابقه صنعت بازی‌های ویدئویی ریاست آن را برعهده گرفت. تنها بازی این استودیو تا کنون همان بازی Mafia III بوده که تاکنون بیش از ۵ میلیون نسخه از آن به بازار عرضه شده است و در میان تمامی آثار توکی گیمز، بهترین فروش در هفته اول را در زمان عرضه تجربه کرد. کوتاکو در گزارش خود آورده که این استودیو مشغول به انجام کارهای اولیه برای توسعه پروژه بعدی خود بوده است.

هنوز معلوم نیست که در ادامه چه بر سر هنگر ۱۳ و پروژه نامعلوم آن‌ها می‌آید ولی در صورت انتشار هرگونه خبر جدید از این موضوع، ما شما را در جریان خواهیم گذاشت. بهتر است برای تمامی کارکنان استودیوی هنگر ۱۳ که تحت تاثیر این قضیه قرار گرفته‌اند آرزوی موفقیت کنیم و امیدوار باشیم که هرچه سریع‌تر آن‌ها کاری در صنعت بازی‌های ویدئویی که مناسب‌شان است، پیدا کنند. بازی Mafia III برای رایانه‌‎های شخصی، پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان در دسترس قرار دارد.

منبع متن: gamefa