نگاهی به نقدهای منتشر شده از Fe | یک تجربه‌ی کوتاه اما فراموش‌نشدنی و چشم‌نواز

Fe یک عنوان در سبک اکشن ماجراجویی می‌باشد که توسط استدیوی Zoink توسعه داده شده و شرکت بزرگ EA وظیفه‌ی نشر آن را بر عهده گرفته است. این عنوان که به تازگی بر روی پلتفرم‌های PS4، Nintendo Switch، Xbox One و PC عرضه شده است، با سبک هنری منحصربفرد خود، توجه بسیاری از رسانه‌ها و گیمرها را به خود جلب کرده است و تعداد زیادی از منتقدان به تحسین موسیقی و گرافیک هنری آن پرداخته‌اند.

به همین منظور شما می‌توانید، خلاصه‌ای از نقدها و امتیازات منتشر شده را در زیر مشاهده کنید: 

Playstation LifeStyle : 90

با اینکه مطمئنا ضعف‌هایی را می‌توان پیدا کرد، اما جنبه‌ی گشت‌وگذار Fe است که آنرا به یک تجربه‌ی فراموش‌نشدنی تبدیل کرده است. دنیایی که استدیوی Zoink توسعه داده است حقیقتا شگفت‌انگیز است و یادگیری قوانین آن یک تجربه‌ی بشدت باارزش است. بعضی مواقع ما باید یاد بگیریم که چگونه همدیگر را درک کنیم.

IGN Italia : 87

Fe یک عنوان کوچک و شگفت‌انگیز است که در یک جنگل فراموش‌نشدنی و رنگارنگ به وقوع می‌پیوندد. اما متاسفانه از نظر کنترل و مکانیک‌های گیم‌پلی مشکلاتی را در آن می‌توان پیدا کرد.

Polygon : 85

Fe یک جهان جادویی، گسترده و چندمنظوره است که حسی شبیه به معجزه و شگفتی را خلق می‌کند. مانند راه رفتن در بین درختان در زندگی واقعی، یک زیبایی خاص را ارائه می‌دهد که برای درک آن، نیازمند تحسین آن و غرق شدن در دنیای آن هستید.

Attack of the Fanboy : 80

Fe قابلیت‌های آشنا و معروف این سبک از گیم‌پلی را بصورتی جذاب و تماشایی با ایده‌های جدید خود ترکیب کرده است.

Video Chums : 72

بعد از به اتمام رساندن Fe، خوشحالم که بگویم، این یکی از زیباترین و فراموش‌نشدنی‌ترین تجربه‌هایی است که در چند وقت اخیر داشته‌ام. اما از طرفی دیگر، نبود عناصر چالش‌زا و تکیه بر تکرار، باعث شده است که در مواقعی از آن خسته شوم.

GamesRadar+ : 70

رنگ‌بندی و ماهیت دوستی‌داشتنی و زیبای Fe باعث شده است که با وجود مشکلات و ضعف‌های آن، تجربه‌ی آن را به شما توصیه کنیم.

God is a Geek : 70

Fe یک بازی چشم‌نواز است که موسیقی آن بشدت شنیدنی است. یک عنوان کوچک و شگفت‌انگیز که معماهای نه چندان جذاب و مکانیک‌های بالارفتن از موانع، آنرا از رسیدن به درجات بالا باز می‌دارد.

IGN : 65

Fe یک عنوان پلتفرمر کوتاه است که در برخی مواقع آزاردهنده شده و طولانی‌تر از چیزی که هست، احساس می‌شود. بخش پلتفرمینگ بازی مناسب است اما عنصر جدیدی در آن دیده نمی‌شود. بهترین ایده‌های بازی مانند پرش توسط درختان و آواز خواندنی که بر روی دنیای بازی تاثیر می‌گذارد، در بازی زیاد استفاده نشده و کنار می‌روند. Fe به لطف موسیقی و صداگذاری خود، در برخی مواقع می‌تواند یک عنوان زیبا باشد اما در بسیاری از زمینه‌ها معایبی دارد که سعی می‌کند آنها را پنهان کند.

Metacritic : 76

منبع متن: pardisgame