همان‌طور که انتظار می‌رفت، شرکت نینتندو هم بالاخره گزارش مالی خود را منتشر کرد. گزارشی که از طریق آن می‌توان اطلاعات بسیار جذابی را به دست آورد. در این گزارش میزان فروش کنسول نینتندو سوییچ و همچنین پرفروش‌ترین بازی‌های آن مشخص شده است که همگی موفقیت عظیم و دنباله‌دار نینتندو را نشان می‌دهند.

بر اساس جدیدترین گزارش مالی سالیانه نینتندو که تا تاریخ ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ (۳۱ مارس ۲۰۲۱) را شامل می‌شود، مشخص شده که فروش کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ به رقم عظیم ۸۴.۵۹ میلیون دستگاه در سراسر جهان رسیده است. این در حالی است که این کنسول از اواسط نسل و در سال ۲۰۱۷ عرضه شده است. این آمار به‌تنهایی فروش فوق‌العاده‌ی این کنسول را تا به امروز اثبات می‌کند.

همچنین طبق آمار منتشر شده، ۴.۷۲ میلیون کنسول نینتندو سوییچ در سه‌ماهه‌ی آخری که به ۳۱ مارس منتهی می‌شود، فروش رفته است. در همین زمان، ۵۴.۷۸ میلیون بازی روی این کنسول فروخته شده است. درآمد نینتندو در این سال مالی ۱۶.۵۹ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال مالی گذشته حدود ۳۳.۴ درصد افزایش داشته است. در واقع، این بیشترین درآمد نینتندو در یک سال مالی در بیش از یک دهه‌ی اخیر است. بر اساس این گزارش، سود این شرکت هم ۶.۰۴ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال مالی قبل ۸۱.۸ درصد افزایش یافته است. این بیشترین سود تاریخ نینتندو در یک سال مالی است.

در آمار جالب دیگری که نتایجی خیره‌ کننده دارد، نینتندو فروش بعضی از بهترین بازی‌های فرست پارتی خود را که به‌صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ عرضه شده‌اند، اعلام کرده است. این آمار فروش فوق‌العاده‌ی بعضی از عناوین انحصاری نینتندو را نشان می‌دهند. طبق این آمار ماریو کارت ۸ تاکنون ۳۵.۳۹ میلیون نسخه فروش داشته است و به احتمال زیاد بتواند به پرفروش‌ترین بازی مسابقه‌ای تاریخ تبدیل شود. از آن طرف، بازی انیمال کراسینگ که در سال گذشته عرضه شد و بسیاری را در دوران کرونا به خود مشغول کرده بود، فقط در یک سال توانسته حدود ۳۲.۶۳ میلیون نسخه فروش داشته باشد که این رقم به معنای واقعی کلمه خیره‌کننده‌ است. نکته‌ی قابل‌ ذکر دیگر اینجاست که بازی Super Mario 3D World + Bowser’s Fury توانسته ۵.۵۹ میلیون نسخه فروش کند. به‌صورت کلی، در سراسر جهان بیش از ۵۸۷.۱۲ میلیون بازی روی کنسول نینتندو سوییچ به فروش رفته است.

۱۰ بازی پرفروش نینتندو سوییچ

رتبه نام بازی میزان فروش
۱ Mario Kart 8 Deluxe ۳۵.۳۹ میلیون دلار
۲ Animal Crossing: New Horizons ۳۲.۶۳ میلیون دلار
۳ Super Smash Bros. Ultimate ۲۳.۸۴ میلیون دلار
۴ he Legend of Zelda: Breath of the Wild ۲۲.۲۸ میلیون دلار
۵ Pokemon Sword / Pokemon Shield ۲۱.۱۰ میلیون دلار
۶ Super Mario Odyssey ۲۰.۸۳ میلیون دلار
۷ Super Mario Party ۱۴.۷۹ میلیون دلار
۸ Pokemon: Let’s Go, Pikachu! / Pokemon: Let’s Go, Eevee! ۱۳.۲۸ میلیون دلار
۹ Splatoon 2 ۱۲.۲۱ میلیون دلار
۱۰ New Super Mario Bros. U Deluxe ۱۰.۴۴ میلیون دلار

ماریو کارت دلوکس 8

ادامه‌ی فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های نینتندو سوییچ

رتبه نام بازی میزان فروش
۱ Ring Fit Adventure ۱۰.۱۱ میلیون دلار
۲ Luigi’s Mansion 3 ۹.۵۹ میلیون دلار
۳ Super Mario 3D All-Stars ۹.۰۱ میلیون دلار
۴ Super Mario Maker 2 ۷.۱۵ میلیون دلار
۵ Super Mario 3D World + Bowser’s Fury ۵.۵۹ میلیون دلار
۶ The Legend of Zelda: Link’s Awakening ۵.۴۹ میلیون دلار
۷ Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics ۳.۱۴ میلیون دلار
۸ Paper Mario: The Origami King ۳.۱۲ میلیون دلار
۹ Hyrule Warriors: Age of Calamity ۳.۰۷ میلیون دلار
۱۰ Pikmin 3 Deluxe ۲.۰۴ میلیون دلار
۱۱ Xenoblade Chronicles: Definitive Edition ۱.۵۲ میلیون دلار
۱۲ Mario Kart Live: Home Circuit ۱.۲۷ میلیون دلار

همچنین، طبق گفته‌های دنیل احمد، تحلیل‌گر ارشد «نیکو پارتنر»، در این سال مالی نینتندو تقریباً ۸۸۰ میلیون دلار در بخش تحقیق و توسعه‌ی (R&D) خود خرج کرده است که بیش از هر کدام از سال‌های گذشته است. نکته‌ی جالب اینجاست که دنیل احمد اشاره می‌کند که این هزینه فقط حدود ۵.۳ درصد از درآمد کلی شرکت بوده است و نسبت به سال گذشته درصد کمتری است. این قضیه نشان از عملکرد بهتر نینتندو در این سال مالی دارد. او دلیل این امر را درآمد بالا و سود خوب نینتندو در این سال مالی می‌داند.

همچنین دیوید گیبسون، تحلیل‌گر و مشاور سرمایه‌گذاری، طی یک پرسش و پاسخ با نینتندو نکات جالبی را درباره‌ی دلایل مختلف هزینه‌‌های بالای نینتندو در بخش «تحقیق و توسعه» به دست آورده است. طبق گفته‌ی او، نینتندو اعلام کرده که دلیل اصلی افزایش بودجه تحقیق و توسعه این بوده است که هزینه‌های توسعه‌ی بازی و برون‌سپاری برای سوییچ افزایش یافته است. در کنار این موضوع، نینتندو روی بخش آنلاین هم سرمایه‌گذاری کرده است. در نهایت، همان‌طور که می‌دانیم، کنسول سوییچ در میانه‌ی عمر خود قرار دارد و طبیعی است که نینتندو به فکر سرمایه‌گذاری روی پلتفرم آینده‌ی خود هم باشد که این امر یکپارچه‌سازی استراتژی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت را ادامه خواهد داد. همه‌ی این دلایل موجب شده تا در این سال مالی نینتندو رکورد بیشترین هزینه‌ی خود در بخش «تحقیق و توسعه» را ثبت کند.

منبع: Gematsu VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

The post فروش سوییچ به ۸۴ میلیون دستگاه رسید؛ توسعه‌ی کنسول بعدی آغاز شده است appeared first on دیجی‌کالا مگ.

منبع متن: digikala