تقریباً یک سال پس از عرضه‌ی بازی Detroit: Become Human، این شرکت اعلام کرد که این بازی توانسته به فروشی بالغ بر ۳ میلیون نسخه دست پیدا کند. هرچند همین آمار هم در فاصله‌ی یک سال پس از عرضه برای بازی‌های این استودیو آمار خوبی به حساب می‌آید اما آمار جدید ثابت می‌کند که موفقیت بازی بیش از آن چیزی بوده است که حتی انتظار می‌رفت.

طبق آمار جدید، اکنون که حدود ۳ سال از عرضه‌ی این اثر سپری شده است، بازی Detroit: Become Human توانسته فروش خود را به بیش از ۶ میلیون نسخه در سراسر جهان برساند که آمار بسیار خوبی برای آن محسوب می‌شود. این یعنی در این دو سال اخیر بازی حدود ۳ میلیون نسخه‌ی دیگر فروش داشته است.

هرچند فروش به تفکیک روی پلتفرم‌های مختلف مشخص نیست اما وقتی که دو سال پیش آمار فروش ۳ میلیون نسخه‌ای بازی اعلام شد، در آن زمان بازی هنوز برای کامپیوترهای شخصی منتشر نشده بود و تمامی فروش متعلق به کنسول پلی‌استیشن ۴ بود. اما مدتی بعد بازی برای کامپیوترها هم منتشر شد. این یعنی فروش ۳ میلیونی این دو سال اخیر با نسبتی نامشخص روی هر دو پلتفرم انجام شده است.

 Detroit: Become Human

هرچند طبق استدلالی که انجام دادیم، مشخص است که فروش روی پلی‌استیشن ۴ بیشتر بوده اما بدیهی است که عرضه‌ی بازی برای کامپیوترهای شخصی در رشد فروش Detroit: Become Human در این ۲ سال اخیر نقش تأثیرگذاری داشته است.

این بازی در مقایسه با دیگر بازی‌های استودیو کوانتیک دریم فروش بهتری را تجربه کرده است. البته، آمار جدیدی از فروش دیگر آثار این استودیو اعلام نشده است ولی اگر بخواهیم آخرین آمار اعلام‌شده برای هر کدام از بازی‌ها را در نظر بگیریم، باید بگوییم که بازی Heavy Rain پس از ۸ سال عرضه‌اش در سال ۲۰۱۸ موفق شده بود روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ۴ حدود ۵.۳ میلیون نسخه فروش کند. از آن‌طرف، Beyond: Two Souls که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، توانسته بود تا سال ۲۰۱۸ فروشی بالغ بر ۲.۸ میلیون نسخه را تجربه کند.

قطعاً تا به اکنون فروش این دو بازی هم بیشتر شده است اما بعید است که میزان فروش آن‌ها به Detroit: Become Human رسیده باشد. حتی اگر بخواهیم از نظر بازه‌ی عرضه در نظر بگیریم، جدیدترین ساخته‌ی آن‌ها در زمان کوتاه‌تری به این فروش بالا دست پیدا کرده است.

  • نقدها و نمرات Detroit: Become Human منتشر شدند

بازی Detroit: Become Human ابتدا در ماه مه سال ۲۰۱۸ به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه شد اما بیش از یک سال بعد در دسامبر ۲۰۱۹ این بازی روی اپیک گیمز استور هم عرضه شد و در انتها در ژوئن ۲۰۲۰ بازی بالاخره برای استیم منتشر شد.

منبع: Gematsu

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته فروش Detroit Become Human از مرز ۶ میلیون نسخه عبور کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala