«آلفا پوینت» (Alpha Point) نام اولین دمو تکنیکی این استودیو است که به‌صورت کامل در آنریل انجین ۵ توسعه یافته است. این دمو تکنیکی در اصل هفته‌ی گذشته توسط کارگردان فنی استودیوی کوالیشن یعنی کیت رینر (director Kate Rayner) و کارگردانی هنری آن‌ها یعنی کالین پِنتی (Colin Penty) در GDC 2021 نمایش داده شده است.

مایکروسافت درباره‌ی این موضوع بیان کرده است: «بازی گیرز ۴ با موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۴ گرافیک را در سال ۲۰۱۹ به سطح جدیدی رساند و اکنون این استودیو به فکر آینده است و با نگاهی اولیه‌ به پتانسیل‌هایی که می‌توان با آنریل انجین ۵ روی ایکس‌باکس سری ایکس/ اس محقق کرد، می‌نگرد.»

در جلسه‌ای که استودیوی کوالیشن در GDC برگزار کرد، آن‌ها یک تست رندرینگ همزمان از چهره‌ی یک شخصیت روی ایکس‌باکس سری ایکس نشان دادند که قدرت بالای کار آن‌ها با آنریل انجین ۵ را به تصویر می‌کشید. استودیوی کوالیشن در ماه مه اعلام کرده بود که در حال آماده‌سازی برای انتقال از آنریل انجین ۴ به آنریل انجین ۵ است. البته، آن‌ها در آن زمان خبری از انتشار بازی جدید خود اعلام نکردند. کوالیشن در آن زمان درباره‌ این موضوع بیان کرد: «تغییر و انتقال به‌سوی یک موتور بازی‌سازی جدید کار بزرگی است، بنابراین ما می‌خواهیم به‌وضوح بگوییم که برای مدتی هیچ پروژه یا عنوان جدیدی را معرفی نخواهیم کرد.»

به‌تازگی طرفداران متوجه شدند که در پروفایل یکی از توسعه‌دهندگان استودیو کوالیشن اشاره‌ای به کار روی یک بازی کاملاً جدید انجام شده است که از ۶ ماه پیش در حال توسعه بوده‌ است. اگرچه، پس از اینکه کاربران متوجه این موضوع شدند، آن کارمند این پروژه را از پروفایل خود حذف کرد.

در ماه مه، شرکت اپیک گیمز دمو تکنیکی جدیدی با نام Valley of the Ancient از آنریل انجین ۵ منتشر کرد که از طریق آن توضیحات و جزئیاتی جدیدی از این موتور بازی‌سازی فوق‌العاده بیان شد. همچنین در آن زمان حالت دسترسی زودهنگام آنریل انجین ۵ هم برای علاقه‌مندان فراهم شد. تاکنون هر آنچه از آنریل انجین ۵ شنیده و دیده‌ایم ما را برای آینده‌ی بازی‌های نسل نهم هیجان‌زده و امیدوار می‌کند.

اکنون باید منتظر بمانیم و ببینیم که برنامه‌های بعدی استودیو کوالیشن که توانایی فوق‌العاده‌ای در استفاده از آنریل انجین دارد، چه خواهد بود.

منبع: VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته سازنده‌ی گیرز آو وار اولین دموی فنی خود با آنریل انجین ۵ را نشان داد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala