نائوکی یوشیدا می‌گوید که بدون وجود ساخته‌ی معروف و شناخته‌شده‌ی بلیزارد، فاینال فانتزی ۱۴ هم وجود خارجی نداشت. او به همین خاطر گمان می‌کند که این مقایسه‌ی اشتباهی است. همین‌طور که در اخبار قبلی هم اشاره کرده بودیم، در این مدت ساخته‌ی اسکوئر انیکس با افزایش فراوانی در تعداد بازیکنان خود مواجه شده است که یکی از دلایل مهم آن عملکرد ضعیف محتوای جدید ورلد آو وارکرفت بوده است. همین موضوع باعث شده تا در این روزها بحث‌های زیادی درباره‌ی مقایسه‌ی این دو اثر به وجود آید و تعداد زیادی فاینال فانتزی ۱۴ را برنده‌ی تاج پادشاهی بازی‌های MMO بخوانند.

final fantasy 14

با این حال، این بحثی است که نائوکی یوشیدا ظاهراً از آن خوشش نمی‌آید. در مراسم پخش‌ زنده‌ای که اوایل ماه برای این بازی انجام شده بود و در آن یوشیدا در مورد موضوعات مختلفی صحبت کرده بود، وقتی گفته شد که فاینال فانتزی ۱۴ امسال پرطرفدارتر از ورلد آو وارکرفت بوده است، یوشیدا به‌سرعت اعلام کرد که باور ندارد که این اثر توانسته باشد بازی بلیزارد را شکست دهد.

یوشیدا درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «بلیزارد قطعاً از این موضوع آگاهی دارد اما بدون شک بدون ورلد آو وارکرفت، شاهد A Realm Reborn هم نبودیم. WoW اثری بوده که ما مدام به آن نگاه می‌کردیم. هدف ما این بود که اثری از فاینال فانتزی بر اساس WoW خلق کنیم. به همین خاطر، اینکه بگوییم ما در رقابت با آن‌ها پیروز یا بازنده شده‌ایم، بحثی است که از پایه درست نیست چرا که آن‌ها منبع الهام ما بوده‌اند.»

naoki yoshida

یوشیدا همچنان در مورد تعداد بازیکنان هر دو بازی کمی صحبت کرد. وقتی به تعداد ۱۲ میلیونی بازیکنان ورلد او وارکرفت اشاره شد، یوشیدا بیان کرد که هیچ راهی وجود ندارد که اسکوئر انیکس بتواند با چنین رقمی رقابت کند. او WoW  را با قله‌ی اورست مقایسه کرد و بیان کرد که آن عدد به اندازه‌ای بالا است که رسیدن به آن کاملاً غیرقابل‌دسترس است. با این حال، او درباره‌ی رشد تعداد بازیکنان فاینال فانتزی هم بیان کرد: «نرخ بازیکنان ما با سرعتی در حال رشد و گسترش است که حتی من هم شگفت‌زده شده‌ام. این در نوع خود ترسناک است.»

یوشیدا ادامه می‌دهد: «تلاش سختی که ما برای فاینال فانتزی ۱۴ انجام داده‌ایم، اکنون جواب داده است اما کل این بحث که ما از  WoW عبور کرده‌ایم، اشتباه و کمی اذیت کننده است.» نکته‌ی جالب این است که وقتی مصاحبه‌کننده خطاب به یوشیدا می‌گوید که انتظار داشت او بگوید که “ما بهترین هستیم”، یوشیدا پاسخ می‌دهد: «اگر من از این نوع افراد بودم، ما مسیر خود را گم می‌کردیم و در آن صورت مردم فاینال فانتزی ۱۴ را دوست نداشتند.»

final fantasy 14

  • فاینال فانتزی ۱۴ رکورد تعداد بازی‌کننده‌ی همزمان در استیم را دوباره شکست

تقریباً همه‌ی طرفداران فاینال فانتزی می‌دانند که یوشیدا نقش اصلی و مهمی در موفقیت این بازی داشته است. او فردی محبوب است و طرفداران به احترام فراوانی می‌گذارند. این اولین باری نیست که یوشیدا از علاقه‌ی خود به ورلد آو وارکرفت و تأثیر مهم آن روی فاینال فانتزی ۱۴ می‌گوید. با این حال، بسیار جالب و قابل‌احترام است که اکنون که این بازی توانسته در این روزها به موفقیت‌های زیادی دست یابد و ورلد آو وارکرفت را به چالش بکشد، یوشیدا همچنان از اهمیت وجود ساخته‌ی بلیزارد سخن می‌گوید.

منبع: PC Gamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته کارگردان فاینال فانتزی ۱۴: نگویید ورلد آو وارکرفت را شکست داده‌ایم اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala