داستان قسمت قبلی به یک ماجرای شخصی درباره‌ی کریتوس و فرزندش می‌پردازد و اینکه کریتوس یاد می‌گیرد که چگونه یک پدر باشد و این چه مسئولیت‌هایی را برای او در پی دارد. او رازهایی را هم در اواخر بازی درباره‌ی خانواده‌ی فعلی خود متوجه می‌شود.

  • اولین نگاه به گاد آو وار رگناروک؛ جزئیات داستانی و گیم‌پلی

وقایع گاد آو وار رگناروک بلافاصله پس از قسمت قبلی رخ نمی‌دهد و می‌توانیم این را در تریلر اخیر آن هم مشاهده کنیم. چند سال از ماجرای بازی قبلی سپری شده و اکنون رگناروک در پیش است و کریتوس و آتریوس وارد ماجرای بزرگ‌تری شده‌اند اما به هر حال یکی از اصلی‌ترین تمرکزهای داستان ادامه‌ی روابط میان کریتوس و آتریوس و ماجرای آن‌ها است. این موضوعی است که در این بازی تحولاتی پیدا کرده است.

پس از پخش تریلر بازی، اریک ویلیامز (Eric Williams)، کارگردان بازی گاد آو وار رگناروک، در جریان گفتگوی خود با سایت IGN بیان کرد: «از آنجایی که این شخصیت‌های در یک ماجراجویی و سفر بزرگ به سر می‌برند، ما می‌خواهیم که روابط آن‌ها ترقی، تحول و گاه حتی پسرفت کنند. حتی در ساده‌ترین چیزها، مثلاً ماما با خود حدس می‌زنیم که در هنگام فیمبول‌وینتر چه اتفاقی برای آن‌ها می‌افتد؟ آیا فکر می‌کنید کریتوس و آتریوس در این زمان هیچ کاری نخواهند کرد؟»

هشدار: صحبت‌های ادامه داستان گاد آو وار ۲۰۱۸ را لو می‌دهد.

رابطه‌ی میان آن‌ها به نظر می‌رسد همچنان برای داستان رگناروک مهم است‌، به‌ویژه هنگامی که به هویت آتریوس و عدم آگاهی کریتوس درباره‌ی آن مربوط می‌شود. این حقایق که در اواخر داستان قسمت قبلی آشکار می‌شوند، ابهام‌ها و سؤال‌های تازه‌ای را پیش می‌کشند و تحولاتی را به وجود می‌آورند که بخشی از سنگ بنای داستان بازی گاد آو وار رگناروک است.

اریک ویلیامز درباره‌ی زمینه‌های داستانی که در رگناروک کاوش می‌شود، توضیح می‌دهد: «یکی از موارد بسیار جالب برای من این ایده بود که می‌بینیم کریتوس در پایان بازی گذشته بسیار رشد کرده و متحول شده است اما وقتی که متوجه می‌شود نام دیگر فرزندش لوکی است و همسرش این واقعیت را از او مخفی کرده بود، هیچکس واقعاً به سراغ او نمی‌آید. فردی که کریتوس با تمام جانش به او اعتماد داشت، هنوز رازهایی را در دل داشت و آن‌ها را از کریتوس مخفی نگه داشته بود.» مشخص است که این قضیه در طول داستان می‌تواند برای کریتوس چالشی جدی به حساب آید.

Gow Ragnarok

ویلیامز در ادامه‌ می‌گوید: «اکنون او نمی‌تواند از همسرش چیزی بپرسد. کریتوس نمی‌تواند بپرسد که چرا او مجبور است که این فشار را تحمل کند. او در گذشته تروماهایی داشته و اکنون هم با چنین چیزی مواجه شده است. این برای فردی که می‌خواهد بر مشکلات غلبه کند، یک مسئله‌ی جدی روانی است. او هم پرسش‌هایی دارد اما باید آن‌ها را از چه کسی بپرسد؟ همان‌طور که در تریلر می‌بینید، سعی کرده‌ایم تا حدی چنین چیزی را القا کنیم. طرفداران پرسش‌های فراوانی دارند. ما برای مدت بسیار زیادی چیزی نشان نداده بودیم. به همین خاطر، خواستیم پاسخ‌های زیادی را به آن‌ها ارائه دهیم اما در عین حال پرسش‌های تازه‌ای را هم برایشان مطرح کنیم.»

رابطه‌ی میان این پرسش‌ها، پاسخ‌ها و حقایق نهفته در آن‌ها برای ویلیامز اهمیتی کلیدی دارد. گاه کنجکاوی ناشی از اعتقاد به کنجکاوی است و از آن طرف تعامل با چنین شخصیت‌هایی که بسیار کنجکاو هستند، چقدر می‌تواند جذاب و شگفت‌انگیز باشد.

اریک ویلیامز درباره‌ی این موضوع بیان می‌کند: «من از افرادی که بسیار کنجکاو هستند، خوشم می‌آید و دوست دارم که شخصیت‌هایی که خلق می‌کنیم این کنجکاوی را داشته باشند و در مسیر خود به آن ادامه دهند. پاسخ‌ها برای من تا حدی خسته‌‌کننده‌ به نظر می‌رسند زیرا محدود و قطعی‌اند اما پرسش‌ها شگفت‌انگیزند زیرا موضوعی را باز می‌کنند. یک پاسخ خوب باید ما را به یک پرسش تازه هدایت کند.»

Gow Ragnarok

برخی نگران بودند که ممکن است تریلر بازی چیزهای زیادی را لو داده باشد اما این سخن اریک ویلیامز نشان می‌دهد که این کار از عمد انجام شده و آن‌ها می‌خواستند بعضی از پرسش‌های طرفداران را به همین سادگی پاسخ دهند اما در عوض ابهام‌های جدیدی را برای آن‌ها طرح کنند که کنجکاوی آن‌ها را برمی‌انگیزد.

در واقع، کنجکاوی چیزی است که می‌تواند بازیکن را جذب و معطوف یک جهان فانتزی مثل جهان گاد آو وار کند. این نیازی برای ایجاد تعادل در لحظاتی قابل‌‌لمس‌ و کوچک‌تر است که باعث می‌شود بازیکنان یا بینندگان به دنیای اثر اهمیت دهند. یافتن تعادل بین این لحظه‌ها، چگونگی پرسش‌ها، ایده‌ی اعتماد در این روابط و دنیایی مرتبط و پر از شخصیت‌های اسطوره‌ای چیزهایی است که ویلیامز واقعاً می‌خواهد با کمک تیمش در دنباله‌ی گاد آو وار ۲۰۱۸ به آن‌ها بپردازد.

ویلیامز به این نکته اشاره می‌کند: «وقتی می‌توانید وارد روان شخصیت و حالات روحی او شوید، این مکان خوبی است که در آن مانور دهید. این چیزی است که مردم را به خود جذب می‌کند‌، زیرا در زمینه‌هایی برای آن‌ها بسیار آشنا اما بسیار شگفت‌انگیز است.»

با این حال، اشاره به لحظاتی مانند افتتاحیه قسمت قبلی و شروع سفر شکار آرام پدر و پسر در کنار هم از آن لحظاتی است که برای ویلیامز اهمیت دارد. او باور دارد که این لحظه‌ها یکی از بخش‌های اساسی داستان کریتوس و آتریوس هستند.

Gow Ragnarok

کوری بارلاگ درباره‌ی این قضیه می‌گوید: «بهترین لحظات در بازی‌ها و بهترین لحظات در فیلم‌ها همان لذت‌ها و خوشی‌های روزمره و پیش‌ پا افتاده است. زیبایی و لحظه‌های توأم با حقیقت، لحظه‌های عادی و کاملاً قابل‌درکی هستند. پس از ارتباط با این لحظه‌ها، آنجاست که ناگهان ترول عظیم یا اژدهایی را در نزدیکی خواهید دید. باید این چیزها را با هم ترکیب کرد و در کنار هم قرار داد تا به این حس درونی برسید که در عین حالی که در جهانی فانتزی قرار دارید، می‌توانید با آن کاملاً ارتباط برقرار کرده و آن را درک کنید.»

  • تریلر گیم‌پلی God of War Ragnarok

چه این فرآیند از طریق قصه‌ی کریتوس و آتریوس باشد یا قصه‌ی شخصیت‌های فرعی قسمت‌های قبلی همچون میمیر، بروک و سینداری یا حتی شخصیت‌های جدید این قسمت همچون ثور، اودین و دیگران، ویلیامز امیدوار است بازیکنان چشم‌انداز خود را پیدا کرده و وارد دنیای بزرگ‌تری شوند که داستان راگناروک در آن روایت می‌شود. نکته‌ی جالب این است که مجموعه‌‌ی شخصیت‌های داستان به‌طور خاص به مضمون خانواده و روابطی که در گاد آو وار ۲۰۱۸ ایجاد شده است، می‌پردازند. اگرچه ویلیامز به جزئیات این موضوع نپرداخت اما در پاسخ به این سؤال که آیا ثور و فریا به خاطر دخالتی که کریتوس در خانواده‌ی آن‌ها داشته، از او بسیار خشمگین‌اند، ویلیامز به‌سادگی گفت: «این یک برداشت بسیار هوشمندانه از تریلر بازی است.» اما اینکه چگونه ماجرای‌ این خانواده‌های اساطیری بزرگ در راگناروک به هم متصل می‌شوند هنوز یک راز بسیار بزرگ است که برای رسیدن به پاسخ آن‌ باید منتظر عرضه‌ی بازی گاد آو وار رگناروک در سال ۲۰۲۲ برای پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ باشیم.

منبع: IGN

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته گاد آو وار رگناروک چگونه رابطه‌ی کریتوس و پسرش را ادامه خواهد داد؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala