نینتندو درباره‌ی تغییر قیمت مدل اورجینال سوییچ در اروپا توضیحات بیشتری ارائه کرده است. آن‌ها بیان کرده‌اند که این تغییر قیمت هم به خاطر تفاوت‌های نرخ ارز بوده و هم عرضه‌ی سوییچ اولد در آن تأثیر داشته است. به طور رسمی، نینتندو قیمت سخت‌افزار را در اروپا تعیین نمی‌کند اما اکنون آن‌ها قیمت جدید ۲۵۹.۹۹ پوند را قیمت مناسبی برای این کنسول در فروشگاه خود اعلام کرده‌اند و احتمالاً این همان قیمتی باشد که دیگر خرده‌فروشان از آن پیروی خواهند کرد.

یکی از سخنگوهای شرکت نینتندو به سایت یوروگیمر اعلام کرده است: «نینتندو اروپا قیمت تجارت اروپایی فروش کنسول نینتندو سوییچ به خرده‌فروشان را تغییر می‌دهد. اکنون که بیش از چهار سال و نیم از عرضه‌ی این کنسول سپری شده است، نینتندو سوییچ همچنان از فروش قوی و بالایی در اروپا برخوردار است. پس از بررسی عوامل مختلف، از جمله نرخ ارز در اروپا و عرضه‌ی مدل اولد کنسول نینتندو سوییچ، ما تصمیم گرفتیم که اکنون زمان مناسبی برای تغییر قیمت تجارت نینتندو سوییچ در اروپا است. قیمت تجاری نینتندو سوییچ لایت و مدل جدید نینتندو سوییچ اولد که در آینده عرضه خواهد شد، تحت تأثیر این تغییرات قرار نگرفته‌اند.»

کنسول Nintendo Switch

قیمت نهایی کنسول برای مشتریان توسط فروشندگان تعیین می‌شود. با این حال، بر اساس راهنمای پیشنهادی که برای فروشندگان محلی وجود دارد، قیمت مدل‌های مختلف کنسول نینتندو سوییچ در فروشگاه نینتندو در اروپا به شرح زیر است؛

  • نینتندو سوییچ لایت: ۱۹۹.۹۹ پوند
  • نینتندو سوییچ: ۲۵۹.۹۹ پوند
  • نینتندو سوییچ – مدل اولد: ۳۰۹.۹۹ پوند

سخنگوی نینتندو در ادامه بیان کرده است: «ما قبل از عرضه‌ی نینتندو سوییچ – مدل اولد این تغییر قیمت را اعمال کردیم تا تفاوت قیمت بین هر مدل در سایت خرده‌فروشی خود نینتندو یعنی My Nintendo Store چیزی باشد که نینتندو برای فروشگاه خود مناسب می‌داند.»

قبل از این کاهش قیمت، قیمت رسمی مدل استاندارد نینتندو سوییچ در اروپا ۲۵۹.۹۹ پوند یا ۲۹۹.۹۹ یورو بود که اکنون این رقم با ۲۰ پوند یا یورو کاهش به‌ ترتیب به ۲۷۹.۹۹ پوند و ۲۲۹.۹۹ یورو رسیده است.

جزئیات بیشتری از اتفاق مشابهی برای اکثر مناطق دیگر وجود ندارد اما نینتندو به‌صورت رسمی اعلام کرده است که در حال حاضر هیچ‌ برنامه‌ای برای کاهش قیمت رسمی در آمریکا ندارد. البته، با توجه به اینکه کنسول سوییچ هنوز به فروش فوق‌العاده‌ی خود در آمریکا ادامه می‌دهد، چنین تصمیمی چندان هم از سوی آن‌ها عجیب نیست.

منبع: Eurogamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته قیمت مدل استاندارد نینتندو سوییچ در اروپا کاهش یافت اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala