علاوه بر تمامی ویژگی‌های این آپدیت جدید که در ادامه به تمامی آن‌ها به‌صورت جدا خواهیم پرداخت، سونی وعده‌ی پشتیبانی بیشتر از برنامه‌ی پلی‌استیشن ریموت پلی (PS Remote Play) را برای گوشی‌های همراه داده است.

بهبود تجربه‌ی کاربری پلی‌استیشن ۵

آپدیت سپتامبر پلی‌استیشن 5

آپدیت جدید ماه سپتامبر بهبودهایی در تجربه‌ی کاربری پلی‌استیشن ۵ ارائه داده است که مشاهده، شخصی‌سازی و مدیریت محتوای بازی و تجربه‌ی کنسول را برای بازیکنان راحت‌تر می‌کند؛

  • شخصی‌سازی کنترل سنتر: اکنون بازیکنان می‌توانند با آزادی بیشتری به شخصی‌سازی کنترل سنتر کنسول بپردازند و انتخاب کنند که چه بخش‌هایی در پایین صفحه مخفی یا نشان داده شوند.
  • بهبود Game Base: بازیکنان می‌توانند به‌راحتی و به‌صورت مستقیم از طریق گیم بیس در کنترل سنتر کنسول می‌توانند پیام‌ها را مشاهده کنند یا به دوستان خود یا گروه‌ها بفرستند.
  • به‌روزرسانی در صفحه‌ی بازی‌ها و صفحه‌ی اصلی: اگر نسخه‌های PS4 و PS5 یک بازی را نصب کرده‌اید، بازی‌ها اکنون به طور جداگانه در بخش بازی‌های “نصب‌شده” در صفحه اصلی ظاهر می‌شوند. اکنون پلتفرم هر بازی به‌صورت واضح مشخص و تفکیک‌ شده است.

سفارشی‌سازی‌های جدید بخش‌ها بازی و تجربه‌ی اجتماعی

بازی آپدیت سپتامبر پلی‌استیشن 5

  • انتخاب رزولوشن برای PlayStation Now و تست سرعت: بازیکنان اکنون می‌توانند میان رزولوشن‌های ۷۲۰p و ۱۰۸۰p انتخاب کنند (با توجه به هر بازی ممکن است متفاوت باشد) و همچنین تستی هم برای تعیین سرعت اتصال در نظر گرفته شده است.
  • تقدیر و تمجید از دیگر بازیکنان: پس از یک بازی یا مسابقه‌ی آنلاین بازیکنان می‌توانند نشان‌های تقدیری به دیگر بازیکنان بدهند. این نشان در پروفایل هر یک از کاربران نشان داده خواهد شد.
  • ضبط خودکار بهترین رکوردها: وقتی یک بازیکن برای کسب زمان بهتری یا امتیاز بیشتر در چالش یک بازی شرکت می‌کند و بهترین خود را به دست می‌آورد، ویدیویی از این عملکرد به‌صورت خودکار ضبط خواهد شد تا آن‌ها را در اختیار داشته باشند. همچنین بازیکنان می‌توانند این ویدیوها را با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارند.
  • ردیابی جدید تروفی‌ها: سیستم ردیابی تروفی جدیدی اضافه شده است که به بازیکنان اجازه می‌دهد به‌راحتی و به‌سرعت به ۵ تروفی از هر بازی از طریق کنترل سنتر دسترسی داشته باشند.
  • نحوه‌ی نمایش تروفی‌ها: اکنون بازیکنان می‌توانند مانند سابق تروفی‌ها را به‌صورت عمودی مشاهده کنند.

آپدیت سپتامبر پلی‌استیشن 5

پشتیبانی صوتی سه‌بعدی برای بلندگوهای داخلی تلویزیون

آپدیت سپتامبر پلی‌استیشن ۵ پشتیبانی تجربه‌ی صدای سه‌بعدی از طریق بلندگوهای داخلی تلویزیون را برای بازیکنان مهیا می‌کند. پس از فعال شدن در منوی صدا، این ویژگی صدای استاندارد بلندگوی دو کاناله‌ی تلویزیون را به صدای سه‌بعدی تبدیل می‌کند و حس غوطه‌وری در گیم‌پلی را افزایش می‌دهد.

صدای سه‌بعدی از طریق هدست‌های سازگار با پلی‌استیشن ۵ یکی از ویژگی‌های محبوب در بین طرفداران و توسعه‌دهندگان بوده است. حال سونی اعلام می‌کند که بسیار خوشحال است که توانسته این ویژگی را مستقیماً از طریق بلندگوهای داخلی تلویزیون برای بازیکنان زنده کند.

علاوه بر این، بازیکنان دارای هدست بی‌سیم Pulse 3D در حال حاضر به تنظیمات اکولایزر در بخش کنترل صدا دسترسی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد مشخصات صوتی را با توجه به اولویت خود سفارشی‌سازی کنند.

آپدیت سپتامبر پلی‌استیشن 5

امکان نصب و اضافه کردن حافظه‌ی داخلی M.2 SSD

با نصب این آپدیت، دارندگان پلی‌استیشن ۵ در سراسر جهان می‌توانند ظرفیت حافظه‌ی داخلی کنسول خود را با اضافه کردن SSD M.2، نوعی SSD با سرعت بالا، در هر دو مدل استاندارد و دیجیتال پلی‌استیشن ۵ افزایش دهند. پس از نصب این حافظه در کنسول، می‌توان از SSD M.2 برای دانلود، کپی و اجرای بازی‌های پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ استفاده کرد.

می‌توانید بازی‌های پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ را مستقیماً از حافظه‌ی داخلی SSD M.2 اجرا کنید و بازی‌ها را آزادانه بین حافظه‌ها انتقال دهید. نکته‌ی مهم این است که این حافظه‌ی SSD M.2 باید حداقل سرعت و فضای لازم و گفته‌شده توسط سونی را داشته باشد. همچنین مشخص است که استفاده از چنین حافظه‌ی نیاز به تعبیه هیت سینک هم برای آن دارد.

برنامه‌ی پلی‌استیشن ریموت پلی و بهبود پلی‌استیشن اپ

  • برنامه‌ی پلی‌استیشن ریموت پلی برای گوشی‌های موبایل
    1. با استفاده از برنامه‌‌ی ریموت پلی بازیکنان می‌توانند در هر دستگاه سازگار اعلام‌شده و متصل به شبکه بازی‌های PS4و PS5 خود را از راه دور بازی کرده، بین بازی‌ها تعویض کنند و منوهای کنسول خود را ببینند و در آن جستجو کنند. اکنون بازیکنانی که از گوشی‌هایی با سیستم‌عامل iOS و اندروید استفاده می‌کنند، می‌توانند با اینترنت گوشی خود وقتی که WiFi  در دسترس نیست، از این قابلیت استفاده کنند.
    2. برای استفاده از این قابلیت شما نیاز به‌ حداقل اینترنتی با سرعت ۵ مگابیت بر ثانیه (۵Mbps) هستید. با این حال، برای بهترین تجربه حداقل به اینترنتی با ۱۵ مگابیت بر ثانیه (۱۵ Mbps) نیاز است.
    3. برای کنترل بیشتر حجم داده‌ی مصرفی، بازیکنان می‌توانند کیفیت استریم بازی را تعیین کنند.
    4. توجه داشته باشید که کیفیت و قابلیت اتصال به ریموت پلی بسته به سرعت اینترنت و توان گوشی‌ شما در آن دارد.

این‌ها فقط بخشی از قابلیت‌های جدید آپدیت ماه سپتامبر پلی‌استیشن ۵ هستند و به‌صورت کلی ویژگی‌ها و تغییرات مهمی از طریق این آپدیت اعمال شده است تا تجربه‌ی مخاطبان از کنسول بهتر و بهینه‌تر شود.

منبع: PlayStation Blog

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته آپدیت بزرگ پلی‌استیشن ۵ منتشر شد؛ افزایش حافظه و صدای سه‌بعدی روی تلویزیون اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala