توشیهیرو ناگوشی معاونت تولید تمام بازی‌های سگا را بر عهده داشت و هم‌چنین مدیر استودیوی بازی‌سازی Ryu Ga Gotoku Studio بود؛ استودیویی که تا به امروز ساخت دو سری بزرگ «یاکوزا» و «جاجمنت» را در کارنامه‌ی خود دارد. ناگوشی خود نویسنده و کارگردان برخی از قسمت‌های مجموعه بود و با اینکه دخالت چندانی در ساخت چند بازی اخیر نداشت، اما فیلم‌نامه‌ی بازی جاجمنت را هم خودش نوشته بود.

ناگوشی سگا را به مقصد نامعلومی ترک می‌کند و رسما حرفی از تصمیمات آینده‌ی او زده نشده است، اما همان منبعی که چند هفته‌ی پیش از جدایی ناگوشی خبر داده بود، از جذب او توسط شرکت بازی‌سازی چینی NetEase گفته بود؛ طوری که می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا ناگوشی به این شرکت بپیوندند.

  • زندگی خالق یاکوزا؛ از فقر و فرار از روستا تا شهرت جهانی

در کنار توشیهیرو ناگوشی، «دایسوکه ساتو» که تهیه‌کنندگی بازی‌های یاکوزا را برعهده داشت هم سگا را ترک کرده است. جدایی این دو مهره‌ی کلیدی استودیوی بازی‌سازی Ryu Ga Gotoku Studio تغییرات درون سازمانی بزرگی را در این شرکت در پی داشته است. در حال حاضر، تمام مدیران تیم سازنده‌ی یاکوزا تغییر کرده‌اند. با این حال، کسانی که به جای توشیهریو ناگوشی و دایسوکه ساتو می‌نشینند، از اعضای قدیمی استودیو و در واقع بازی‌سازان باسابقه‌ی Ryu Ga Gotoku Studio هستند.

استودیوی Ryu Ga Gotoku طی پیغامی ضمن اعلام خبر جدایی توشیهیرو ناگوشی و دایسوکه ساتو، هم‌چنین رهبران جدید این استودیو را کاملا معرفی کرده است.

در پیغام منتشر شده از سوی این استودیو آمده است:

سال ۲۰۲۱ سالگرد ده سالگی تاسیس استودیوی Ryu Ga Gotoku است. از ساخت سری یاکوزا گرفته تا سری جاجمنت و هم‌چنین دیگر بازی‌ها، از تمام کسانی که در این مدت از تلاش‌های ما در این بازه‌ی زمانی پشتیبانی کرده‌اند تشکر می‌کنیم.

با رسیدن به این نقطه‌ی مهم در تاریخ استودیو، ساختار کاملا جدیدی برای Ryu Ga Gotoku Studio تعریف شده است.

Ryu ga gotoku studio 2021

  • مدیر استودیوی Ryu Ga Gotoku Studio و تهیه‌کننده – ماسایوشی یوکویاما (عکس نفر وسط)
  • کارگردان ارشد سری یاکوزا – ریوسوکه هوری (عکس نفر سوم از چپ)
  • مدیر فنی استودیو و کارگردان بازی لاست جاجمنت – یوتاکا ایتو (عکس نفر دوم از چپ)
  • کارگردان انیمیشن استودیو – تاکایوکی سوریماچی (عکس نفر اول از چپ)
  • تهیه‌کننده‌ی سری یاکوزا – هیرویوکی ساکاموتو (عکس نفر سوم از راست)
  • کارگردان هنری سری یاکوزا – نوبوآکی میتاکه (عکس نفر دوم از راست)
  • کارگردان سینمایی میان‌پرده‌های استودیو – دایسوکه فوکوگاوا (عکس نفر اول از راست)

«ماسایوشی یوکویاما» که به عنوان مدیر جدید استودیو انتخاب شده، پیغامی منتشر کرده و طی آن از آینده‌ی این استودیو و برنامه‌هایی که دارند صحبت کرده است. او اطمینان خاطر کرده که طرفداران می‌توانند انتظار پیشرفت‌های بزرگ را از آینده‌ی مجموعه داشته باشند. یوکویاما در پیغام خود نوشته است:

«دقیقا Ryu Ga Gotoku چیست؟ دو سال پیش که بازی Yakuza: Like a Dragon را رونمایی کردیم، بین طرفداران صحبت‌ها و بحث‌های بزرگی شکل گرفت. ما هم از این بحث‌ها بسیار آموختیم و توانستیم دید بهتری داشته باشیم. درباره‌ی چیزهایی آموختیم که باید تغییر کنند، چیزهایی که باید حفظ شوند و چیزهایی که باید این دو را به هم متصل کنند.

برخی از ایده‌های جدیدی که مطرح شدند، هرگز زمانی که استودیوی را تاسیس می‌کردیم در ذهن من نبودند. در آن زمان، همگی سخت کار می‌کردیم تا برای خودمان آینده‌ای بسازیم. در آن زمان از خیلی چیزها زدیم و فداکاری‌های بسیاری کردیم تا به این آینده برسیم.

شاید به این خاطر که تمام تمرکزمان روی مقابله با چالش‌ها و گذر از آن‌ها بود، نهایتا توانستیم تا این همه سال ادامه دهیم و به این نقطه در تاریخ ده ساله‌ی استودیوی‌مان برسیم. دنیا ممکن است یک شبه تغییر کند و ما هم نیاز داریم تا با همان روند تغییر کنیم. تغییر دنیا روی رویه‌ی کارمان، روی زندگی ما، روی باورها و ارزش‌هایمان و حتی روی روش ساخت بازی‌هایمان هم تاثیر می‌گذارد.

قبل از این استودیوی Ryu Ga Gotoku تاسیس شود، مجموعه بازی‌های یاکوزا را با یک اسم می‌شناختند: توشیهیرو ناگوشی.

با این حال، من نمی‌خواستم همه چیز متکی به این نکته باشد. با اینکه من قدرت زیادی در آن زمان نداشتم، اما به دنبال تغییر تلاش و مبارزه کردم. ده سال از آن زمان گذشته و مقاومتی که من در آن زمان داشتم، به تدریج و در گذر زمان تبدیل به حس رفاقت شده است. این استودیو از سوی خالق بزرگی به من سپرده می‌شود.

زمانی که قرار بود تغییرات بزرگ ساختاری استودیو را اعلام کنم، به آنچه باید به همه بگویم فکر کردم. ناگهان یاد جملاتی افتادم که ۳۱ آگوست ده سال پیش، به هنگام اعلام خبر تاسیس استودیوی Ryu Ga Gotoku روی سن گفتم: به اینکه یکی از اعضای این استودیو هستم افتخار می‌کنم.

آن زمان، افتخار زیادی به مجموعه‌ی یاکوزا داشتم و آن حس هنوز هم در من وجود دارد. این مجموعه چیزی است که من باید از آن محافظت کنم. چه برای طرفداران که از مجموعه پشتیبانی کرده‌اند و چه برای تیم بازی‌سازی، بازی‌های یاکوزا باید چیزی باشند که همه‌ی ما به آن‌ها افتخار کنیم. لازمه‌ی حفظ Ryu Ga Gotoku و ادامه دادن آن، دقیقا همین است.

در عکس می‌بینید که من ژست باحالی به خود گرفته‌ام، ولی اگر بازی‌ها استانداردهای لازم ما را نداشته باشند، آن وقت دیگر باحال نخواهد بود. در نتیجه من تمام تلاش خودم را می‌کنم و به قولم وفادار می‌مانم. به شما نمی‌گویم که «خواهشا به ما اعتماد کنید». ما به کارمان ادامه می‌دهیم و می‌گذاریم که بازی‌هایمان جای ما حرف بزنند.

هم‌چنین از شما می‌خواهم که از توشیهیرو ناگوشی و ساتو و تصمیم‌شان در راه جدیدی که پیش گرفته‌اند، دقیقا مثل ما پشتیبانی کنید.

تمام اعضای تیم بازی‌سازی از آن‌ها آموخته‌اند و این دو دانش و ارزش‌هایشان را به تیم منتقل کرده‌اند. می‌توانید نتیجه‌ی این موضوع را در بازی جدید لاست جاجمنت ببینید. و هم‌چنین در دنباله‌ی Yakuza: Like a Dragon که در دست ساخت است و قصه‌ی ایچیبان کاسوگا را ادامه خواهد داد.

این دنباله در حال حاضر با تهیه‌کنندگی ساکوموتو و کارگردانی هوری، ایتو و میتاکه در دست ساخت است. من به همراه تاکئوچی و فوروتا روی داستان بازی کار می‌کنیم.

شش ماه آینده یا یک سال آینده که بازی جدید یاکوزا را نشان‌تان ‌می‌دهیم، آن هم ساخته‌ی یک Ryu Ga Gotoku Studio جدید، امیدوارم حس “این دقیقا همان چیزی است که منتظرش بودیم” به شما دست دهد.»

همانطور که می‌بینید، مدیر جدید استودیوی بازی‌های یاکوزا هم‌چنین در پیغام خود رسما و برای اولین بار ساخت دنباله‌ی بازی Yakuza: Like a Dragon را تایید کرد. البته در پیغام ژاپنی از این بازی به عنوان «یاکوزا ۸» یاد شده است.

جدای این پیغام، شخص توشیهیرو ناگوشی هم با چند جمله، جدایی خود را رسما از سگا اعلام کرده است:

«از پشتیبانی بلند مدت شما از استودیوی Ryu Ga Gotoku تشکر می‌کنم. می‌خواهم این خبر را بدهم که من می‌خواهم سگا را به مقصد متفاوت و دیگری ترک کنم. در ادامه، یوکویاما که پیش از این تهیه‌کننده‌ی ارشد بود، سمت ریاست استودیو را برعهده خواهد گرفت.

من از ابتدای کار در توسعه‌ی مجموعه‌ی یاکوزا دست داشتم و به مدت نه سال مدیر Ryu Ga Gotoku استودیو بودم. بنابراین می‌توانم بگویم که وابستگی بسیار زیادی به آن دارم. برایم ناراحت‌کننده است که بخواهم مکان و همکارانی که فراز و نشیب‌های زیادی را با آن‌ها تجربه کرده، ترک کنم. اما این استودیو پس از ده سال بسیار شد کرده به شرکتی قدرتمند تبدیل شده است.

معتقدم که این استودیو نه‌تنها می‌تواند مجموعه‌ی یاکوزا را ادامه دهد، بلکه با همان قدرت حتی سراغ کارهای متفاوت و دیگری برود. اعضای بااستعداد این استودیو کاملا در انجام این کار توانا هستند و من هم با اعتماد کامل همه چیز را به آن‌ها می‌سپارم.

خوشحالم که در ساخت این مجموعه که قدمتی ۱۵ ساله دارد نقش داشته‌ام و می‌خواهم از تمام طرفداران، بازی‌سازانی که روی این مجموعه کار کرده‌اند و تمام کسانی که در این صنعت روی یاکوزا تاثیری گذاشته‌اند، تشکر کنم.

منتظر بازی‌های جدید این مجموعه خواهم بود و به پشتیبانی از Ryu Ga Gotoku Studio ادامه خواهم داد، اما این بار به عنوان یک طرفدار.»

جدیدترین بازی استودیوی سازنده‌ی سری یاکوزا به نام Lost Judgment چند هفته‌ی پیش روی تمام پلتفرم‌ها عرضه شد و توانست بازخورد بسیار مثبتی دریافت کند. بازی‌های اصلی سری یاکوزا معمولا یک سال در میان عرضه می‌شوند و در نتیجه می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا چند ماه آینده رونمایی یاکوزا ۸ یا بهتر است بگوییم دنباله‌ی Yakuza: Like a Dragon را ببینیم.

  • نقد و بررسی Yakuza: Like a Dragon؛ اژدها به نوبت

منبع: Gematsu.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته خالق سری یاکوزا سگا را ترک کرد؛ با تیم جدید سازنده‌ی بازی آشنا شوید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala