طبق گزارش‌های جدید شرکت سی دی پراجکت، درآمد کل این شرکت در این سه‌ماهه‌ی اخیر ۳۸٪ افزایش داشته و تقریباً به ۳۴.۷ میلیون دلار رسیده است، این در حالی است که سود خالص آن‌ها ۳۰٪ کاهش یافته و به چیزی نزدیک به ۳.۹۲ میلیون دلار رسیده است. مدیر مالی و نائب رئیس سی دی‌ پراجکت یعنی پیوتر نیلوبوویچ (Piotr Nielubowicz) کاهش سود خالص را به به‌روزرسانی و ارائه خدمات مربوط به سایبرپانک ۲۰۷۷ و همچنین کارهای اولیه روی پروژه‌های جدید نسبت داده است.

  • سایبرپانک ۲۰۷۷ برخلاف باور افراد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

یکی دیگر از عوامل اثرگذار در این کاهش سود خالص به دلیل عملکرد فروشگاه دیجیتالی معروف این شرکت یعنی GOG.com بوده است. علی‌رغم اینکه در این سه‌ماهه‌ی اخیر بازی‌های قدیمی معروفی مثل بازی‌های استار تِرِک (Star Trek)، بازی Myst و البته بازی‌های جدیدی مثل سایکوناتس ۲ (Psychonauts 2) عرضه شده‌اند، فروشگاه دیجیتال GOG فقط شاهد افزایش ۳ درصدی درآمد بوده که آن را به ۱۰.۱ میلیون دلار رسانده است.

GOG

در عین حال، زیان خالص بخش فروشگاه دیجیتال GOG چیزی حدود ۱.۴۵ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با زیان خالص سال قبل که فقط ۳۱ هزار دلار بوده، به شکل واضحی عملکرد بدتری را ثبت کرده است. تا به این لحظه از سال، زیان خالص GOG حدود ۲.۲۱ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که در سه‌ماهه‌ی اول سال قبل شاهد کسب ۱.۳۷ میلیون دلاری از این فروشگاه دیجیتال بودیم.

با این حال، شرکت سی دی پراجکت برای بار دیگر روی تاریخ عرضه‌ی گفته‌شده برای نسخه‌ی نسل نهمی سایبرپانک ۲۰۷۷ و ویچر ۳ را تأکید کرد. انتظار می‌رود که بازی سایبرپانک در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲ و بازی ویچر ۳ در سه‌ماهه‌ی دوم این سال میلادی منتشر شود. عرضه‌ی این دو بازی می‌تواند در عملکرد موفقیت‌آمیز مالی شرکت سی دی پراجکت در سال آینده تأثیرگذار باشد و به همین خاطر آن‌ها تمرکز زیادی روی انتشار کم نقص این نسخه‌ها کرده‌اند.

  • سی‌دی پراجکت: سایبرپانک ۲۰۷۷ به‌تدریج اعتبارش را پیدا می‌کند

در نهایت، سی دی پراجکت اشاره‌ای هم به اثر استودیوی جدید خود کرده است. این شرکت که چندی پیش استودیو The Molasses Flood را تصاحب کرد، اعلام کرده است که این استودیو در حال کار روی پروژه‌ی جدیدی است که قرار است بر اساس یکی از عناوین سی دی پراجکت رد توسعه داده شود.

منبع: Gameindustry.biz

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته گزارش مالی سی‌دی پراجکت؛ فروش بیشتر اما عملکرد ضعیف GOG اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala