هدف ما نشان دادن این است که خدای جنگ چگونه روی یک APU (ترکیبی از پردازنده اصلی و گرافیکی) اجرا می‌شود. APU مورد نظر ما AMD Ryzen 7 5700G است. این مورد آخرین َAPU ساخته شده توسط شرکت ای ام دی است. قیمت آن نیز حدود ۳۶۰ دلار بوده که برای ترکیبی که ارائه می‌دهد، خوب است.

در حال حاضر می‌توان گفت که ۵۷۰۰G بهترین انتخاب برای افرادی است که نمی‌خواهند یک کارت گرافیکی بخرند. از طرفی پردازنده موجود در آن با ۸ هسته و ۱۶ رشته توانایی نسبتاً بالایی دارد.

خدای جنگ کامپیوتر

اگر شما این APU را دارید قبل از اینکه بازی را اجرا کنید باید چند کار انجام دهید. یکی اینکه وارد بایوس (BIOS) شده و تنظیمات رم گرافیکی خود را تغییر دهید. به صورت پیشفرض تنظیمات به شما اجازه دسترسی به ۵۱۲ مگابایت رم گرافیکی را می‌دهد. شما باید در تنظیمات آن را بیشتر کرده و حداقل ۴ گیگابایت قرار دهید. همینطور اینکه مقدار آن به حدی نیست که پردازنده اصلی را دچار مشکل کند. پس برای یک سیستم با ۱۶ گیگابایت رم، انتخاب مورد ۴ گیگابایتی بسیار هم خوب است.

حال زمان امتحان خدای جنگ روی این بازی رسیده است. در تنظیمات حالت عادی شما حدود ۱۹ فریم بر ثانیه دریافت خواهید کرد. این شماره اصلاً خوب نیست. حال لازم است تا شما تنظیمات گرافیکی را کم کرده و روی حالت Low قرار دهید. حال شما با ۲۳ فریم روبرو هستید که نسبتاً بهتر است.

اگر شما می‌خواهید تا بهترین نرخ فریم را دریافت کنید، باید کاری کنید تا این بازی در ۵۰% رندر شود. با اینکار وارد تنظیمات شده و قسمت Render Scale را روی کمترین حالت قرار دهید. با اینکار شما شاهد ۴۳ فریم خواهید بود.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید بکنید استفاده از FidelityFX Super Resolution است. این مورد چیزی مانند DLSS در کارت‌های انویدیا است. به صورت کوتاه یعنی بازی در رزولوشن کمتر رندر شده و سپس با رزولوشن بالاتر به شما نشان داده خواهد شد. با اینحال نرخ فریم ارائه شده به شما حدود ۴۲ است که بسیار خوب است.

بازی خدای جنگ کامپیوتر

دقت کنید که با استفاده از دو مورد بالا شما می‌توانید از تنظیمات گرافیکی بالاتر نیز استفاده کنید. به احتمال زیاد نرخ فریم شما کمتر خواهد شد ولی خدای جنگ به نرخ فریم چندانی نیاز ندارد. به یاد داشته باشید که هرچه گرافیک را بالاتر ببرید نرخ فریم شما هم کمتر خواهد شد.

برای بهترین تجربه گرافیک را روی حالت Low گذاشته و FSR را روی حالت متعادل انتخاب کنید. با اینکار هم نرخ فریم خوبی خواهید داشت و هم گرافیک بازی رضایت بخش است.

دقت کنید که پردازنده‌های سری ۱۱ اینتل نیز دارای گرافیک داخلی بسیار خوب به نام Intel Iris هستند. این پردازنده‌ها نیز با کم کردن گرافیک بازی قطعاً از پس آن بر خواهند آمد.

منبع: PCgamer.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته نسخه‌ی کامپیوتر God of War آن‌قدر بهینه است که کارت گرافیک هم نمی‌خواهد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala