سه عنوان اصلی توانستند بیش از یک میلیارد ساعت بیننده داشته باشند. این عناوین عبارت‌اند از:

  • جی‌تی‌ای ۵ شرکت راکستار (GTA 5): با حدود ۲.۱ میلیارد ساعت
  • لیگ آو لجندز شرکت رایوت گیمز (League of Legends): با حدود ۱.۸ میلیارد ساعت
  • فورتنایت شرکت اپیک گیمز (Fortnite): با حدود ۱ میلیارد ساعت

البته این آمار ۲۴ میلیارد ساعته تنها مربوط به بحث گیمینگ نیست. به دلیل اینکه هرگونه استریم که در این سرویس انجام شود مطرح است. برای مثال مسابقات، ارائه مطالب، برنامه‌ها و موارد دیگر همگی جزئی از آن به حساب می‌آیند. با این وجود این آمار بسیار عجیب و زیاد است. اگر بخواهیم یک نتیجه درست از آن آمار بگیریم، سرویس استریم آنلاین به نوعی تلویزیون جدید است. مخصوصاً اینکه شبکه‌های تلویزیونی رفته رفته از دور خارج شده و جای خود را به سیستم‌های استریم آنلاین می‌دهند.

توییچ

توییچ را می‌توان بزرگترین سیستم استریم موجود دانست.

نکته جالب اینجاست که حتی فیس بوک گیمینگ (FaceBook Gaming) بیش از ۵.۳ میلیارد بیننده داشته که برای یک سیستم استریم نسبتاً جدید شگفت انگیز است.

نکته مهم اینجاست که سال گذشته برای توییچ نسبتاً دشوار بوده است. به دلیل اینکه مشکلات زیادی در مورد استریمرها و حملات از طرف بینندگان وجود داشته است. به همین دلیل بسیاری از افراد از این پلتفرم جدا شده و حتی یک روز نیز به طور کلی در آن فعالیت نداشتند.

با وجود همه این مشکلات توییچ یکی از بزرگ‌ترین سیستم‌های استریم در جهان است. حتی می‌توان گفت که بزرگترین است. به همین علت قطعاً در این وسعت مشکلاتی وجود خواهد داشت. با اینحال شبکه‌هایی مثل توییچ، نتفلیکس و حتی یوتیوب به طور کلی در حال از بین بردن شبکه‌های عادی تلویزیونی هستند. آینده تلویزیون در اصل شبکه‌های استریم آنلاین بوده که به صورت رایگان یا با اشتراک‌های ماهانه فعالیت خواهند کرد.

تنها مشکل این ماجرا وابستگی بیشتر این سیستم‌ها به اینترنت بوده و به نوعی تمام رسانه در حال حاضر وابسته به اینترنت است که تا حدی عجیب است.

منبع: Destructoid.com

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته تعداد بینندگان توییچ در سال ۲۰۲۱ رشدی ۵۰ درصدی داشته است اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala