در این شکایت که توسط شرکت مادر رایوت گیمز یعنی شرکت تنسنت تنظیم شده، آمده است: «این اقدام به دنبال آن است که مونتون را از ادامه کمپین عمدی و مستمر خود برای استفاده‌ی رایگان از حقوق بسیار ارزشمند رایوت در بازی ویدئویی موبایلی League of Legends: Wild Rift و محتوای مرتبط با آن متوقف کند.» این شرکت در ادامه‌ی صحبت‌هایش استراتژی مونتون را «کپی‌برداری آشکار» می‌نامد.

در ادامه‌ی این شکایت نوشته شده: «در طول سال‌ها، زمانی که رایوت بازی ویدئویی خود را به‌روزرسانی می‌کرد، مونتون آن را کپی می‌کرد. زمانی که رایوت مواد تبلیغاتی بازی را به‌روزرسانی کرد، مونتون آن‌ها را کپی کرد و زمانی که رایوت یک تریلر جدید منتشر کرد، مونتون آن را کپی کرد. برای رایوت این یک مسئله حیاتی است. مونتون از تاکتیک‌های کپی‌سازی خود برای ایجاد و بازاریابی بازی ویدئویی موبایل خود یعنی Mobile Legends: Bang Bang استفاده کرده است و با استفاده از محتوای گسترده و آشکار شرکت رایوت در بازی وایلد ریفت و همچنین تریلرها، مواد تبلیغاتی و سایر محتواهایش با آن رقابت می‌کند.»

در شکایت ثبت شده، تنسنت تصاویر متعددی را به اشتراک گذاشت که نشان‌ها، شخصیت‌ها و موارد دیگر دو بازی را با هم مقایسه کرد و واقعاً نمی‌توان منکر آن شد، این دو بازی به طور قابل‌توجهی شبیه به هم هستند. در زیر نشان‌واره‌ی (لوگو) این دو بازی را می‌توان مشاهده کرد. تصویر اول نشان‌واره‌ی لیگ آو لجندز است که در سال ۲۰۱۹ به یک نشان‌واره‌ی جدید طلایی و با فونت پررنگ تغییر یافت. درست چیزی حدود یک سال بعد، مونتون همین کار را انجام داد و تنسنت به طرح‌بندی، استفاده برجسته از کلمه Legends و فونت طلایی Mobile Legends اشاره کرد که اساساً چیزی بسیار شبیه به همان نشان‌واره‌ی جدید بازی لیگ آو لجندز است.

league of legends

league of legends

حالا به سراغ شخصیت‌ها برویم. در زیر می‌توانیم یکی از قهرمانان اصلی بازی‌های رایوت یعنی Ahri را در هر دو بازی Wild Rift ( عرضه در سال ۲۰۲۰) و League of Legends (در سال ۲۰۱۸) ببینیم. طراحی شخصیت او بسیار شبیه به طراحی هنری‌های مونتون برای لباس جدید Psion of Tomorrow’ برای یکی از قهرمانانش به نام Guinevere است که ماه گذشته وارد بازار شد. تنسنت علاوه بر شباعت واضح این دو شخصیت، همچنین ادعا می‌کند که این شخصیت‌ها به شیوه‌ای بسیار مشابه عمل می‌کنند.

league of legends

در همین حال، در اینجا یکی از قهرمانان اصلی لیگ آو لجندز یعنی Zac را می‌بینیم که در سال ۲۰۱۳ در دسترس شد و آن را در کنار یکی از قهرمانان بازی موبایل لجندز به نام Gloo می‌بینیم که در سال ۲۰۲۱ در دسترس قرار گرفت. تنسنت می‌گوید: «هر دو شخصیت دارای طرح رنگ‌های سرخابی، بنفش و مشکی یکسان، دست‌های پنجه‌ای متمایز و شکل‌های بدنی مشابه هستند. این دو شخصیت همچنین راه‌رفتن، حملات، ویژگی‌ها و توانایی‌های مشابهی در بازی‌ها دارند.»

league of legends

در نهایت فقط به این اسلحه Stargazer از هر دو بازی نگاه کنید و فکر کنم نیازی به توضیح بیشتر نداشته باشیم.

league of legends

تنسنت چندین مقایسه دیگر مانند موارد فوق را در این شکایت ارائه کرده است و از مونتون برای خسارات مالی، کارمزدها، هزینه‌هایی که متحمل می‌شود و همچنین هرگونه سود و مزیتی که مونتون از نقض کپی‌رایت آثار لیگ آو لجندز در ایالات متحده به دست آورده است، درخواست تلافی می‌کند.

منبع: Eurogamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته سازنده‌ی لیگ آو لجندز از بازی موبایل لجندز برای نقض کپی‌رایت شکایت کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala