این کانال تکنولوژی محور، در ویدئویی که منتشر کرده است نشان می‌دهد که چگونه توانسته دستگاه پلی‌استیشن ۵ را که یک کنسول واقعاً‌ بزرگ به حساب می‌آید، به یک سیستم بسیار کوچک‌تر تبدیل کند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که این یوتیوبر توانسته اندازه‌ی پلی‌استیشن ۵ را بسیار کند، جایگزین کردن سیستم خنک‌کننده و منبع تغذیه دستگاه است. در واقع این‌ها از مهم‌ترین عامل‌های بزرگی پلی‌استیشن ۵ هستند.

این شخص هیت‌سینک و سیستم خنک‌کننده‌ کنسول را با یک بدنه‌ی مسی و همین‌طور یک سیستم خنک‌کننده‌ی مایع جایگزین کرده است. آن‌ها برای منبع تغذیه هم از یک واحد مجزای بیرونی و خارجی استفاده کرده است که البته متفاوت با رویکرد پلی‌استیشن در کنسول‌های اسلیم قبلی خود است.

ps5 slim

مشخص نیست که چقدر برای کل پروژه هزینه شده است اما ورق‌های مسی که برای ساخت بدنه‌ی کنسول استفاده شده است، ۲۴۰ دلار هزینه داشته است. طبق ادعای DIY Perks، نتیجه نهایی این پروژه یک پلی‌استیشن ۵ باریک با عرض فقط ۱.۹ سانتی‌متر بود که در خنک نگه‌داشتن کنسول بهتر از خنک‌کننده اصلی عمل می‌کند.

در ماه مه گذشته، گزارش شد که سونی در سال ۲۰۲۲ تولید مجدد پلی‌استیشن ۵ را آغاز خواهد کرد که دارای یک پردازنده‌ی جدید ۶ نانومتری نیمه سفارشی از AMD است. در ماه مه امسال مشخص شد که سونی ظاهراً یک مدل جدید پلی‌استیشن ۵ را در ژاپن ثبت کرده است. این شرکت اخیراً گواهی طراحی ساخت‌وساز را برای سری جدیدی از کنسول پلی‌استیشن ۵ با نام سری CFI-1200 دریافت کرده است که دارای تجهیزات رادیویی به‌روز شده است.

تاکنون سونی هیچ حرفی از مدل اسلیم پلی‌استیشن ۵ به زبان نیاورده است و نمی‌دانیم که این شرکت می‌خواهد مدل اسلیم پلی‌استیشن ۵ را در چه زمانی معرفی یا عرضه کند. از آنجایی که کنسول پلی‌استیشن ۵ اندازه‌ی بسیار بزرگی دارد و در واقع بزرگ‌ترین کنسول پلی‌استیشن از نظر اندازه است، کاملاً قابل‌انتظار است که در آینده پلی‌استیشن مدل اسلیم آن را معرفی کند. با این حال، در حال حاضر تنها چیزی که در اختیار داریم، همین مدل اسلیم خاص و ویژه است که توسط یک یوتیوبر ساخته شده است. با توجه به رویکرد متفاوتی که این شخص اتخاذ کرده است، تقریباً بعید است که حتی مدل اسلیمی که توسط خود پلی‌استیشن عرضه خواهد شد، به این اندازه کوچک باشد.

در لینک ادامه می‌توانید ویدیوی کامل ساخت این کنسول را ببینید.

منبع: ویدیوی اصلی در یوتیوب، VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته اولین مدل اسلیم پلی‌استیشن ۵ توسط یک یوتیوبر ساخته شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala