این پرسش‌ها و پاسخ‌ها در بلاگ رسمی پلی‌استیشن نوشته شده‌اند و از این رو اطلاعات آن کاملاً دقیق است و از جانب پلی‌استیشن اعلام شده است.

پلی‌استیشن پلاس جدید چیست؟

ما دو سرویس پلی‌استیشن پلاس و PlayStation Now را با هم ترکیب کرده و در یک سرویس کامل‌تر در قالب پلی‌استیشن پلاس ارائه کرده‌ایم. این سرویس انتخاب‌های بیشتر و ارزش بالاتری را برای کاربران در سطوح مختلف فراهم می‌کند. به‌صورت کلی این سرویس دارای سه سطح است: ضروری (Essential)، اضافی (Extra) و ممتاز یا پریمیوم (Premium). در حساب‌های کاربری مناطقی که از استریم ابری پشتیبانی نمی‌کنند، سرویس لوکس (Deluxe) جایگزین پریمیوم شده است. تمرکز ما بر ارائه‌ی مجموعه‌ای از بازی‌های گزینش‌شده و متنوع است که با صدها عنوان باکیفیت بالا که می‌توانید هنگام اشتراک در سطوح Extra یا Premium (یا Deluxe) انتخاب کنید.

ویژگی‌های کلیدی هر کدام از سطوح چیست؟

PS Plus

PlayStation Plus Essential

مزایا:

  • همان مزایایی را ارائه می‌کند که دارندگان فعلی پلی‌استیشن پلاس از آن بهره‌مند هستند، مانند:
  1. دو بازی ماهانه برای دانلود رایگان
  2. تخفیف‌های انحصاری
  3. حافظه‌ی ابری برای ذخیره‌ی بازی‌ها
  4. دسترسی به چندنفره‌ی آنلاین
  • هیچ تغییری برای اعضای فعلی پلی‌استیشن پلاس در این سطح وجود ندارد.

PS Plus

PlayStation Plus Extra

مزایا:

  • تمام مزایای سطح قبلی (Essential) را ارائه می‌دهد.
  • فهرستی تا ۴۰۰ بازی از لذت‌بخش‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ را اضافه می‌کند – از جمله پرفروش‌ترین بازی‌های استودیوهای پلی‌استیشن و شرکای شخص ثالث ما. بازی‌های موجود در لایه Extra قابل دانلود هستند.

PS Plus

PlayStation Plus Premium

مزایا:

  • تمامی مزایای سطوح Essential  و Extra را ارائه می‌دهد.
  • تا ۳۴۰ بازی دیگر را هم ارائه می‌کند که به شرح زیر است:
  1. بازی‌های پلی‌استیشن ۳ که در حال حاضر فقط به‌صورت استریم ابری قابل تجربه است.
  2. فهرستی از بازی‌های دوست‌داشتنی کلاسیک کنسول‌های پلی‌استیشن، پلی‌استیشن ۲ و پلی‌استیشن پورتابل که هم به‌صورت استریم و هم به‌صورت دانلودی قابل تجربه است.
  • دسترسی به سرویس‌های ابری برای کشورهایی که PlayStation Now در آن‌ها قابل‌دسترس است.
  • نسخه آزمایشی ویژه‌ای از بعضی بازی‌ها با محدودیت زمانی نیز در این سطح ارائه می‌شود، بنابراین مشتریان می‌توانند قبل از خرید، بخشی از بازی‌های انتخابی را امتحان کنند.

حساب کاربری پلی‌استیشن نتورک در کدام کشورها از سطح پریمیوم و امکان استریم ابری پشتیبانی می‌کند؟

در حال حاضر و در زمان عرضه‌ی این سرویس، کشورهای زیر از این سطح پشتیبانی می‌کنند و دیگر کشورها از سطح Deluxe بهره‌مند خواهند شد:

  • اتریش، بلژیک، بلغارستان، کانادا، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، جمهوری قبرس، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، انگلستان و آمریکا

قیمت هر سطح چقدر خواهد بود؟

PS Plus

قیمت در کشورهای مختلف متغیر خواهد بود اما قیمت سطوح اصلی در ۴ منطقه‌ی ایالات متحده، اروپا، انگلستان و ژاپن به شرح زیر است:

PlayStation Plus Essential:

  • آمریکا: ۹.۹۹ دلار به‌صورت ماهیانه/ ۲۴.۹۹ دلار به‌صورت سه‌ماهه/ ۵۹.۹۹ دلار به‌صورت سالیانه
  • اروپا: ۸.۹۹ یورو به‌صورت ماهیانه/ ۲۴.۹۹ یورو به‌صورت سه‌ماهه/ ۵۹.۹۹ یورو به‌صورت سالیانه
  • انگلستان: ۶.۹۹ پوند به‌صورت ماهیانه/ ۱۹.۹۹ پوند به‌صورت سه‌ماهه/ ۴۹.۹۹ پوند به‌صورت سالیانه
  • ژاپن: ۸۵۰ ین به‌صورت ماهیانه/ ۲۱۵۰ ین به‌صورت سه‌ماهه/ ۵۱۴۳ ین به‌صورت سالیانه

PlayStation Plus Extra:

  • آمریکا: ۱۴.۹۹ دلار به‌صورت ماهیانه/ ۳۹.۹۹ دلار به‌صورت سه‌ماهه/ ۹۹.۹۹ دلار به‌صورت سالیانه
  • اروپا: ۱۳.۹۹ یورو به‌صورت ماهیانه/ ۳۹.۹۹ یورو به‌صورت سه‌ماهه/ ۹۹.۹۹ یورو به‌صورت سالیانه
  • انگلستان: ۱۰.۹۹ پوند به‌صورت ماهیانه/ ۳۱.۹۹ پوند به‌صورت سه‌ماهه/ ۸۳.۹۹ پوند به‌صورت سالیانه
  • ژاپن: ۱۳۰۰ ین به‌صورت ماهیانه/ ۳۶۰۰ ین به‌صورت سه‌ماهه/ ۸۶۰۰ ین به‌صورت سالیانه

PlayStation Plus Premium:

  • آمریکا: ۱۷.۹۹ دلار به‌صورت ماهیانه/ ۴۹.۹۹ دلار به‌صورت سه‌ماهه/ ۱۱۹.۹۹ دلار به‌صورت سالیانه
  • اروپا: ۱۶.۹۹ یورو به‌صورت ماهیانه/ ۴۹.۹۹ یورو به‌صورت سه‌ماهه/ ۱۱۹.۹۹ یورو به‌صورت سالیانه
  • انگلستان: ۱۳.۹۹ پوند به‌صورت ماهیانه/ ۳۹.۹۹ پوند به‌صورت سه‌ماهه/ ۹۹.۹۹ پوند به‌صورت سالیانه
  • ژاپن: ۱۵۵۰ ین به‌صورت ماهیانه/ ۴۳۰۰ ین به‌صورت سه‌ماهه/ ۱۰۲۵۰ ین به‌صورت سالیانه

PS Plus

چه بازی‌هایی در سرویس پلی‌استیشن پلاس جدید حضور خواهند داشت؟

پلی‌استیشن پلاس جدید با ۷۰۰ عنوان در سه سطح عضویت مختلف عرضه خواهد شد. محتوای انتخاب شده شامل آثار پرفروشی مانند Demon’s Souls، Marvel’s Spider-Man: Miles Morales، NBA 2K 22، Red Dead Redemption 2، Returnal و غیره خواهد بود. برای مشاهده‌ی فهرست بازی‌های منطقه‌ی آمریکا می‌توانید به سایت‌ پلی‌استیشن مراجعه کنید.

اگر در گذشته اشتراک پلی‌استیشن پلاس یا PlayStation Now را داشتید، چه اتفاقی برای اشتراک شما خواهد افتاد؟

دارندگان اشتراک سابق پلی‌استیشن پلاس، به‌صورت خودکار اشتراک سطح Essential را دریافت خواهند کرد و به‌صورت ماهیانه از دو بازی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ به‌صورت ماهیانه، تخفیفات انحصاری، قابلیت ذخیره‌ی بازی در فضای ابری، دسترسی به بازی به‌صورت آنلاین چندنفره و موارد دیگر بهره‌مند خواهند بود. در واقع همان ویژگی‌های پلی‌استیشن پلاس سابق را خواهند داشت.

دارندگان اشتراک PlayStation Now به‌صورت خودکار و بدون هزینه‌ی اضافی تا زمان پایان اشتراک خود سطح پریمیوم را دریافت خواهند کرد.

آیا خرید پلی‌استیشن پلاس سابق یا PlayStation Now به‌صورت جداگانه همچنان امکان‌پذیر خواهد بود؟

اکنون که پلی‌استیشن پلاس جدید عرضه شده است، دیگر خرید PlayStation Now به‌تنهایی و به‌صورت مجزا امکان‌پذیر نخواهد بود. دارندگان این سرویس به سطح پلی‌استیشن پریمیوم ارتقا پیدا خواهند کرد. از طرف دیگر، سطح Essential در پلی‌استیشن پلاس جدید حکم همان پلی‌استیشن پلاس قبلی را خواهد داشت و همان مزایا را پشتیبانی می‌کند.

PS Plus

هر چه مدت یک بار بازی‌های جدید برای سرویس جدید پلی‌استیشن پلاس معرفی می‌شوند؟

طبق روال سابق، هر ماه بازی‌های جدیدی به پلی‌استیشن پلاس اضافه و فهرست آن‌ها تازه خواهد شد؛ بنابراین، همیشه چیزی برای بازی کردن وجود دارد. از آنجایی که می‌خواهیم طبق روال قبلی اضافه شدن بازی‌ها به پلی‌استیشن پلاس و PlayStation Now عمل کنیم، هر ماه دو بار فهرست بازی‌های این سرویس به‌روزرسانی می‌شود که شما می‌توانید از طریق مختلف از این به‌روزرسانی‌ها آگاه شوید. جزئیات به‌روزرسانی بازی‌ها به تفکیک هرکدام از سطوح، به شرح زیر است:

PlayStation Plus Essential:

  • همچون روال سابق پلی‌استیشن پلاس، اولین سه‌شنبه‌ی ماه فهرست بازی‌های این سطح (که مثل پلی‌استیشن پلاس سابق است) و سطوح بالاتر تازه و دو ماه برای پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۴ ارائه خواهد شد.

سطوح Extra و Premium/Deluxe:

  • برای دو سطح بالاتر یعنی سطوح Extra و Premium، در اواسط ماه هم بازی‌های جدیدی اضافه خواهد شد که تنوع بازی‌های موجود در این سطوح را بالاتر می‌برد.

نکته‌ی مهم: بازی‌هایی که اولین سه‌شنبه‌ی ماه برای هر سه سطح عرضه می‌شوند، همچون پلی‌استیشن پلاس سابق وقتی که آن‌ها را به حساب کاربری خود اضافه کنید، تا زمانی که پلی‌استیشن پلاس را در اختیار داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید. از آن‌سو، بازی‌هایی که در اواسط ماه میلادی و فقط برای سطوح Extra و Premium عرضه خواهند شد، فقط تا زمانی می‌توانید به تجربه‌ی آن‌ها بپردازید که در فهرست بازی‌های این سرویس حضور داشته باشند و در واقع کارکرد آن مشابه PlayStation Now‌ خواهد بود.

روی چه دستگاه‌هایی می‌توان بازی‌های موجود در پلی‌استیشن پلاس جدید را تجربه کرد؟

پلی‌استیشن پلاس جدید روی دستگاه‌های زیر قابل‌استفاده است:

  • کنسول پلی‌استیشن ۵ – دانلود بازی و قابلیت استریم ابری
  • کنسول پلی‌استیشن ۴ – دانلود بازی و قابلیت استریم ابری
  • کامپیوترهای شخصی – فقط به‌صورت استریم ابری

بازی‌های ماهانه پلی‌استیشن پلاس که قبلاً در دستگاه‌های PS3 و PS Vita دانلود شده‌اند، تا زمانی که کاربر عضو پلی‌استیشن پلاس باشد، همچنان در دسترس خواهند بود.

کدام بازی‌ها برای دانلود و کدام بازی‌ها فقط به‌صورت استریم ابری در سرویس پلی‌استیشن پلاس جدید در دسترس است؟

قابلیت دانلود یا استریم ابری بازی‌ها در پلی‌استیشن پلاس به مزایای سطحی از این سرویس که انتخاب کرده‌اید و همچنین کشور انتخابی برای حساب کاربری خود در پلی‌استیشن پلاس بستگی دارد. قابلیت استریم فقط برای پلی‌استیشن پلاس پریمیوم وجود دارد. جزئیات بیشتر برای دو سطح بالایی این سرویس به شرح زیر است:

دانلود برای سطوح Extra و Premium یا Deluxe:

  • بازی‌های پلی‌استیشن ۱، پلی‌استیشن پورتابل (پی‌اس‌پی)، پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ برای دانلود در دسترس خواهند بود.
  • ریمستر یا ریمیک بازی‌های پلی‌استیشن ۲ و پلی‌استیشن ۳ هم برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ قابل‌دانلود خواهد بود.

استریم ابری برای سطح Premium:

  • بازی‌های پلی‌استیشن ۱، پلی‌استیشن ۲، پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن ۴ و پی‌اس‌پی به‌صورت استریم ابری از طریق این سطح امکان‌پذیر خواهد بود. این شامل تمامی بازی‌های موجود در دو سطح Extra و Premium است.
  • لطفاً توجه داشته باشید که دسترسی به استریم ابری برای برخی از عناوین، از جمله بازی‌های کلاسیک، مدتی پس از عرضه انجام می‌شود. قابلیت دردسترس‌بودن استریم ابری ممکن است برای بعضی از بازی‌ها هم متفاوت باشد. استریم ابری برای عناوین PS5 نیز در دسترس نیست.
  • بازی‌ها می‌توانند روی پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵ و کامپیوترهای شخصی استریم شوند.

بازی‌های بخش Essential فقط به‌صورت دانلودی قابل‌دسترس است.

PS Plus

آیا بازی‌های پلی‌استیشن ۱ و پلی‌استیشن پورتابل در سرویس پلی‌استیشن پلاس جدید از تروفی پشتیبانی می‌کنند؟

بعضی از بازی‌های کلاسیک این کنسول‌ها از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. بعضی از بازی‌هایی که از این ویژگی‌ پشتیبانی می‌کنند، شامل Ape Escape، Hot Shots Golf، IQ Intelligent Qube و Syphon Filter می‌شوند. با این حال، توسعه‌دهندگان ملزم نیستند که تروفی را برای بازی‌های کلاسیک اضافه کنند.

آیا می‌توان پس از تجربه‌ی آزمایشی بازی‌ها در سطح پریمیوم فایل‌های ذخیره‌شده‌ی خود را به نسخه‌ی اصلی پس از خریدن بازی انتقال داد؟

بله. اگر بازی را خریداری کنید، تمامی تروفی‌هایی که جمع کرده‌اید یا سیوهایتان به بازی اصلی هم منتقل خواهد شد.

اگر در زمان تجربه‌ی آزمایشی بازی‌ها تروفی دریافت کنیم و تصمیم به خرید بازی نگیریم، آیا می‌توان تروفی‌ها را نگه داشت؟

تروفی‌هایی که در حالت تجربه‌ی آزمایشی زمان‌دار و محدود از طریق سطح پریمیوم دریافت می‌شوند، همچنان روی پروفایل پلی‌استیشن شما باقی خواهد ماند و حتی اگر پس از اتمام این بخش آزمایشی تصمیم به خرید بازی نگیرید، می‌توانید تروفی‌ها را برای همیشه نگه دارید. اگر هم بعداً تصمیم گرفتید بازی را خریداری کنید، می‌توانید به دریافت تروفی‌های دیگر بپردازید و روند خود را ادامه دهید.

اگر بازی را در دستگاه دیگری به پایان رساند، آیا پیشرفت بازی از فهرست بازی‌های پلی‌استیشن پلاس بین کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ منتقل می‌شود؟

اگر در حال اجرای یک بازی دانلود شده از فهرست بازی‌های پلی‌استیشن پلاس هستید، بسته به کنسولی که روی آن بازی می‌کنید، داده‌های ذخیره‌شده در کنسول پلی‌استیشن ۴ یا ۵ شما ذخیره می‌شود. می‌توانید فایل ذخیره‌شده بازی خود را به‌صورت دستی در فضای ذخیره‌سازی ابری پلی‌استیشن پلاس آپلود کرده و آن را در کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ یا پلی‌استیشن ۵ دیگر دانلود کنید.

اگر عضو سطح پریمیوم هستید و بازی را از فهرست بازی‌های پلی‌استیشن پلاس به‌صورت استریم ابری اجرا می‌کنید، داده‌های ذخیره‌شده به طور خودکار در حافظه بخش ابری پلی‌استیشن پلاس ذخیره می‌شود و می‌توانید بدون انجام هیچ‌گونه اقدام اضافی، آن را بر روی دستگاه دیگری استریم کنید.

PS Plus

آیا بسته‌های الحاقی و افزونه‌های مختلف با بازی‌های قابل‌دانلود  در پلی‌استیشن پلاس کار خواهند کرد؟

بله. می‌توانید بسته‌های الحاقی و افزونه‌های مختلف را برای بازی‌های قابل‌دانلود در پلی‌استیشن پلاس خریداری کنید. اگر مهلت اشتراک شما به پایان برسد یا اگر بازی مدنظر از سرویس پلی‌استیشن پلاس حذف شود، شما دسترسی به بازی و طبیعتاً به بسته‌های الحاقی یا افزونه‌هایی که به آن بازی هستند را از دست خواهید دید. وقتی که دوباره مشترک سرویس شدید یا تصمیم به خرید بازی کردید، دوباره می‌توانید از بسته‌های الحاقی که از قبل خریداری کرده‌اید، دسترسی پیدا کنید.

در نظر داشته باشید که بسته‌های الحاقی یا افزونه‌ها برای حالت استریم بازی پشتیبانی نمی‌شوند.

آیا می‌توان در هنگام آفلاین بودن بازی‌های دانلود شده در سطوح Extra و Premium را تجربه کرد؟

بله. با این وجود، وقتی می‌خواهید به تجربه‌ی بازی‌های سطوح Extra و Premium بپردازید، باید حداقل هر هفت روز یک‌بار به PSN و حساب کاربری خود متصل شوید تا اشتراک پلی‌استیشن پلاس شما تأیید شود. باید توجه داشت که این کار فقط برای بازی‌های این دو سطح بالاتر لازم است و در سطح Essential چنین چیزی صادق نیست.

با این تغییرات، آیا باید بازی‌هایی را که قبلاً از طریق پلی‌استیشن پلاس و PlayStation Now خریداری شده‌اند، دوباره دانلود کرد؟

برای بازی‌های PlayStation Plus که قبلاً در حساب PSN خود استفاده کرده‌اید، تا زمانی که عضو پلی‌استیشن پلاس هستید، آن بازی‌ها همچنان به عنوان بخشی از کتابخانه بازی شما باقی خواهند ماند. هیچ تغییری در مزایای پلی‌استیشن پلاس شما وجود ندارد.

بازی‌های که در گذشته از طریق PlayStation Now دانلود کرده‌اید، اگر آن‌ بازی‌ها همچنان در پلی‌استیشن پلاس جدید وجود داشته باشند، می‌توانید به تجربه‌ی بازی ادامه داده و از فایل‌های ذخیره‌‌شده‌ی خود هم بهره ببرید. مشابه PlayStation Now، اگر بازی روی پلی‌استیشن پلاس دیگر حاضر نباشد، نمی‌توانید به آن اثر دسترسی داشته باشید. اگر بازی در پلی‌استیشن استور موجود باشد و تصمیم به خرید آن بگیرید، می‌توانید دوباره به فایل‌های ذخیره‌شده‌ی خود دسترسی پیدا کنید. فقط مطمئن شوید که فایل‌های ذخیره‌شده‌ی خود را پاک نکنید.

چه تفاوتی میان تجربه‌ی بازی دانلود شده و تجربه‌ی بازی به‌صورت استریم ابری از طریق پلی‌استیشن پلاس پریمیوم وجود دارد؟

بازی‌هایی که در سطوح مختلف این سرویس قابل‌دانلود هستند، به‌صورت محلی و با گرافیک و صدای اصلی خود روی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ یا پلی‌استیشن ۵ اجرا شوند؛ بنابراین، در صورتی که بازی، کنسول و تلویزیون شما از کیفیت ۴K پشتیبانی کنند، آن اثر می‌تواند حتی باکیفیت ۴K هم اجرا شود. بازی‌های دانلود شده‌ای که از پلی‌استیشن وی‌آر پشتیبانی می‌کنند، توسط این دستگاه قابل‌بازی خواهند بود.

علاوه بر آن، برخی از ویژگی‌های آنلاین، مانند افزونه‌ها و حالت‌های آنلاین، تنها از طریق نسخه‌ی دانلود شده بازی قابل‌دسترسی خواهند بود.

با این حال، قابلیت استریم ابری در پلی‌استیشن پلاس که فقط در کشورهای خاصی استفاده از آن امکان‌پذیر است، فقط تا رزولوشن ۱۰۸۰p را پشتیبانی می‌کند. کیفیت استریم در این حالت بستگی به‌سرعت و پهنای باند اینترنت شما دارد و حداقل به اینترنتی با سرعت ۵ مگابیت بر ثانیه یا ۱۵ مگابیت بر ثانیه برای رزولوشن ۱۰۸۰p نیاز دارد.

PS Plus

حداقل مشخصات استفاده از استریم ابری از طریق پلی‌استیشن پلاس پریمیوم در کامپیوتر چیست؟

حداقل مشخصات:

  • ویندوز: ویندوز ۷ (سرویس پک ۱)/۸.۱ یا ۱۰
  • پردازنده: Core i3 2.0 GHz
  • حافظه‌ی موردنیاز: حداقل ۳۰۰ مگابایت
  • حافظه‌ی رم: ۲ گیگابایت رم
  • وجود کارت صدا و پورت USB

سیستم پیشنهادی برای عملکرد بهینه‌تر:

  • ویندوز: ویندوز ۷ (سرویس پک ۱)/۸.۱ یا ۱۰
  • پردازنده: ۵ GHz Intel Core i3 یا  ۳.۸ GHz AMD A10 یا سریع‌تر
  • حافظه‌ی موردنیاز: حداقل ۳۰۰ مگابایت
  • حافظه‌ی رم: ۲ گیگابایت رم
  • وجود کارت صدا و پورت USB

البته باید توجه داشته باشید، به خاطر سرعت اینترنت در ایران احتمالاً تجربه‌ی بازی‌ها از طریق استریم ابری دشوارتر خواهد بود. به‌خصوص به این خاطر که در مناطق نزدیک به ایران هم این سرویس در دسترس نیست.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته همه‌ی آنچه باید درباره‌ی پلی‌استیشن پلاس جدید بدانید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala