«صورت زخمی» (Scarface)، یک بازی اکشن و ماجراجویی بود که توسط کمپانی Radical Entertainment توسعه یافت و در سال ۲۰۰۶ برای پلی‌استیشن ۲، ایکس‌باکس، Wii و رایانه‌های شخصی منتشر شد. البته‌ نسخه‌ی ایکس‌باکس ۳۶۰ بازی تایید شده بود اما هرگز منتشر نشد. این بازی اقتباسی مستقیم از فیلم سال ۱۹۸۳ نبود، بلکه در عوض پایان فیلم را تغییر می‌داد. در این اثر تونی مونتانا زنده می‌ماند و تصمیم به انتقام گرفتن از کسانی می‌کند که که او را با تغییر در امپراتوری مواد مخدرش در میامی از قدرت برکنار کردند. بازی از مدل سه‌بعدی آل پاچینو استفاده می‌کند اما پاچینو صداپیشگی شخصیت اصلی را انجام نمی‌دهد زیرا او و سازندگان بازی احساس می‌کردند که صدای او از زمان انتشار فیلم در سال ۱۹۸۳ بسیار تغییر کرده است.

گفتنی است که دنباله‌‌ی این بازی زمانی در دست ساخت بود و در آن قرار بود تا تونی مونتانا به لاس‌وگاس سفر کند. در حالی که بازی در نهایت کنار گذاشته شد و به طور کلی ساخت آن لغو شد، اکنون ویدئویی از گیم‌پلی آن لو رفته است که بخش‌هایی از نسخه‌ی اولیه بازی را به نمایش می‌گذارد. طبق گفته‌ها بازی زمانی که توسعه‌دهنده‌ی آن توسط کمپانی اکتیویژن در سال ۲۰۰۸ خریداری شد، به طور کامل لغو شد.

بازی صورت‌زخمی 2

این ویدئو که به نظر می‌رسد در آن بازی روی سخت‌افزار کنسول‌های نسل هفتمی در حال اجرا است، بخش‌هایی از شهر لاس‌وگاس و نورپردازی بازی را در صحنه‌هایی که در شب جریان دارند، به تصویر می‌کشد. از طرفی شاهد بخش‌هایی از گیم‌پلی تیراندازی بازی هستیم که در آن مونتانا با دشمنان مسلح در خیابان‌های شهر درگیر می‌شود. همچنین شاهد انیمیشن‌های اولیه‌ای هستیم که نتایج مختلفی که از تیر خوردن مونتانا به وجود می‌آیند را نشان می‌دهند. در واقع هنگام تیر خوردن، او می‌تواند بمیرد، برای انتقام به دشمن شلیک کند یا توسط یک شخصیت غیر قابل بازی دیگر نجات پیدا کند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ بازی جهان‌باز با محوریت جرم و جنایت که اسمشان سه حرف نیست

گفتنی است که اولین بازی صورت زخمی که اساسا دنباله‌ای برای فیلم بود، داستان مونتانا را در تلاش برای انتقام گرفتن از آلخاندرو سوسا روایت کرد. در حالی که چندین نفر از بازیگران اصلی برای صداپیشگی نقش‌های خود بازگشتند، همانطور که ذکر شد آل پاچینو این کار را نکرد. با این حال، او اجازه داد تا از چهره‌اش در بازی استفاده شود و شخصا صداپیشه‌ی نقش اصلی بازی را انتخاب کرد. این بازی نقدهای مثبتی دریافت کرد و نسخه‌ی پلی‌استیشن ۲ آن توانست تا امتیاز ۷۵ را در متاکریتیک بدست آورد. در ادامه می‌توانید ویدیوی منتشر شده از نسخه‌ی دوم را مشاهده کنید.

منبع: VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

نوشته ویدئویی از بازی لغو شده‌ی صورت‌زخمی ۲ به بیرون درز کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala