تحلیلگر معروف ودبوش سکیوریتیز (Wedbush Securities)، مایکل پکتر در مصاحبه‌های اخیرش نظرش را در خصوص ایکس‌باکس وان ایکس گفته بود. او پیش از این اعلام کرده بود که از نظر او، قوی‌ترین کنسول تاریخ نمی‌تواند عملکرد خوبی در بازار داشته باشد. البته که نظر او هنوز تغییر نکرده است. پکتر به تازگی در برنامه اینترنتی خود، […]

پکتر: قیمت ایکس‌باکس وان ایکس بزرگترین مشکل این کنسول خواهد بود

تحلیلگر معروف ودبوش سکیوریتیز (Wedbush Securities)، مایکل پکتر در مصاحبه‌های اخیرش نظرش را در خصوص ایکس‌باکس وان ایکس گفته بود. او پیش از این اعلام کرده بود که از نظر او، قوی‌ترین کنسول تاریخ نمی‌تواند عملکرد خوبی در بازار داشته باشد. البته که نظر او هنوز تغییر نکرده است.

پکتر به تازگی در برنامه اینترنتی خود، The Pachter Factor، مجددا موضعش را نسبت به عملکرد ایکس‌باکس وان ایکس در بازار اعلام کرد. او معتقد است که کمبود بازی‌ها برای این کنسول مشکلی به وجود نخواهد آورد بلکه قیمت بالای این کنسول، بزرگترین مشکل آن خواهد بود:

فکر می‌کنم ایکس‌باکس وان ایکس فروش زیادی نخواهد داشت چرا که قیمت آن دو برابر پلی‌استیشن ۴ است. این ساده‌ترین دلیل است. پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان S در حالت عادی قیمتی معادل ۲۹۹ دلار دارند که با وجود تخفیف‌ها، قیمت آن‌ها به ۲۴۹ دلار می‌رسد. به نظر من باید دیوانه باشید تا در این زمان ۲۹۹ دلار خرج یک کنسول جدید کنید در حالی که می‌توانید یک بازی خوب را با قیمت ۵۰ دلار خریداری کنید.

پکتر افزود:

شما می‌توانید با ۶۰۰ دلار یک پلی‌استیشن، یک ایکس‌باکس و یک بازی برای هر دو آن‌ها خریداری کنید. من به شما این قول را می‌دهم. اگر نتوانستید چنین کاری بکنید من ۵۰ دلار به شما می‌دهم. با ۶۰۰ دلار می‌توانید دو کنسول و دو بازی بخرید در حالی که برای خرید ایکس‌باکس وان ایکس باید ۵۰۰ دلار بپردازید اگر دو بازی بخواهید، باید ۱۰۰ دلار نیز خرج بازی‌هایتان کنید.

پکتر پیش از این نیز به قیمت بالای ایکس‌باکس وان ایکس اشاره کرده و حتی خرید نینتندو سوییچ، با قیمت ۳۰۰ دلار را، راهکار بهتری نسبت به خرید ایکس‌باکس وان ایکس دانسته بود.

ایکس‌باکس وان ایکس در تاریخ ۷ نوامبر عرضه می‌شود.

منبع متن: gamefa