عنوان Code Vein بدون شک یکی از جالب ترین پروژه‌های شرکت باندای نامکو در نسل فعلی است. از زمانی که این بازی معرفی شد، اطلاعات و نمایش های بسیاری از آن به انتشار رسید و طی  قرارداد باندای نامکو و مایکروسافت، باید شاهد عرضه این بازی روی کنسول ایکس‌باکس وان نیز باشیم. یکی از دلایلی که Code […]

سازندگان Code Vein درباره جهان آزاد، درجه سختی و همراهان در بازی صحبت می‌کنند

عنوان Code Vein بدون شک یکی از جالب ترین پروژه‌های شرکت باندای نامکو در نسل فعلی است. از زمانی که این بازی معرفی شد، اطلاعات و نمایش های بسیاری از آن به انتشار رسید و طی  قرارداد باندای نامکو و مایکروسافت، باید شاهد عرضه این بازی روی کنسول ایکس‌باکس وان نیز باشیم. یکی از دلایلی که Code Vein نام خود را بر سر زبان ها انداخت، چالش برانگیز بودن آن بود که باعث شد بسیاری از بازی‌بازان آن را با سری محبوب و مشهور Dark Souls مقایسه کنند. به تازگی مصاحبه مختصری با سازندگان بازی Code Vein انجام شده است و اطلاعات مفیدی به دستمان رسیده است.

همان طور که گفته شد، به تازگی مصاحبه ای با تهیه کننده و کارگردان بازی، آقایان Keita Iizuka و Hiroshi Yoshimura در توکیو انجام شده است که اطلاعات مفید و جالبی از Code Vein به دست آوردیم. اول از همه دریافتیم که در بازی یک جهان آزاد به مانند دنیای سری بازی‌های Dark Souls وجود خواهد داشت؛ به این صورت که هر منطقه به منطقه دیگر متصل است و بازی‌بازان می‌توانند آزادانه در آن به جست و جو مکاشفه بپردازند. اما در این جا یک تفاوت بزرگ با سری دارک سولز به وجود می‌آید و آن چیزی نیست جز همراهان کمکی که به دنبال شخصیت اصلی حرکت کرده و به آن ها یاری می‌رسانند. این NPCهای همراه می‌توانند در هر مکان به دنبال بازی‌باز بیایند و در سیاه چال های خطرناک، به او یاری برسانند. قطعا داشتن یک مبارز همراه در مکان های خطرناک بسیار مفید است.

پس از این، از تهیه کننده و کارگردان بازی Code Vein در مورد احتمال وجود بخش Co-op چند نفره سوال شد اما آقای Iizuka اشاره کرد که تیم سازنده فعلا شرایط ساخت بخش همکاری آنلاین را ندارد اما آن ها در حال تفکر برروی ویژگی های آنلاین جدیدی هستند و احتمالا به زودی از آن ها رونمایی خواهند کرد. این نکته نیز اعلام شد که هر شخصیت همراه، پیش داستان و ماجرای خود را دارد و بازی‌بازان بسته به انتخاب شخصیت همراه خود، داستانی متفاوت و منحصر به فرد را خواهند شنید.

با پیشروی در داستان بازی Code Vein و همچنین جست و جو در سیاه چاله‌های بازی، NPCهای همراه بیشتری آزاد می‌شوند و دست بازی‌باز برای انتخاب آن ها باز تر است. متاسفانه تعداد کل شخصیت های همراه بازی اعلام نشده و به عنوان یک راز در نظر گرفته می‌شود اما این طور که سازندگان می‌گویند، شخصیت های مرد و زن بسیاری برای انتخاب وجود خواهند داشت. این شخصیت‌ها بسیار جذاب هستند و تهیه کننده بازی مطمئن است که بازی‌بازان به آن ها علاقه‌مند خواهند شد. دانستن این نکته نیز بد نیست که NPCهای مبارزی که همراه بازی‌باز نیستند، در بیس کمپ بازی فعالیت می‌کنند.

شاید تا کنون این موضوع را از خبر های پیشین می‌دانستید اما سازندگان در مصاحبه باز هم اعلام می‌کنند که در بازی Code Vein هیچ گزینه‌ای برای تغییر درجه سختی بازی وجود نخواهد داشت؛ به این معنی که شما نمی‌توانید روی درجه‌های آسان، معمولی یا سخت بازی کنید. بازی به طوری طراحی شده که بازی‌بازان خود را به بهترین شکل ممکن بسازند، نیروی خود را افزایش دهند و با تفکر و دقت، سیاه چالی را پیدا کننده که توانایی تمام کردن آن را در زمان داده شده داشته باشند.

یکی دیگر از دلایلی که سازندگان تصمیم گرفتند هیچ گزینه و تنظیماتی را برای درجه سختی و چالش بازی قرار ندهند، این است که بازی‌بازان می‌توانند با آسانی به Stats و اطلاعات پروتاگونیست احترام گذاشته و برخلاف سری Dark Souls آن را به عنوان یک اصل بپذیرند. شما می‌توانید در بازی، کد خون یا Blood Code خود را تغییر دهید تا بین Stats مختلف پروتاگونیست سوییچ کرده و با استراتژی های مختلفی به سراغ دشمنان متفاوت بروید.

در مورد همراهان در بازی، سازندگان توضیح دادند که تنها یک نفر می‌تواند در یک زمان شما را دنبال و همراهی کند و اگر می‌خواهید یار خود را تعویض نمایید، باید به بیس کمپ مراجعه کرده و همراه دلخواه خود را انتخاب کنید.

در آخر سوالی از  سازندگان پرسیده شد که شاید بسیاری از بازی‌بازان نیز برایشان پیش آمده بود؛ این که چرا تم بازی به صورت خون آشامی و ومپایری است. سازندگان توضیح دادند که در قدم اول، تیم سازنده این تم و پس زمینه را دوست داشته‌اند و در مرحله دوم، مکانیک های مکیدن و آشامیدن خون در بازی بسیار خوش ساخت و خوب از کار درآمده‌اند.

عنوان Code Vein در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۸ برای پلتفرم های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از این بازی به اینجا و اینجا مراجعه نمایید. همچنین برای تماشای تریلر جدید و تاریک بازی می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

منبع متن: gamefa