مقامهای استانداری مازندران، امامان جمعه و تشکلهای دانشجویی هم به سریال اعتراض کردند. معاون امنیتی-سیاسی استاندار مازندران، این اتفاق را مصداق ناسیونالیسم کور و تبعیض قومی دانست که عزت فرهنگی مازندرانیها را خدشهدار کرده است. بعضی تحلیلگران معتقد بودند رسانه ملی با اینگونه برنامهها، در حال ترویج برتری پایتختنشینها بر سایر اقوام کشور است. آنها از سریال به عنوان ابزاری برای «عقدهگشایی فرهنگی» علیه اقوامی مثل مازندرانیها، گیلکها، لرها و آذریها یاد کردند. منتقدان همچنین اشاره کردند که بسیاری از رفتارها، سنتها و حتی غذاهایی که در سریال نمایش داده میشود با فرهنگ مازندرانی واقعی همخوانی ندارد (مثلاً خورشت قیمه در ولیمه نقی یا نبود آیینهای بومی در مراسمها). عدهتی خواستار توقف پخش سریال و حتی شکایت قضایی بهدلیل «توهین به قومیت» شدند. با این حال، به طور کلی محبوبیت سریال بهویژه میان خود مازندرانیها به اندازهای بود که تبدیل به اولین فرنچایز تلویزیونی ایران شد.
«تاسیان» حول رابطه عاشقانه میان شیرین، دختری از طبقه مرفه و تحصیلکرده با پسری از خانوادهای مذهبی از طبقه بازار میچرخد. این رابطه در بستری از وقایع سیاسی پیش از انقلاب شکل میگیرد؛ زمانی که فعالیتهای ضد سلطنتی گروههای مذهبی و چپگرا و در مقابل، فشارهای ساواک، جامعه را به آستانه انفجار رسانده بود. امیر در چاپخانهای ظاهراً مهم کار میکند و به فرهنگ، هنر و ادبیات علاقهمند است. شیرین در دانشگاه هنر میخواند و کارش تصویرگری است و با کانون پرورشی همکاری میکند. در واقع او و دخترعمهاش با هم با کانون که در آن زمان شبکه فرهنگی هنری مهمی در کشور محسوب میشد، همکاری میکنند. دخترعمه (نازنین بیاتی) مینویسد و شیرین تصویرسازی میکند.
«آخرین بازمانده از ما» دو بازی ویدیویی دارد ساخت شرکت «ناتی داگ» (Naughty Dog) که داستان بازی اول در فصل اول سریال نشان داده شد. در این داستان ما با جهانی آشنا میشویم که ویروسی کشنده در آن انسانها را به موجودات زامبیگونهی قارچمانندی تبدیل میکند. شخصیتهای اصلی در این داستان جوئل و الی هستند که به ترتیب نقش آنها را در سریال پدرو پاسکال و بلا رمزی بازی میکنند و برای فصل دوم آن هم بازگشتهاند. در فصل یک دیدیم که جوئل، پدری مغموم است که با دخترکی به نام الی در سفری مخاطرهآمیز همراه میشود. الی تنها کسی است که به نظر میرسد در برابر ویروس مصونیت دارد. این دو میخواهند خودشان را به مرکزی آن سر کشور برسانند تا شاید با آزمایشات روی الی بتوانند راهی برای درمان ویروس پیدا کنند.
دهه 80 دوران طلایی سریالهای کمدی آمریکایی بود و در این بین گزینههای بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد. انتخاب بهترین سریال کاملا سلیقهای است اما ما نگاهی به امتیازهای IMDb و متاکریتیک تمام سریالهای کمدی دهه 80 انداختیم و انتخابمان را به مجموعههایی محدود کردیم که اولین فصلشان در این دهه پخش شد.
وسترن ژانر بسیار محبوبی است و برخی از سرگرمکنندهترین عناوین آن در دهههای مختلف ساخته شدند که نشان میدهد داستان کابویها، هفتتیرکشهای تنها و یاغیها به یک زمان و دوران خاص محدود نمیشود. با اینکه در نگاه اول ممکن است ژانر وسترن از نظر موضوع یا مضمون محدود به نظر برسد، اما فیلمهای آن در واقع بسیار متنوع هستند؛ اگر داستانی بیروح و حوصله سربر به نظر برسد، مشکل از خود داستان نیست، بلکه از نحوهی روایت و ساخت آن است.
«ماینکرفت» بالاترین فروش هفته دوم در میان اقتباسهای سینمایی از بازیهای ویدیویی را داشت و تنها از «فیلم برادران سوپر ماریو» حدود دو سال پیش عقبتر است (فروش 92.3 میلیون دلار). این عملکرد همچنین به باکس آفیس کمک کرد تا پس از آنکه تا ابتدای ماه آوریل حدود 13 درصد از سال 2024 -در همین بازه زمانی- عقب افتاده بود، به یک برتری اندک 0.58 درصدی نسبت به سال گذشته دست یابد.
فرمول خیلی ساده است، انتقام در یک لحظه تبدیل به شیرینترین تجربه برای قهرمان میشود، اما متقابلا همه چیز به همین آسانی نیست. او اکنون جریان زندگی را به راهی میبندد که نه بازگشتی دارد و نه قدرتی برای توقف آن، بنابراین آغازگر صحنهای خونین و خوفناک با هر جنسی از عناصر و مولفههای ژانر وحشت میشود. درواقع نفرت و خشم او قرار است که در یک ساختار پیچیدهای از عواطف انسانی طغیان کند و درمقابل حادثهای که زندگی او را زیروروکرده است، یک واکنش بیرحمانه داشته باشد. اگر تمایل دارید که دیدن فیلمهای ترسناک انتقامی را تجربه کنید، ما در مطلب پیشرو به 10 مورد از آنها میپردازیم که همگی جایگاه خوبی در میان سینمادوستان داشتهاند. اما به دلیل اینکه همه چیز بیرحمانه به تصویر کشیده شده، بهتر است قبل از دیدن این فیلمهای ترسناک کاملا خود را آماده کنید.
هومن سیدی که فعالیت خودش را در سینما با بازی در آثاری چون «چهارشنبهسوری»، «یک تکه نان» و «پابرهنه در بهشت» آغاز کرده، بار دیگر در قامت کارگردان به عرصه تصویر بازگشته است. او کارگردانی را با ساخت فیلم «آفریقا» در سال ۱۳۸۹ آغاز کرد و پس از آن، فیلمهای «سیزده»، «اعترافات ذهن خطرناک من»، «خشم و هیاهو»، «مغزهای کوچک زنگزده» و «جنگ جهانی سوم» را که عمدتاً درام اجتماعی با تم معمایی بودهاند، کارگردانی کرد. سریال «قورباغه» با استقبال زیادی از سوی مخاطبان شبکه نمایش خانگی مواجه شد و توانست رکورد بیشترین تعداد رأی یک سریال ایرانی در سایت مطرح IMDb را ثبت کند. با توجه به اخبار منتشرشده از تازهترین سریال هومن سیدی، پیشبینی میشود که سریال «وحشی» نیز بتواند موفقیت سریال «قورباغه» را برای این کارگردان جوان تکرار کند.