شرکت سامسونگ مدل جدیدی از تراشه‌های اگزینوس سری ۵ را با معرفی کرد. این تراشه قرار است روی گوشی‌های میان‌‌رده‌ای که در سال ۲۰۱۸ راهی بازار می‌شوند، قرار بگیرد. براساس اطلاعات منتشر شده تراشه جدید سری سامسونگ که اگزینوس ۷۸۷۲ نام دارد اولین‌بار روی گوشی میزو M6s قرار میگیرد.

تراشه اگزینوس ۷۸۷۲ به پردازنده‌ای مجهز شده که ۶ هسته خواهد داشت. ۲ هسته Cortex-A73 با فرکانس ۲ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱٫۶ گیگاهرتز. همچنین پرازنده گرافیکی Mali-G71MP1 هم روی آن قرار گرفته است. تراشه جدید سامسونگ از LTE Cat.7 هم پشتیبانی می‌کند که باعث شده سرعت دانلود از اینترنت آن به ۳۰۰ مگابیت برثانیه و سرعت آپلود آن به ۱۵۰ مگابیت برثانیه برسد.

سامسونگ هنوز اعلام نکرده که آیا این تراشه از دوربین‌ دوتایی پشتیبانی می‌کند یا خیر؛ اما گفته شده که این تراشه از دوربین‌هایی با سنسورهای ۲۱٫۷ مگاپیکسلی در پشت و جلو پشتیبانی می‌کند. این تراشه نمی‌تواند با کیفیت ۲۱۶۰p فیلم‌برداری کند، اما می‌تواند فیلم‌های Full HD با سرعت ۱۲۰ فریم برثانیه ضبط کند. تراشه جدید شرکت سامسونگ با معماری ۱۴ نانومتری ساخته شده و گفته شده عملکرد آن در حالت تک هسته‌ای دو برابر بهتر از مدل قبلی است.

منبع: phonearena

منبع متن: digikala