شرکت شیائومی رسما دو گوشی Redmi Note 5 و Redmi Note 5 Pro را معرفی کرد. این دو گوشی قرار است با قیمت ۱۵۵ و ۲۱۸ دلار راهی بازار شوند. گوشی Redmi Note 5 Pro به صفحه نمایش ۵٫۹۹ اینچی  مجهز شده و تراشه اسنپ‌دراگون ۶۳۶ روی آن قرار گرفته است. این گوشی در دو مدل با ۴ و ۶ گیگابایت رم راهی بازار می‌شود و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. شیائومی برای گوشی جدیدش از دوربین دوتایی استفاده کرده که یکی از ان‌ها سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و دیگری سنسور ۵ مگاپیکسلی دارد. همچنین دوربین جلوی این گوشی هم ۲۰ مگاپیکسلی خواهد بود که فلش LED هم دارد. یکی از ویژگی‌های این گوشی سنسور تشخیص صورت است که به وسیله آن می‌شود قفل گوشی را باز کرد.

گوشی Redmi Note 5 به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. همچنین این گوشی پورت USB-C هم ندارد. این گوشی به اندروید ۷ مجهز شده و رابط کاربری MIUI 9 روی آن نصب شده است.

گوشی Redmi Note 5 Pro در رنگ‌های مشکی، طلایی، رزگلد و آبی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. تلفن همراه هوشمند Redmi Note 5 هم همان گوشی Redmi Note 5 Plus است که قبلا تنها در کشور چین عرضه شده بود. این گوشی به صفحه نمایش ۵٫۹۹ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ مجهز شده که دقت تصویر ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. همچنین تراشه اسنپ‌دراگون ۶۲۵ روی آن قرار گرفته است.

 

این گوشی در مدل‌هایی با ۳ و ۴ گیگابایت رم و ۳۲ و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار میگیرد. تلفن همراه هوشمند Redmi Note 5 یک دوربین پشت دارد و دوربین جلوی آن هم ۵ مگاپیکسلی است که فلش هم دارد. این گوشی به اندروید ۷ و رابط کاربری MIUI 9 مجهز شده و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. باتری این گوشی هم از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند.

منبع: gsmarena

مطلب شیائومی دو گوشی Redmi Note 5 و Redmi Note 5 Pro را معرفی کرد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala