نشست خبری Pierre Carde مدیرعامل شرکت گیم‌کانکشن، حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مهرداد آشتیانی دبیر همایش و نمایشگاه بین‌المللی Tehran Game Convention، در نخستین روز این رویداد برگزار شد.

مهرداد آشتیانی در این نشست گفت: ارتقای توان علمی بازی‌سازان ایرانی با استفاده از تجربه و دانش بازی‌سازان بین‌المللی و امکان صادرات بازی‌های ایرانی از اهداف اصلی برگزاری TGC بوده است و خوشحالیم که شاهد استقبال بسیار خوب از این رویداد هستیم.

دبیر رویداد TGC  افزود: بیش از ۱۲۰ غرفه در بخش تجاری رویداد با حضور بازی‌سازان ایرانی و ناشران بین‌المللی برپا شده استو همجنین ۶۰ سخنران در این رویداد حضور دارند که ۴۰ نفر از این سخنرانان خارجی و بقیه ایرانی هستند.

وی با بیان این که هر روز سه کلاس تخصصی یک روزه در این همایش برگزار می‌شود ادامه داد: سه پنل تخصصی نیز در این رویداد برنامه‌ریزی شده است که مسایل مختلف صنعت بازی در این پانل‌ها به بحث گذاشته می‌شود.

آشتیانی با بیان این که تعداد شرکت کنندگان در این رویداد از مرز ۲۳۰۰ نفر عبور کرده است گفت: امیدواریم این رویداد علاوه بر افزایش توان بازی‌سازان کشورمان، زمینه نشر بین‌المللی بازی‌های ایرانی، تولیدات مشترک بین‌المللی و تبادل خدمات میان شرکت‌های ایرانی و خارجی را فراهم آورد.

وی گفت: یکی از اتفاقاتی که برای ما بسیار جالب است این بود که بسیاری از سخنرانان خارجی از سه ماه پیش جزییات سخنرانی خود را با ما مرور کردند تا مفیدترین مباحث ممکن را در این رویداد ارایه دهند. علاوه بر این میهمانان امریکایی ما واکنش بسیار منفی نسبت به دستور منع ورود اتباع ۶ کشور توسط دولت ترامپ داشتند و توییت‌های زیادی علیه آن داشتند.

سنگ‌اندازها، شرمنده خواهند شد

حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این نشست گفت: پس از حضور در رویدادهای جهانی بازی‌سازی،  به این نتیجه رسیدیم که این صنعت در کشور ما مهجور واقع شده است. ۱۰۰ شرکت بازی‌سازی و ۲ هزار بازی‌ساز در ایران فعال هستند که ارتباط‌شان با بازارهای جهانی تقریبا قطع است.

وی افزود: با برگزاری TGC تلاش کرده‌ایم تا میان صنعت بازی‌سازی داخلی با جامعه جهانی آشتی ایجاد کرده و بازی‌سازان ایرانی را با دانش روز جهان آشنا کنیم.

کریمی قدوسی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری TGC، اعتماد لازم برای شرکت‌های خارجی فراهم شده و آنها خود از نزدیک ببینند که ایران هم یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است و هم استعداد‌ها و توانمندی‌های زیادی میان بازی‌سازان ایرانی وجود دارد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این که مقاومت‌های زیادی برای برگزاری TGC وجود داشت گفت: برخی تصور می‌کردند قرار است چه اتفاقات وحشتناکی در این رویداد بیفتد. ای کاش این دوستان در این دو روز به TGC بیایند و از نزدیک ببینند که دو هزار بازی‌ساز ایرانی در حال کسب علم در TGC هستند و بازی‌هایشان را به خریداران خارجی معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: در مسابقه جایزه توسعه‌دهندگان، بازی‌های ایرانی برای قضاوت در اختیار داوران بین‌المللی قرار گرفت و پس از اعلام نتایج در مراسم اختتامیه، خواهید دید که بازی‌های منتخب داوران، همه براساس فرهنگ ایرانی-اسلامی ما ساخته شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد دنیا به دنبال  حرف نو و ایده‌های جدید است و این فرصت خوبی برای بازی‌های ایرانی است.

وی تاکید کرد: تمام سخنرانان این رویداد از بدنه صنعت بازی‌های بین‌المللی هستند. یعنی بازی‌ساز، هنرمند، و طراح بازی هستند و نه تصمیم‌گیرندگان در شرکت‌های بزرگ.

کریمی قدوسی گفت: پس از پایان TGC، دوستانی که در یک سال گذشته در راه برگزاری TGC سنگ‌اندازی کرند، خودشان شرمنده خواهند شد حضور گسترده بازی‌سازان ایرانی نشان داد برگزاری چنین همایش‌هایی دیر هم بوده است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این که برای دستیابی به اهداف بین‌المللی TGC، نیاز به یک شرکت بین‌المللی تراز اول داشتیم تا اعتمادسازی لازم را ایجاد کند گفـک شرکت گیم‌کانکشن فرانسه با سابقه برگزاری رویدادهای بزرگی در اروپا، امریکا و چین، با ما همراه شد.

وی افزود: هیچ کدام از سخنرانان و یا شرکت‌های حاضر در این رویداد، از سوی گیم‌کانکشن به ما تحمیل نشدند و ما از میان لیستی ۳۰۰ نفره این افراد را انتخاب کردیم.

 

مطلب نشست خبری Game Convention برگزار شد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala