کریستوفر نولان در سال ۲۰۱۷ با فیلم «دانکرک» به سراغ تصویرگری عملیات تخلیه‌ی نیروهای بریتانیا، فرانسه و بلژیک از شهر دانکرک فرانسه در جنگ جهانی دوم رفت و سعی کرد قسمتی از مرگبارترین درگیری نظامی تاریخ را به شکلی بدیع و آخرالزمانی روایت کند. دانکرک جز فیلم‌های محبوب نولان نیست، اما این کارگردان پنجاه‌ویک ساله‌ی بریتانیایی قصد دارد دوباره به جنگ جهانی دوم بازگردد و بخشی از زندگی رابرت اوپنهایمر، خالق بمب اتم را روایت کند.

  • ۱۰ نقطه ضعف سه‌گانه بتمن نولان که حالا بیشتر به چشم می‌آیند

طی سال‌های اخیر کریستوفر نولان و کمپانی برادران وارنر همکاری خوبی با یکدیگر داشته‌اند و تمام فیلم‌های جدید او توسط این کمپانی تهیه و پخش شده‌اند، اما اینطور که پیداست فیلم جدید نولان توسط یونیورسال پیکچرز پخش خواهد شد. اختلافات این کارگردان نامزد اسکار و برادران وانر از آنجایی آغاز شد که استودیو برادران وانر در سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت به‌دنبال دنیاگیری کروناویروس تمام فیلم‌هایش تا پایان سال ۲۰۲۱ را همزمان با اکران در سالن‌های سینما از طریق سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس نیز در دسترس سینمادوستان قرار دهد. کارگردان‌های بسیاری از جمله دنی ویلنوو و نولان به این تصمیم اعتراض کردند و اینطور که پیداست، پافشاری برادران وارنر بر سیاست‌های مالی‌شان سبب شده همکاری نوزده ساله‌ی آن‌ها با کریستوفر نولان پایان یابد.

در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی در خصوص داستان، بازیگران و عوامل پشت صحنه‌ی دوازدهمین ساخته‌ی کریستوفر نولان وجود دارد، اما بر اساس گزارش ددلاین کیلین مورفی که پیش از این در دو فیلم «تلقین» و دانکرک با نولان همکاری داشته، یکی از بازیگران اصلی فیلم جدید او خواهد بود. انتظار داریم همانند سایر فیلم‌های نولان بازیگران سرشناس و گران قیمتی هم در این فیلم ایفای نقش کنند.

منبع: Deadline

نوشته نخستین اطلاعات از فیلم جدید نولان منتشر شد؛ داستانی درباره‌ی جنگ جهانی دوم و بمب اتم اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala