همواره از گیرمو دل تورو به عنوان یکی از بهترین کارگردان‌های قرن بیست‌ویکم و یکی از حاذق‌ترین فیلم‌سازان در سبک فانزی یاد شده است. دل تورو را همیشه با فیلم تحسین برانگیز «هزارتوی پن» به خاطر می‌آوریم. فیلمی خیال‌انگیز با رگه‌هایی از ژانر معمایی که به خوبی می‌توانست به لطف بازی خوب شخصیت اصلی نوجوان‌اش مخاطب را تا انتها با خود کند. حالا این فیلم‌ساز پنجاه‌وشش ساله قصد دارد با قصه‌ای بالغانه‌تر دوباره یک داستان فانتزی تاریک را به سینماها بیاورد.

  • ۳۰ فیلم فانتزی برتر تاریخ سینما؛ از ارباب حلقه‌ها تا کلاسیک‌های جیبلی

فیلم کوچه کابوس یازدهمین ساخته‌ی دل تورو است که در آن بردلی کوپر در نقش استَنتون «استن» کارلایل، مرد جوان جاه‌طلبی ظاهر می‌شود که به‌خوبی می‌داند چگونه مردم را تحت تاثیر قرار دهد. او با یک روانپزشک با بازی کیت بلانشت آشنا می‌شود که در سوءاستفاده کردن و تحت تاثیر قراردادن افراد متفاوت از استَنتون کارلایل هم توانمندتر است. در نخستین تصاویر منتشر شده از این فیلم علاوه‌بر این دو شخصیت، می‌توانیم ظاهر و سروشکل ویلم دفو در کوچه کابوس را هم ببینیم.

در کنار کوپر، بلانشت و دفو از میان بازیگران سرشناس کوچه کابوس می‌توان به تونی کولت، ران پرلمن، رونی مارا، دیوید استراترن و ریچارد جنکینز اشاره کرد. این فیلم بر اساس کتابی با همین نام اثر ویلیام لیندزی گرشام ساخته شده و وظیفه‌ی نوشتن فیلم‌نامه‌ی آن برعهده‌ی گی‌یرمو دل تورو و کیم مورگان بوده است.

فیلم کوچه کابوس فیلم کوچه کابوس فیلم کوچه کابوس
  • فیلم کوچه کابوس
  • فیلم کوچه کابوس
  • فیلم کوچه کابوس

این فیلم برای اکران در تاریخ ۲۶ آذر (۱۷ دسامبر) برنامه‌ریزی شده است و به‌زودی نخستین تریلر آن پخش خواهد شد.

گیرمو دل تورو در سال ۲۰۱۷ با فیلم «شکل آب» توانست شیر طلایی جشنواره ونیز را از آن خود کند و در مراسم‌های اسکار، گلدن گلوب و بفتا نیز خوش بدرخشد. شکل آب تحسین گسترده‌ی سینمادوستان را در پی داشته و منتقدان داستان فیلم، کارگردانی، موسیقی، جلوه‌های ویژه و بازی سالی هاوکینز در نقش الیسا اسپوزیتو را ستودند. به همین دلایل بازگشت دل تورو با کوچه کابوس به سینماها پس از چهار سال بسیار کنجکاوی برانگیز است.

منبع: Screenrant

نوشته نخستین تصاویر فیلم کوچه کابوس گیرمو دل تورو با بازی بردلی کوپر و کیت بلانشت را ببینید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala