هم اکنون در برنامه‌های فاز چهارم استودیو مارول، عنوانی که شامل شخصیت‌های اصلی شانگ چی باشد وجود ندارد. با وجود فیلم‌هایی مانند جاودانگان، مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست و دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی که به‌ طور کامل با شخصیت‌‌های اصلی مارول پر شده است، به‌ نظر بعید می‌آید ماجراجویی‌های بعدی شانگ چی با این فیلم‌ها تداخل داشته باشد. بعید است که جدیدترین ابرقهرمان دنیای مارول برای پیوستن به فیلم ثور: عشق و تندر به فضا برود یا برای بودن در کنار تیم مرد مورچه‌ای و زنبورک به قلمرو کوانتومانیا سفر کند.

  • چرا فیلم شانگ چی جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری خیلی بدی دارد؟
  • چرا ساخت فیلم شانگ‌ چی از مارول ۲۰ سال زمان گرفت؟
  • منتقدان درباره‌ی فیلم شانگ-چی و افسانه‌ی ده حلقه چه می‌گویند؟

هرچند بعید است شانگ چی خود را پس از وقایع داستان اصلی‌اش بلافاصله درگیر رویدادهای خطرناک جهانی یا چندجهانی کند، اما مارول قطعا شخصیت تازه محبوب شده را برای مدتی طولانی آماده باش نگه خواهد داشت. با درنظر گرفتن این موضوع در آینده‌ای نزدیک شانگ چی؛ دوستان، خانواده و حتی دشمنان شرور او ممکن است در چندین فیلم حضور یابند.

شانگ چی

شانگ چی

با مهارت عالی در جنگ و مالکیت ده حلقه شانگ چی مکمل گروه انتقام جویان خواهد بود. صحنه‌های کوتاه از ​​شانگ چی و افسانه ده حلقه ثابت کرد بروس بنر و کاپیتان مارول این نکته را می‌دانند زیرا از جنگجوی جدید استقبال کرده و به او قول مراقبت از ده حلقه را می‌دهند. شانگ چی در درگیری های بزرگ با شخصیت‌های جدید و شرور مارول در فیلم‌های انتقام جویان ۵ یا تهاجم مخفی با وجود جادو های قدرتمند شخصیت ونوو بسیار قدرتمند ظاهر خواهد شد. البته در نبود این جادوها هنوز هم قادر است تهدید های اساسی که جهان را درگیر کرده است حل‌ و فصل کند و شاید در فیلم‌های آرمور وار (Armor Wars) یا کاپیتان آمریکا ۴ حضور پیدا کند.

حال‌ که شانگ چی با وانگ، بروس بنر و کارول دانورز ارتباط برقرار کرده است، این انتقام جویان می‌توانند هر زمان اطلاعاتی درباره‌ی ده حلقه به‌ دست‌ می‌آورند یا رزمی‌کار عالی نیاز دارند از او کمک بخواهند. هر سیگنالی که ده حلقه ساطع می‌کند در دنیای مارول مشخص خواهد شد اما احتمالا حلقه‌ها در واکاندا رمزگشایی می‌شوند، جایی که شوری می‌تواند حلقه‌ها را حین وقایع فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد بررسی کند. سیمو لیو اظهار کرد ‌زمان بازی مجدد در نقش شانگ چی را نمی‌داند، اما به جرات می‌توان گفت قبل از دنباله‌ی اجتناب ناپذیر شانگ چی و افسانه ده حلقه، مارول حداقل در یک نما از فیلم از او استفاده خواهد کرد.

کتی چن

شانگ چی

برخلاف بسیاری از شخصیت های فرعی و غیر ابرقهرمانی در سری کتاب های کمیک و فیلم‌ها شخصیت کتی چن با هنرمندی آکوآفینا، از همان ابتدای فیلم شانگ چی وارد صحنه می‌شود. او علی‌رغم تمرین و آموزش کم در نبرد‌ نهایی با تیر و کمان سرآمد است و در نماهای ​​فیلم آماده پیوستن به شانگ چی در ماجراجویی های بعدی او است.به‌ نظر نمی‌آید سه عضو گروه انتقام جویان یعنی وونگ، بروس بنر در شمایل غیرمنتظره انسانی‌اش و کاپیتان مارول از حضور کتی استقبال کنند ، اما احتمالا وی تا قبل از اکران دنباله‌ی فیلم شانگ چی در تمامی لحظات کنار او حضور خواهد داشت.

ژیالینگ

شانگ چی

صحنه‌های فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه حاکی از فرمانروایی شخصیت ژیالینگ بر امپراطوری پدرش بود و او به عنوان پادشاه جدید سازمان ده حلقه به تهدیدی بزرگ در دنیای مارول مبدل خواهد شد. شانگ چی بازگشت ده حلقه را تایید کرده است اما ژیالینگ نیز مانند شانگ چی در نقش فرعی یا اصلی فیلم‌های آینده حضور ندارد. احتمالا سازمان ده حلقه به محض اکران فیلم هاکای رونمایی خواهد شد. ممکن‌ است افراد زیر دست او در فیلم های دیزنی پلاس مانند خانم مارول، شوالیه‌ی ماه، هالک‌دخت و به ‌ویژه قلب آهنی درقالب دشمنان جدید ظاهر شوند. از آن‌جا که ریری ویلیامز بعد از ربوده شدن استاد راهنمایش تونی استارک توسط تروریست‌ها، پس از سال‌های متمادی با سازمان ده حلقه روبرو می شود حضور شیالینگ در دنباله‌ی شانگ چی نیز بسیار ضروری خواهد بود.

ونوو

شانگ چی

تونی لیونگ بازیگر نقش ونوو، شخصیت شرور چینی در دنیای مارول است. شانگ چی و افسانه‌ی ده حلقه در توضیح این شخصیت آورده است که او یک جنگ سالار افسانه‌ای است و سازمان ده حلقه رویین‌تنی و چندین قدرت‌ دیگر را به وی اعطا کرده است. این قدرت‌ها به او در ساخت امپراتوری و اثرگذاری مخفیانه‌اش بر جهان کمک زیادی کرده اند. اگرچه ونوو در فیلم شانگ چی و در نبرد با شخصیت ساکن تاریکی جان باخت، اما دیدن نبرد های گذشته‌ی او بر پرده‌ی سینما شگفت‌انگیز خواهد بود. شانگ چی صحنه های مختلفی از ونوو را در قالب فلاش‌بک به نمایش گذاشت و عنوان بعدی ممکن است بریکی از آن نبردها تمرکز داشته باشد. با این‌که دنیای مارول به‌ تازگی وارد این قسمت از جهان بزرگ خود شده است، تصور فیلمی با محوریت ونوو از دیزنی پلاس و بازی فوق‌العاده تونی لیونگ اصلا دشوار نیست. در حال‌حاضر محتمل‌ترین عنوانی که ونوو را در فلاش‌بک هایش قرار دهد ، شانگ چی ۲ خواهد بود. بازیگری از فیلم جاودانگان نیز کاندید احتمالی حضور در فیلم آتی خواهد بود.

ترور اسلاتری

شانگ چی

بن کینگزلی از حوادث مختلف به‌ طرز عجیبی جان سالم به ‌در برده است. در درگیری بین مرد آهنی و آلدریچ کیلیان در فیلم مرد آهنی ۳ احتمال کشته شدن وی زیاد بود، ونوو نیز با فرستادن شخصی در فیلم کوتاه درود بر پادشاه می‌توانست به‌ راحتی او را بکشد، حتی ممکن بود برای فرارش مجازات گردد یا در انتهای فیلم شانگ چی از بین برود. حال که او از آزادی‌اش لذت می‌برد حضور وی در فیلم های آینده غیر از شانگ چی ۲ منطقی نخواهد بود. با توجه به محبوبیت شخصیت وی و پتانسیل بالای او در ایجاد دردسر، احتمالا ترور و دوست صمیمی‌اش موریس در فیلم بعدی شانگ چی یا ماجراهای ژیالینگ به عنوان رهبر جدید سازمان ده حلقه به یکدیگر بپیوندند.

جیانگ نان

شانگ چی

در بین تمام شخصیت های شانگ چی، جیانگ نان آینده امن‌تری در دنیای مارول دارد. تمام مسئولیت او فقط در قبال شخصیت تا لو خواهد بود و وظیفه‌ی برطرف کردن عواقب نبرد ونوو و شانگ چی در برابر ساکن تاریکی را دارد. احتمالا میشل یئو نقش خود را در دنباله شانگ چی ادامه می‌دهد و شاهد نبرد جیانگ نان برای جلوگیری از رهبری ژیالینگ بر سازمان ده حلقه خواهد بود.

ریزر فیست و دلال مرگ

شانگ چی

ریزر فیست احتمالا یکی از ثابت‌ترین شخصیت‌‌ها در دنیای مارول باشد، زیرا او موفق شد از دست شانگ چی، ونوو و ساکن تاریکی جان سالم به در ببرد. او به اندازه‌ای باهوش بود که در آخرین نبرد به طرف خوب ماجرا بپیوندد، اما ممکن است این وضعیت چندان ‌طول نکشد. اگر فلورین مونتینو بازیگر نقش ریزر فیست از ماندن در سرزمین تا لو سرباز زند، احتمالا به دشمن آینده‌ی قهرمانان معمولی‌ای مانند کیت بیشاپ، اکو، شوالیه‌ی ماه و دردویل تبدیل شود. بعید است بعد از گرفتن روح شخصیت دلال مرگ توسط ساکن تاریکی وی به صحنه بازگردد.

وونگ

شانگ چی

شانگ چی و افسانه‌ی ده حلقه ثابت کرد وونگ در دنیای مارول در حال بدل شدن به شخصیتی شبیه‌ به نیک فیوری است. شخصیت بندیکت وانگ در قسمت بعدی مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست ظاهر می‌شود، احتمالا در بازه‌ زمانی‌ای که دکتر استرنج و پیتر پارکر راهی به چندجهانی باز می‌کنند سرگذشت وی و ارتباط بین هالک‌دخت و شخصیت ابومیشن نیز مشخص خواهد شد. در انتقام جویان ۵ وونگ ممکن است به عنوان بازیگر اصلی قرار گیرد زیرا وی باعث ایجاد ارتباط بین شانگ چی با بروس بنر و کاپیتان مارول شد. تا قبل از وقایع انتقام جویان ۵  انتظار حضور بیشتر این شخصیت را داشته باشید.

ابومیشن‌

شانگ چی

نقش‌آفرینی این شخصیت در شانگ چی و افسانه ده حلقه کوتاه بود اما مسیری برای ادامه‌ی حضور این شخصیت شرور باز کرد. تیم راث نیز نقش هالک شگفت‌انگیز را در فیلم هالک‌دخت بازی می‌کند. امیل بلونسکی احتمالا از نبرد مجدد با بروس بنر لذت خواهد برد، هرچند ممکن است در برابر جنیفر والترز شکست بخورد. هالک‌دخت مشخص می‌کند آیا وونگ او را برای مبارزات زیرزمینی در قفس از زندان خارج کرده است یا خیر. اتحاد مجدد گروه صاعقه‌ها یا انتقام جویان تاریک نیز محتمل خواهد بود زیرا ابومیشن با کمک شخصیت‌‌های دیگری چون بارون زیمو یا والنتینا آلگرا د فونتین (Valentina Allegra de Fontaine) به تهدیدی بزرگ برای جهان تبدیل شده است.

منبع: Screenrant

نوشته چه سرنوشتی در انتظار شخصیت‌های شانگ چی است؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala