برنامه‌های آن‌ها و طرح دنیای سینمایی مارول در سال‌های اخیر، جاه‌طلبانه‌تر شد و استودیوی مارول میزان تولید خود را افزایش داد و در حال حاضر، در سال، حداقل چهار فیلم و چندین سریال برای دیزنی‌پلاس می‌سازد.

  • نخستین تریلر فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست را تماشا کنید (با زیرنویس فارسی)
  • ۵ فیلم مارول که برای فهمیدن شانگ‌چی باید ببینید
  • شانگ‌چی و افسانه ده حلقه؛ هر آنچه از فیلم ابرقهرمانی جدید مارول می‌دانیم

حالا که فاز ۴ به خوبی در حال اجراست، استودیوی مارول هم‌چنان شوق طرفداران خود را با برنامه‌های بیشتر، برمی‌انگیزد. برنامه‌های پخش دیزنی‌پلاس فعلا خیلی مشخص نیست و طرفداران تاکنون تنها دو فیلم از ده فیلم تایید شده فاز ۴ را دیده‌اند. بیوه سیاه و شانگ‌چی و افسانه ده حلقه، هر دو با استقبال خوبی روبه‌رو شدند و عملکرد خوبی در گیشه داشتند. جاودانگان و مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، دیگر فیلم‌های باقی‌مانده سال ۲۰۲۱ برای نمایش در سینماها هستند و علاوه بر آن‌ها چند برنامه دیگر نیز برای پخش در دیزنی‌پلاس باقی مانده است. تمام این موارد، فقط آغازی بر انتشار گسترده فیلم‌های آینده مارول است. برنامه‌های سال ۲۰۲۲ شامل چهار دنباله بسیار مورد انتظار است: دکتر استرنج‌ در چندجهانی دیوانگی در ماه مارس، ثور: عشق و تندر در ماه مه، پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه در ماه جولای و مارول‌ها در ماه نوامبر.

دنیای سینمایی مارول تنها دو فیلم تایید‌شده برای اکران در سال ۲۰۲۳ دارد: مرد مورچه‌ای و زنبورک: قلمرو کوانتومی در ماه فوریه و نگهبانان کهکشان ۳ در ماه مه. استودیوی مارول در ابتدا دو فیلم نامشخص دیگر هم داشت که برای اکران‌ در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده بودند اما اخیرا این فهرست گسترش یافت تا فعلا سه فیلم بدون عنوان در لیست آثار دنیای سینمایی مارول در سال ۲۰۲۳ وجود داشته باشد. اگر برنامه‌ها تغییر نکند، این سال، اولین سالی است که پنج فیلم سینمایی از دنیای مارول در آن به نمایش درمی‌آیند. علاوه بر این‌ها، مارول، اکران چهار فیلم دیگر را هم برای سال ۲۰۲۴ تایید کرده است. پس با این حساب، هفت فیلم بدون عنوان از دنیای سینمایی مارول در لیست انتظار وجود دارند. مارول و دیزنی هنوز اعلام نکرده‌اند که کدام دنباله‌ها یا فرنچایزهای جدید در تاریخ‌های اکران مشخص‌شده، منتشر می‌شوند. پس بد نیست تا پیش‌بینی خود را از این آثار که قرار است تا سال ۲۰۲۴ در سینماها اکران شوند، داشته باشیم.

۷. تیغه (Blade) – جولای ۲۰۲۳

استودیوی مارول

هنگامی که به فیلم‌هایی که احتمال دارد در تاریخ جولای ۲۰۲۳ منتشر شوند نگاه می‌کنیم، تیغه بیشتر از همه خودنمایی می‌کند. توسعه فیلم شروع کندی داشت اما اکنون، نویسنده سریال نگهبانان، استیسی اوسی کوفور و بسام طارق، کارگردان مغول موگلی روی این پروژه کار می‌کنند. استودیوی مارول قبلا در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده بود که ماهرشالا علی، نقش خون‌آشام معروف تیغه را در دنیای سینمایی مارول بازی می‌کند. پس تیغه تنها فیلم بدون تاریخ اکران در حال توسعه در دنیای سینمایی مارول است که بازیگر اصلی، نویسنده و کارگردانی مشخص دارد. حتی گزارشاتی نیز مبنی بر شروع تولید در جولای ۲۰۲۲ منتشر شده است. این خبر می‌تواند به معنای اکران فیلم در ۲۸ جولای ۲۰۲۳ باشد، زیرا در مسیر تولید معمول مارول، فیلمبرداری آثار تقریبا یک سال قبل از اکران شروع می‌شود.

۶. ددپول ۳ (Deadpool 3) – اکتبر ۲۰۲۳

استودیوی مارول

باز هم احتمال دارد که تیغه در یک تاریخ اکران نزدیک به هالووین مانند اکتبر منتشر شود اما با توجه به گزارشات، احتمال این اتفاق بسیار کم است اما ددپول ۳ می‌تواند فیلم انتخابی برای تاریخ اکران ۶ اکتبر ۲۰۲۳ در فهرست مارول باشد. رایان رینولدز رسما برای بازی در ددپول که یک فیلم درجه آر است، اعلام آمادگی کرده است و مارول، این بار، نویسندگان برگرهای باب، لیزی و وندی مولینوکس را استخدام کرد تا فیلم‌نامه ددپول را مشترکا با رینولدز بنویسند. ددپول ۳ هنوز کارگردان ندارد اما فایگی و رینولدز گفته‌اند که فیلم‌برداری آن احتمالا در سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. با توجه به این زمان‌بندی، فیلم می‌تواند در سال ۲۰۲۳ منتشر شود و اکتبر، بهترین زمان ممکن برای آن است. فایگی گفته بود که تاریخ انتشار فیلم را هم می‌داند. اگر او نخواهد تا سال ۲۰۲۴ منتظر بماند، اکتبر ۲۰۲۳ بهترین زمان برای اکران ددپول ۳ است.

۵. چهار شگفت‌انگیز (Fantastic 4) – نوامبر ۲۰۲۳

استودیوی مارول

فیلم مرموزی که احتمال دارد در نوامبر ۲۰۲۳ منتشر شود، اولین فیلم چهار شگفت‌انگیز در دنیای سینمایی مارول است. جان واتس پس از کارگردانی هر سه فیلم اختصاصی مرد عنکبوتی تام هالند، رسما کارگردانی این فیلم را هم بر عهده گرفت. شاید او از همین حالا یا شاید زودتر، مشغول کار بر روی فیلم شده باشد اما استودیوی مارول عجله‌ای ندارد و دوست ندارد که اشتباهی در روند ساخت فیلم اولین خانواده مارول رخ دهد. اکران احتمالی مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست در دسامبر ۲۰۲۱ به این معنی است که واتس نمی‌تواند تا سال ۲۰۲۲ توجه کامل خود را به چهار شگفت‌انگیز، معطوف کند. اگر فیلم در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ منتشر شود، واتس زمان کافی برای آماده‌سازی فیلم و انتخاب بازیگران نقش‌های رید ریچاردز، سو استورم، جانی استورم و بن گریم را دارد. بسیاری از افراد انتظار داشتند که چهار شگفت‌انگیز در یک ماه تابستانی اکران شود اما نوامبر ۲۰۲۳ زمانی نزدیک به عید شکرگزاری است و فیلم با اکران‌ گسترده خود در سینماها در این تاریخ، می‌تواند به یک مدعی قوی و پرفروش تبدیل شود، چرا که خانواده‌ها در تعطیلات خود از آن دیدن خواهند کرد.

۴. کاپیتان آمریکا ۴ (Captain America 4) – فوریه ۲۰۲۴

استودیوی مارول

پیشرفت سریع استودیوی مارول در روند تولید کاپیتان آمریکا ۴ باید به این معنا باشد که فیلم زودتر از موعد، اکران می‌شود و فوریه ۲۰۲۴ یکی از تاریخ‌های احتمالی است. به طور رسمی اعلام شد که آنتونی مکی برای بازی در نقش سم ویلسون یا کاپیتان آمریکای جدید در این فیلم حضور دارد اما کاپیتان آمریکا ۴ هنوز کارگردان ندارد. در زمان پخش آخرین قسمت سریال شاهین و سرباز زمستان، اعلام شد که مالکوم اسپلمن، نویسنده اصلی و دالان موسون، نویسنده کمکی فیلمنامه این فیلم هستند. کاپیتان آمریکا ۴ با اکران در ۱۶ فوریه ۲۰۲۴ می‌تواند راه و مسیر پلنگ سیاه را دنبال کند و در ماه تاریخی سیاهپوستان اکران شود که مسلما با توجه به شخصیت اصلی فیلم، تاثیر زیادی بر موفقیت آن دارد. با توجه به برنامه انتشار بقیه آثار، این فیلم حتی می‌تواند اثری باشد که در آن، انتقام‌جویان تاریک یا گروه صاعقه معرفی شوند و مقدمات حضور آن‌ها در فیلم‌های آینده فراهم شود.

۳. نیروی ای (A-Force) – مه ۲۰۲۴

استودیوی مارول

استودیوی مارول تا به حال هیچ‌کدام از فیلم‌های گروهی خود را در ماه مه اکران نکرده است و برای این اتفاق، بیشتر از این صبر نخواهد کرد و نیروی ای یکی از آثار احتمالی برای اکران در مه ۲۰۲۴ است. فیلم‌های گروهی مانند انتقام‌جویان تاریک، صاعقه و انتقام‌جویان جوان بهتر است در دیزنی‌پلاس پخش شوند اما فیلمی که بزرگ‌ترین قهرمانان زن دنیای سینمایی مارول را دور هم جمع می‌کند قطعا در سینماها به نمایش درمی‌آید. مارول هنوز تولید و توسعه فیلم نیروی ای را تایید نکرده است. اگر این فیلم ساخته شود، کاراکترهای احتمالی آن، کاپیتان مارول (بری لارسون)، اسکارلت ویچ (الیزابت اولسن)، مایتی ثور (ناتالی پورتمن)، والکری (تزا تامپسون)، زنبورک (اوانجلین لیلی)، مونیکا رمبیو (تیونا پریس)، شی‌هالک (تاتیانا ماسلانی)، خانم مارول (ایمان ولانی)، شوری (لتیتیا رایت) و آیرون‌هارت (دومینیک ثورن) هستند. با انتشار فیلم در ۳ مه ۲۰۲۴، استودیوی مارول چند ماه دیگر فرصت پیدا می‌کند تا به دنبال نویسنده و کارگردان مناسب بگردد و وارد مرحله اصلی تولید شود.

۲. شانگ‌چی ۲ (Shang-Chi 2) – جولای ۲۰۲۴

استودیوی مارول

 

پس از موفقیت چشمگیر فیلم شانگ‌چی و افسانه ده حلقه، از همین حالا می‌توان به فکر تاریخ انتشار دنباله آن بود. به نظر می‌رسد جولای ۲۰۲۴ زمانی عالی در تقویم مارول برای شانگ‌چی ۲ باشد. این دنباله می‌تواند با آوردن فین فانگ فوم یا معرفی مشت آهنی در دنیای سینمایی مارول، تغییر جذابی در داستان خود ایجاد کند. هم‌چنین داستان باید بر روابط بین شانگ‌چی (سیمو لیو) و شیالینگ (منگر ژانگ) متمرکز بماند و در عین حال، سازمان ده حلقه را نیز بازگرداند. این تاریخ به استودیوی مارول دو سال فرصت می‌دهد تا برای تولید فیلم، برنامه‌ریزی کنند و مراحل آن را پیش ببرند، فیلم‌نامه بنویسند و قراردادی مجدد با کارگردان فیلم، دنیل دستین کریتون و دیگر عوامل امضا کنند. سه سال نیز زمانی معمول و استاندارد برای ساخت دنباله در دنیای سینمایی مارول است و برای فیلمی پرمخاطب مانند شانگ‌چی، ایده‌آل به نظر می‌رسد. انتشار شانگ‌چی ۲ در ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۴ در موفقیت فیلم در گیشه نیز تاثیر‌گذار خواهد بود، چرا که این تاریخ در اواخر فصل تابستان است.

۱. کاپیتان بریتانیا (Captain Britain) – نوامبر ۲۰۲۴

استودیوی مارول

یکی از قهرمانان جدیدی که دنیای سینمایی مارول مطمئنا به زودی معرفی خواهد کرد، کاپیتان بریتانیا است و چند سالی است که شایعاتی مبنی بر ساخت یک فیلم اختصاصی از این قهرمان دست به دست می‌شود. حتی گفته شد هنری کویل ملاقاتی با سران مارول درباره بازی در نقش برایان برداک داشته است اما این گمانه‌زنی‌ها تایید نشده است. با این حال، کاپیتان بریتانیا یکی از آثار احتمالی برای اکران در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۲۴ است. در فیلم انتقام‌جویان: بازی پایانی، اشاره‌ای به شخصیت کاپیتان بریتانیا شد و فیلم کاپیتان بریتانیا حتی می‌تواند به برنامه‌های گسترده دنیای سینمایی مارول در چند‌جهانی مرتبط شود. در کمیک‌ها این ایده مطرح شد که کاپیتان بریتانیا می‌تواند فردی چند وجهی و دارای نسخه‌های فراوان در چندجهانی باشد. این ایده می‌تواند در فیلم کاپیتان بریتانیا گنجانده شود و راهی ایجاد شود تا کاپیتان کارتر با صداپیشگی هایلی اتول در انیمیشن چه می‌شود اگر…؟، به دنیای لایو اکشن مارول ورود کند. حتی اگر جنبه چندجهانی در این فیلم مطرح نشود، به هر حال، افزودن یک قهرمان مستقر در بریتانیا، گوشه جدیدی از جهان را در داستان دنیای سینمایی مارول باز می‌کند که مارول پیش از این، به آن نپرداخته است.

منبع: Screenrant

نوشته پیش‌بینی تاریخ اکران و جزییات ۷ فیلم آینده‌ی دنیای سینمایی مارول تا سال ۲۰۲۴ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala