ساینفلد یک سریال دوست‌داشتنی است که درباره چیز خاصی نیست و داستان زندگی جری ساینفلد در دهه چهارم و پنجم زندگی وی به عنوان یک شخصیت نیمه‌تخیلی را دنبال می‌کند. این سریال‌ جزئیات روابط عاشقانه او و زندگی روزمره‌اش با بهترین دوستش جورج کاستانزا (جیسون الکساندر)، نانزد سابقش ایلین بنس (جولیا لوئیس دریفوس) و همسایه عجیب و غریبش کازمو کرامر (مایکل ریچاردز) را روایت می‌نماید. این مجموعه ۹ فصل به طول انجامید و معمولا در بین ۱۰ سریال برتر هر لیستی قرار می‌گیرد و نامزد ۶۸ جایزه امی شد که ۱۰ جایزه آن را تصاحب کرد.

  • ۱۰ اپیزود غم‌انگیز سریال کمدی ساینفلد
  • جذاب‌ترین شخصیت‌های سریال‌ها؛ از جویی فرندز تا تیریون گیم آف ترونز
  • ۱۰ سریال که باید قسمت ویژه‌ی دورهمی عوامل داشته باشند

سریال علاوه بر آغاز حرفه بازیگران اصلی خود، شامل شخصیت‌هایی در دهه ۹۰ میلادی بود که امروزه از شهرت بالایی برخوردارند. برایان کرنستون یکی از نمونه‌های بارز آن است که در ۶ قسمت از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ در نقش دکتر تیم واتلی، دندانپزشک جری حضور داشت و اکنون بیشتر به خاطر بازی در نقش والتر وایت در برکینگ بد که به خاطرش برنده جایزه امی شد، شناخته می‌شود. یکی دیگر از ستارگان برجسته‌ای که به نوعی محصول ساینفلد بود، وین نایت است که در نقش نیومن، دشمن اصلی جری بازی می کرد. این بازیگر هنوز به خاطر ایفای نقش خود در ساینفلد به خاطر می‌آید. جری استیلر از مدت‌ها پیش عضو اصلی جامعه کمدی بود اما ساینفلد در اواخر دوران حرفه‌ای این بازیگر، دوباره نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. او در این سریال نقش پدر جورج، فرانک کاستانزا را ایفا می‌کرد.

پس از پخش آخرین قسمت فصل ۹ در سال ۱۹۹۸، بازیگران اصلی این سیتکام فقط یک بار دیگر با هم در تلویزیون ظاهر شده‌اند. جری، جولیا و جیسون در چند قسمت در فصل‌های ابتدایی سریال زیاد ذوق‌زده نشو به کارگردانی لری دیوید، به صورت جداگانه در نقش‌های خودشان ظاهر شدند و هر چهار بازیگر اصلی در قسمت ۷ فصل ۷ این مجموعه، به عنوان تجدید دیدار حضور یافتند. دیوید فاش کرد که هیچ وقت علاقه‌ای به ساخت یک سریال واقعی با حضور مجدد بازیگران ساینفلد نداشته است. بنابراین جمع‌آوری مجدد اعضای این گروه برای ساخت فقط یک قسمت ویژه بهترین جایگزین بود. اما بازیگران اصلی ساینفلد به غیر از حضور همگانی آن‌ها در قسمتی از سریال زیاد ذوق‌زده نشو، پس از پایان سریال‌، مشغول چه کاری بوده‌اند؟

جری ساینفلد

ساینفلد

جری ساینفلد پس از گذراندن ۹ فصل در سریالی که در آن، نقش خودش را بازی می‌کرد، تا حد زیادی از تلویزیون و سینما دور شد. البته استثناهایی در این مورد وجود دارد و قابل توجه‌ترین آن، حضور او در انیمیشن بری زنبوره در سال ۲۰۰۷ به عنوان صداپیشه شخصیت اصلی بری بنسون است. او در ادامه به عنوان بازیگر مهمان در قسمتی از سریال تئاتر علمی رازآلود ۳۰۰۰ در نقش فریک مستراستروک بازی کرد و هم‌چنین حضوری کوتاه در نقش خودش در فیلم‌های راک ۳۰ و لوئی داشت.

از آن‌جا که جری برای اولین بار به عنوان یک کمدین شهرت یافت، جای تعجب نیست که حرفه او پس از فصل ۹ ساینفلد نیز به همان شکل قدیمی و اولیه ادامه پیدا کرد. او از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ مجری یک برنامه تلویزیونی به نام داور ازدواج بود که در آن افراد مشهور، برنده اختلافات زناشویی در زندگی واقعی را انتخاب می‌کردند. جری ساینفلد مجری، تهیه‌کننده اجرایی و خالق برنامه کمدین‌ها در حال نوشیدن قهوه در ماشین در سال ۲۰۱۲ بود که چندین جایزه امی را برای او به ارمغان آورد. جری به طور جداگانه هر یک از همبازیان اصلی خود در سریال ساینفلد را به عنوان مهمان به این برنامه دعوت کرد. جری ساینفلد در بازگشت به حرفه استندآپ کمدی پس از پایان سریال‌، چند نمایش کمدی از جمله جری قبل از ساینفلد در سال ۲۰۱۷ و ۲۳ ساعت تا قتل در سال ۲۰۲۰ را اجرا کرد.

جولیا لوئیس دریفوس (الین)

جولیا

جولیا لوئیس دریفوس با ۹ فصل بازی در نقش نمادین الین بنس تا پایان ساینفلد، بدون شک موفق‌ترین حرفه را بین سایر بازیگران، پس از قسمت آخر این سیتکام داشته است. لوئیس دریفوس در بسیاری از مجموعه‌های تلویزیونی تا به امروز حضور داشته و به عنوان یکی از خوش‌نقش‌ترین بازیگران تاریخ تلویزیون شناخته می‌شود و با ۸ جایزه امی در میان تمام بازیگران تلویزیون، رکوردی برابر با کلوریس ریچمنت دارد. اولین پروژه مهم او پس از ساینفلد، بازی در نقش اول یک سیتکام با عنوان ماجراجویی‌های جدید کریستین پیر بود که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ پخش شد و پس از ۵ فصل لغو گردید. این سریال، جولیا لوئیس دریفوس را به یک امی دیگر رساند و پس از آن، او خیلی زود نقش اصلی سریال تلویزیونی اچ‌بی‌او، معاون رئیس جمهور را به دست آورد، جایی که او از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ نقش سلینا مایر، معاون رئیس جمهور را بازی کرد. این سریال موفق به کسب ۶ جایزه امی شد و او را به بازیگری با بیشترین جایزه امی برای یک نقش ثابت تبدیل کرد.

اولین نقش اصلی سینمایی جولیا لوئیس دریفوس پس از ساینفلد، صداپیشگی شاهزاده آتا در انیمیشن‌ زندگی یک حشره پیکسار در سال ۱۹۹۸ بود. دریفوس پس از حضور در فیلم سینمایی سراشیبی (۲۰۲۰) و انیمیشن ویل فرل و دیزنی به نام به پیش، به یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای تاریخ سینما و تلویزیون پیوست. جولیا لوئیس دریفوس در نقش والنتینا آلگرا د فونتاین در دنیای سینمایی مارول حضور دارد و شخصیت جذاب و اسرارآمیز خود را برای اولین بار در سریال شاهین و سرباز زمستان دیزنی‌پلاس به نمایش گذاشت و بعدتر در صحنه پس از تیتراژ فیلم بیوه سیاه نیز ظاهر شد. انتظار می‌رود که فونتاین، نقش مهم‌تری در این فرانچایز داشته باشد و این بدان معناست که لوئیس دریفوس در آینده‌ای نزدیک با انبوهی از پروژه‌ها با مخاطبان همراه خواهد شد.

جیسون الکساندر (جورج)

ساینفلد

به نظر می‌رسد جیسون الکساندر قربانی اصطلاح معروفی به نام نفرین ساینفلد شده که یک باور خرافی مبنی بر این است که موفقیت عظیم ساینفلد باعث شده تا بازیگران اصلی این سریال نتوانند در سریال‌های جدید و برجسته‌ای حضور داشته باشند. بدیهی است که جولیا لوئیس دریفوس مثال نقض قابل توجهی در این زمینه است اما الکساندر قطعا زمان سختی را پشت سر گذاشته تا بتواند ارتباطش با نقش برجسته خود، جورج کاستانزا را قطع کند. اولین شکست الکساندر در سریال‌های تلویزیونی پس از ساینفلد، در نقش اصلی مجموعه تلویزیونی شبکه ای‌بی‌سی، باب پترسون در سال ۲۰۰۱ بود، چرا که این سریال‌ پس از ۵ قسمت لغو شد. سپس این ستاره سابق ساینفلد فرصتی دیگر برای احیای حرفه کمدی خود در سریال گوش کن به دست آورد اما این مجموعه هم تنها پس از یک فصل توسط سی‌بی‌اس، لغو گردید.

الکساندر به غیر از حضور در آثاری برجسته مانند هال ظاهربین و درام هاچی: داستان یک سگ در سال ۲۰۰۹، بعد از فصل پایانی و نهم ساینفلد، در نقش صداپیشگان فیلم‌های دی‌وی‌دی حضور داشته است. الکساندر پس از عدم نقش‌آفرینی در یک سریال ثابت، به طور معمول به عنوان مهمان در مجموعه‌های تلویزیونی موفق به کار گرفته شده است. هم‌چنین این بازیگر نقش جورج کاستانزا در ساینفلد در قسمتی از سریال دوستان در سال ۲۰۰۱ بازی کرد. او در ادامه، نقش شخصیت شروری در فیلم ذهن جنایی، صداپیشگی پوزیدون در انیمیشن هرکول، نقش مدیری در فیلم همه از کریس متنفرند، صداپیشگی سای بورگمن در انیمیشن هارلی کوئین و نقش جین لاندی در سریال شلدون جوان سی‌بی‌اس را بر عهده داشته است.

مایکل ریچاردز (کرامر)

کریمر

جدایی از شخصیتی عجیب و غریب مانند کازمو کرامر در ساینفلد دشوار است و مایکل ریچاردز همیشه به این نقش برنده امی خود وابسته خواهد بود. ریچاردز مانند همبازیان خود در ساینفلد، کار خود را در هالیوود به عنوان یک کمدین شروع به کار کرد و در چند برنامه کمدی ویژه و تاک شو ظاهر شده بود. ریچاردز پس از ساینفلد، همانند جیسون الکساندر، خیلی سریع سعی کرد تا مجموعه کمدی خود را دنبال کند.

سریال مایکل ریچاردز، یک سریال طنز با بازی خود او بود که تقریبا ۲ ماه روی آنتن رفت تا این که ان‌بی‌سی آن را لغو کرد. بازیگر شخصیت کرامر در ساینفلد، پس از پایان این سریال، حرفه نسبتا کم‌رمقی را سپری کرد و در پروژه‌هایی مانند بری زنبوره با جری ساینفلد، ایمان، عشق و امید و سریال لغو‌ شده کرستی، نقش‌های کوچکی را بازی کرد.

یکی از دلایل این که ریچاردز پس از شهرت زیادش با ساینفلد، چنین حرفه ناموفقی را پشت سر گذاشته است، یک اتفاق ناجور هنگام اجرای استندآپ در برنامه کارخانه خنده بود. ریچاردز پس از پایان ساینفلد به حرفه قبلی خود بازگشت و تا سال ۲۰۰۶ استندآپ اجرا می‌کرد تا این که او در یکی از برنامه‌هایش سخنانی توهین‌آمیز و نژادپرستانه درباره گروهی از مخاطبان به زبان آورد. ظاهرا جری ساینفلد نیز در این رویداد حضور داشت و حضار را به خاطر خندیدن به جملات نژادپرستانه ریچاردز سرزنش کرد، زیرا آن‌چه او می‌گفت توهین‌آمیز بود.

ریچاردز در تلاش برای جبران این اشتباه از طریق بسیاری از رسانه‌ها عذرخواهی کرد اما این اتفاق به طور گسترده‌ای مورد توجه قرار گرفته بود و شهرت او را خدشه‌دار کرد. ستاره ساینفلد در یکی از قسمت‌های برنامه طنز کمدین‌ها در حال نوشیدن قهوه در ماشین، این اشتباه را دلیل ترک حرفه استندآپ کمدی عنوان کرد.

منبع: Screenrant

نوشته ۴ بازیگر اصلی سریال کمدی ساینفلد بعد از پایان آن چه مسیری را طی کردند؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala