این فیلم معمایی روان‌شناختی، حاصل ایده فیلم‌ساز انگلیسی، ادگار رایت است. او پس از آثار تحسین‌شده قبلی خود مانند بیبی راننده، اسکات پیلگریم در برابر جهان و شان مردگان (احتمالا محبوب‌ترین اثر او) این داستان پر زرق و برق و در عین حال وحشتناک را به ارمغان می‌آورد که مخاطب را به زندگی شبانه دهه ۶۰ میلادی می‌برد. الویس (توماسین مکنزی) دانشجوی مدی است که به لندن می‌آید و به سال ۱۹۶۶ منتقل می‌شود و با یک خواننده کلوب شبانه، سندی (آنیا تیلور جوی) روبه‌رو می‌گردد. هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، مگر نه؟ پس صبر کنید تا ببینید که این خواننده، داستان را با چیزهای عجیب و وحشتناک در هم می‌آمیزد و خودش پنهان می‌شود.

  • ۱۰ فیلم ترسناک جدید که پیش از هالووین منتشر می‌شوند
  • منتقدان درباره‌ی دیشب در سوهو چه می‌گویند؟ فیلمی ترسناک، هیجان‌انگیز و دیدنی (جشنواره ونیز ۲۰۲۱)
  • تریلر نهایی فیلم ترسناک دیشب در سوهو را ببینید؛ هیجان‌انگیز و غافلگیرکننده

نویسندگی و کارگردانی این فیلم بر عهده ادگار رایت است و تهیه‌کنندگی این اثر را هم با یک شخص دیگر انجام می‌دهد. کریستی ویلسون کرنز (نویسنده فیلم ۱۹۱۷) دیگر نویسنده این پروژه است. اگر تا این جای کار، جذب داستان و پیش‌زمینه جذاب آن شده‌اید، باید بدانید که موارد بیشتری برای دانستن وجود دارد.

پس ادامه مطلب را بخوانید، زیرا شامل همه چیزهایی (از تاریخ اکران گرفته تا جزئیات بازیگران، شخصیت‌ها، طرح و فیلم‌برداری) است که تاکنون درباره دیشب در سوهو عنوان شده‌اند.

تریلر دیشب در سوهو

فوکس فیچرز تاکنون دو تریلر رسمی از فیلم دیشب در سوهو منتشر کرده است. اولین تریلر در ۲۵ مه ۲۰۲۱ منتشر شد و نگاهی اجمالی به زندگی الویس هنگام نقل مکان او به لندن و برخوردش با سندی و نتایج این ملاقات دارد. این تریلر شامل صحنه‌های رنگی نئونی است و در پس‌زمینه‌ آن، آهنگ مرکز شهر پتولا کلارک پخش می‌شود.

تریلر دوم به تازگی در ۸ سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شد. این کلیپ، داستان را کمی بیشتر باز می‌کند و به نظر می‌رسد که الویس و سندی نوعی ارتباط روانی بین گذشته و حال دارند و الویس، رابطی بین این دو مقطع زمانی است.

هر دو تریلر تبلیغاتی، بهترین دیدگاه را نسبت به آن‌چه که از این فیلم انتظار می‌رود، نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد بسیاری از عناصر داستان، فاش شده است اما ما مطمئن هستیم که شوک‌ها و شگفتی‌های بیشتری در انتظار مخاطبان است.

دیشب در سوهو چه زمانی منتشر می‌شود؟

دیشب در سوهو

دیشب در سوهو برای اولین بار در ۴ سپتامبر ۲۰۲۱ و در هفتاد و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد. این فیلم هم‌چنین در سپتامبر ۲۰۲۱ در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو و جشنواره فیلم‌های اروپایی استراسبورگ به نمایش گذاشته شد. این اثر در ابتدا قرار بود در ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ اکران شود اما به دلیل همه‌گیری کرونا و تاخیرات ناشی از آن، به ۲۳ آوریل ۲۰۲۱ و سپس به ۲۳ اکتبر ۲۰۲۱ و سرانجام به هفته پس از آن موکول شد.

طبق آخرین اخبار، فیلم دیشب در سوهو قرار است در ۲۹ اکتبر ۲۰۲۱ در سینماها اکران شود. فیلم در همان روز به طور هم‌زمان در سینماهای ایرلند، انگلستان و ایالات متحده اکران می‌گردد.

بازیگران دیشب در سوهو چه کسانی هستند؟

لیست بازیگران فیلم دیشب در سوهو درست مانند طرح آن، بسیار جذاب است و ارزش بررسی دارد اما آن‌چه جالب‌تر است این است که اعضای گروه بازیگران متشکل از بازیگران محبوب دوران کنونی و هم‌چنین دهه ۶۰ میلادی هستند که هریک اساطیر زمان خود بودند.

در این فیلم توماسین مک کنزی (بازیگر ردی به جا نگذار و جوجو ربیت) در نقش الویس و آنیا تیلور جوی (بازیگر سریال‌های پیکی بلایندرز و گامبی وزیر) در نقش سندی به عنوان شخصیت‌های اصلی بازی می‌کنند. دیگر بازیگران اصلی عبارتند از مت اسمیت (بازیگر دکتر هو و تاج)، مایکل آجائو (بازیگر حمله به بلوک)، ترنس استمپ (بازیگر جنگ ستارگان، تهدید شبح و سوپرمن)، دایانا ریگ (بازیگر در خدمت سرویس مخفی ملکه و بازی تاج و تخت) و مارگارت نولان (بازیگر پنچه‌طلایی و شب یک روز سخت).

این فیلم هم‌چنین آخرین حضور ریگ و نولان بر روی صحنه نمایش است. دایانا ریگ در سپتامبر ۲۰۲۰ و مارگارت نولان در اکتبر ۲۰۲۰ درگذشتند.

از دیگر بازیگران فیلم دیشب در سوهو می‌توان به جسی مای لی، الیزابت برینگتون، ریتا توشینگهام، جیمز فلپس، الیور فلپس، لیزا مک گریلیس و سینوو کارلسن اشاره کرد.

شخصیت‌های تاییدشده دیشب در سوهو چه کسانی هستند؟

دیشب در سوهو

شخصیت‌هایی که این بازیگران در قالب آن‌ها ایفای نقش می‌کنند، واقعا جذاب هستند. پس نگاهی خلاصه‌وار به کاراکترهای بازیگران فیلم دیشب در سوهو می‌اندازیم.

توماسین مک کنزی نقش شخصیت زن اصلی، الویس ترنر را بازی می‌کند که به طرز مرموزی به سال ۱۹۶۶ و به طور ویژه به یک کلوب شبانه در سوهو و در وست اند منتقل می‌شود. او در آن‌جا با یک خواننده جذاب به نام سندی ملاقات می‌کند.

آنیا تیلور جوی نقش سندی، خواننده پر زرق و برق کلوب شبانه و زنی را بازی می‌کند که خیلی سریع تبدیل به الگوی الویس می‌شود. از تریلرها کاملا مشخص است که او زنی با اعماق پنهان زیاد است.

مت اسمیت در نقش جک، عشق سندی و احتمالا فرد مرموز دیگر فیلم بازی می‌کند.

ترنس استمپ، جنتلمنی با موی جوگندمی است که به نظر می‌رسد مجذوب الویس می‌شود و علاقه شدیدی به این زن جوان نشان می‌دهد.

مایکل آجائو در نقش جان، دوست و محرم الویس که تمام جزئیات تجربیات خارق‌العاده اش را با او به اشتراک می‌گذارد، بازی می‌کند.

دایانا ریگ نقش خانم کالینز، صاحب‌خانه آپارتمان لندن را که الویس در آن زندگی می‌کند بازی می‌کند.

در نهایت، ریتا توشینگهام در نقش پگی ترنر، مادربزرگ الویس، جسی می لی در نقش لارا، سینوا کارلسن در نقش جوکاستا و جیمز و الیور فلپس در نقش چارلز و بن ایفای نقش می‌نمایند.

فیلم‌برداری دیشب در سوهو چه زمانی به اتمام رسید؟

دیشب در سوهو

فیلم‌برداری فیلم دیشب در سوهو در ماه مه ۲۰۱۹ آغاز شد و در آگوست همان سال به پایان رسید. بعدتر ادگار رایت اطلاعات بیشتری درباره فیلم خود به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد مرحله‌ای دیگر از فیلم‌برداری وجود داشته است که در ژوئن ۲۰۲۰ آغاز شده و در آگوست ۲۰۲۰ به پایان رسیده است. فیلم آماده اکران در اکتبر ۲۰۲۱ است.

پس‌زمینه و دورنمای دیشب در سوهو چیست؟ نکته‌ای بی‌اهمیت درباره فیلم وجود دارد که شما را به شیوه‌ای جالب، شگفت‌زده خواهد کرد. کوئنتین تارانتینو عنوان فیلم دیشب در سوهو را به رایت پیشنهاد داده است. یک تک‌آهنگ متعلق به سال ۱۹۶۸ توسط گروه پاپ انگلیسی دیو دی، دوزی، بیکی، میک و تیچ خوانده شده است که تارانتینو معتقد است بهترین عنوان موسیقی است که هنوز هیچ فیلمی لیاقت استفاده از آن را ندارد. دیشب در سوهو در ابتدا قرار بود با عناوینی مانند منطقه نور قرمز و شب هزار چشم دارد، اکران‌ شود.

از قضا فیلم‌های قدیمی‌تری با این نام‌های مشابه وجود داشتند. بنابراین سرانجام ادگار رایت نام فیلم را پس از شنیدن آهنگ گروه مذکور و پیشنهاد کوئنتین تارانتینو تغییر داد. جالب است، نه؟

داستان دیشب در سوهو در چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

طبق گزارشات، کارگردان و خالق این فیلم، ادگار رایت، آثار وحشتناک روان‌شناختی کلاسیک دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی مانند دافعه، بچه رزماری و حالا نگاه نکن را به عنوان الهام‌بخش خود برای ساخت دیشب در سوهو اعلام کرده است. هم‌چنین تریلر و طرح داستان، سفر در زمان به سال ۱۹۶۶ را نشان می‌دهند. بنابراین بدیهی است که داستان با بازگشت به دهه ۶۰ میلادی، جایی که بیشتر اتفاقات در آن رخ می‌دهد، روایت می‌شود. به احتمال زیاد، این اثر مانند فیلم نیمه‌شب در پاریس، در یک جدول زمانی، به عقب و جلو می‌رود (البته قطعا پیامدهای بسیار تاریک‌تری نسبت به آن فیلم دارد). به نظر می‌رسد دیشب در سوهو یک فیلم کاملا هیجان‌انگیز باشد.

داستان دیشب در سوهو درباره چیست؟

دیشب در سوهو

با توجه آن‌چه تا کنون دیده‌ایم، خوانده‌ایم و شنیده‌ایم باید گفت که دیشب در سوهو دارای تمام اجزا و عناصر یک فیلم هیجان‌انگیز روانکاوانه حساس است. بنابراین باید خودتان را برای اکشن فراوان، پیچش‌های داستانی، لحظات ترسناک و شاید کمی خشونت آماده کنید.

خلاصه داستان رسمی فیلم بدین صورت است: «الویس، یک طراح مد مشتاق است که به طرز اسرار‌آمیزی وارد دهه ۶۰ میلادی می‌شود، جایی که با یک خواننده جذاب و خیره‌کننده به نام سندی آشنا می‌شود‌ اما شرایط آن‌طور که به نظر می‌رسد بر وفق مراد پیش نمی‌رود و رویاهای گذشته او شروع به شکستن و تجزیه‌ شدن به چیزی بسیار تاریک‌تر می‌کنند.»

اما ما خودمان می‌توانیم کمی عمیق‌تر داستان را موشکافی کنیم. این فیلم داستان یک دانشجوی جوان طراحی مد، الویس ترنر را دنبال می‌کند. او به لندن سفر می‌کند و به یک مدرسه مد می‌پیوندد و آرزو دارد روزی به یک طراح مشهور تبدیل شود. او مانند دیگر زنان جوان امروزی است اما حس ششم عجیبی دارد. وی ناگهان یک شب، در زمان سفر می‌کند و خود را در یک کلوب شبانه در سوهو در سال ۱۹۶۶ می‌بیند، جایی که با خواننده معروف آن زمان، سندی، ملاقات می‌کند.

الویس شیفته سبک زندگی خیره‌کننده دهه ۶۰ میلادی است و سندی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. زندگی الویس با انتقال به عصری متفاوت و در نهایت، با انتقال به بدن سندی، به یک رویای زنده (یا احتمالا یک کابوس) تبدیل می‌شود اما اقدامات او عواقبی دارد و الویس برای زندگی در رویای خود باید بهایی بپردازد.

او هرچه بیشتر این شرایط را تجربه می‌کند، بیشتر می‌فهمد که در زیر همه رنگ و لعاب‌های جذاب، چیزی شوم نهفته است و هیچ چیز آن‌طور که او پیش‌بینی کرده بود نیست. با هر اتفاق و حادثه، همه چیز پیچیده‌تر می‌شود تا این که زندگی او به سمت و سویی تاریک و مصیبت‌بار پیش می‌رود.

آیا نیرویی فرا طبیعی در کار است یا ذهن این دختر در حال بازی دادن اوست؟ آیا این اثر یک فیلم ترسناک است یا یک فیلم معمایی و مهیج؟ تا ندانید نمی‌فهمید و تنها راهی که می‌توانید پاسخ تمام سوالات خود را به دست آورید و بدانید چه اتفاقی برای الویس می‌افتد، تماشای فیلم است.

منبع: Collider

نوشته هر آن‌چه درباره فیلم دیشب در سوهو ساخته‌ی ادگار رایت می‌دانیم اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala