با این حال، همه چیز آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست، زیرا با توجه به تریلر شاید مارک حداقل در ابتدا شخصیت اصلی سریال نباشد. در واقع احتمال دارد که شخصیت‌های اسپکتور، کاراکترهای متفاوت این مجموعه باشند. به همین خاطر طرفداران بیشتر از همیشه نسبت به این مجموعه هیجان‌زده شده‌اند.

  • تحلیل تریلر سریال خاندان اژدها؛ ۱۷ راز مخفی و نکته‌ی داستانی
  • تریلر جذاب سریال کبری کای تاریخ پخش فصل چهارم را مشخص می‌کند
  • تحلیل تریلر فصل دوم سریال ویچر؛ ۱۱ افشاگری درباره‌ی ریشه‌‌های خون

۸. شاید شخصیت استیون گرانت نقش اصلی سریال باشد

شوالیه ماه

طرفداران کمیک‌بوک‌ها می‌دانند که شوالیه ماه چهار شخصیت اصلی دارد: مارک اسپکتور، یک مزدور و مامور سابق سیا که به عنوان شخصیت اصلی ظاهر می‌شود. استیون گرانت، میلیاردری که تکنولوژی و تجهیزات شوالیه ماه را فراهم می‌کند. جیک لاکلی، راننده تاکسی هوشمند خیابانی و آقای نایت، مشاوری که به عنوان شخصیت فرعی شوالیه ماه در داستان حضور دارد.

این سریال به سبک همیشگی دنیای سینمایی مارول، ظاهرا تغییراتی در شخصیت استیون گرانت ایجاد می‌کند. او به جای یک میلیاردر، شبیه یک باستان‌شناس دست و پا چلفتی و آزاردیده است که در یک موزه کار می‌کند. به نظر می‌رسد که گرانت نیز حداقل برای قسمت‌های اول، شخصیت اصلی سریال خواهد بود. تریلرهای مارول معمولا با تصاویری از چند قسمت اول پخش می‌شوند. بنابراین داستان احتمالا با استیون در لندن شروع می‌شود و سپس با پیشرفت سریال، خط روایی بین شخصیت‌های مختلف مارک جابه‌جا شود. مشخص نیست که چرا مارک به نظر غایب می‌رسد اما در تریلر، استیون با زنی تماس می‌گیرد که با توجه به زیرنویس‌ها نامش لیلا است و او هم استیون را مارک صدا می‌زند و از زنده بودنش احساس آرامش می‌کند.

۷. داستان سریال در لندن روایت خواهد شد

شوالیه ماه

همان‌طور که قبلا ذکر شد، تریلر نشان می‌دهد که استیون در لندن زندگی می‌کند و اسکار آیزاک نیز حتی لهجه‌ای انگلیسی دارد. دنیای سینمایی مارول با بریتانیا غریبه نیست. داستان چندین فیلم این جهان گسترده در انگلستان اتفاق می‌افتد که به یاد ماندنی‌ترین آن‌ها «ثور: دنیای تاریک» و اوج فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه» و هم‌چنین برخی از اولین صحنه‌های اکشن فیلم «جاودانگان» هستند. بعید است که شوالیه ماه برای مدتی طولانی در لندن بماند، زیرا با توجه به تریلر، مارک در جریان ماجراجویی خود به چندین مکان مختلف از جمله مصر خواهد رفت.

۶. سریال «شوالیه ماه» اختلال هویتی مارک را بررسی خواهد کرد

شوالیه ماه

امروزه سلامت روان مهم‌تر از همیشه است. در واقع، پروژه‌های متعددی از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی گرفته تا بازی‌های ویدیویی و کمیک‌ها سعی در بررسی این مقوله دارند. حتی موزیک ویدیوها هم گاهی با سلامت روان سروکار دارند. دنیای سینمایی مارول قبلا به واسطه واندا ماکسیموف به این موضوع پرداخته است اما «شوالیه ماه» به لطف اختلال هویتی مارک، این مسئله را در راس کار قرار می‌دهد.

مشخص نیست که آیا مارک قبل از تبدیل شدن به شوالیه ماه، این اختلال را داشته یا این که تاثیر خونشو باعث چنین دردی شده است. این سریال احتمالا پاسخ این پرسش را خواهد داد. مهم‌تر از همه، «شوالیه ماه» زندگی مارک را در مواجهه با این شرایط بررسی می‌کند و احتمالا این کار را در راستای همدلی و تفاهم انجام می‌دهد و نه برای ایجاد هیجان و شرارت بیشتر.

۵. استیون مانند افراد بی‌عرضه به نظر می‌رسد

شوالیه ماه

در تاریخ تلویزیون و سینما، شخصیت‌های بی‌عرضه بسیاری را دیده‌ایم. این کاراکترها عنصر مورد علاقه فیلم‌های کمیک هستند و آثاری مانند «بازگشت بتمن»، «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲» و اخیرا «زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» نیز از حضور آن‌ها استفاده کرده‌اند. این داستان‌ها شخصیت‌های خجالتی و دست و پا چلفتی دارند که به لطف تاثیرات بیرونی یک‌شبه تغییر می‌کنند و تمام اعتماد به نفس و زیبایی ظاهری را که قبلا نداشتند به دست می‌آورند.

به نظر می‌رسد که «شوالیه ماه» نیز از این خط داستانی بهره می‌برد. این تریلر استیون را به عنوان یک آدم بی‌عرضه معمولی نشان می‌دهد که شلوار بلند می‌پوشد، با قوز راه می‌رود و در کنار دیگران خجالتی رفتار می‌کند. یکی از همکارانش او را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد و حتی او را بی‌مصرف لعنتی خطاب می‌کند. این خط داستانی شاید بهترین سبک نباشد اما در صورت استفاده صحیح می‌تواند سیر و روند شخصیت اصلی را جذاب جلوه دهد. امیدواریم «شوالیه ماه» از کلیشه‌ها دوری کند و تصویر پیچیده‌تری از کاراکترهای دست و پا چلفتی ارائه دهد.

۴. استیون اختلال خواب دارد

شوالیه ماه

تریلر با تماس استیون با سرویسی شروع می‌شود که به او کمک می‌کند تا بیدار بماند. او اختلال خواب دارد و نمی‌تواند تفاوت بین زندگی‌اش در بیداری و رویاها را تشخیص دهد.

به نظر می‌رسد که استیون در ابتدا از اختلال هویت خود بی‌خبر است. در واقع شاید استیون اعتقاد داشته باشد که اعمال شخصیت‌های دیگرش رویا هستند و به همین خاطر است که در خانه‌اش را محکم قفل می‌کند و خودش را به تخت می‌بندد.

۳. استیون/ مارک از قبل از این اتفاقات نیز شوالیه ماه بوده است

شوالیه ماه

تریلر در کمال تعجب، ظاهرا به این نکته اشاره می‌کند که این سریال، به معنای واقعی کلمه، داستان ریشه‌ و گذشته شوالیه ماه نیست. در واقع، به نظر می‌رسد که مارک همین حالا و در ابتدا هم شوالیه ماه است اما هنوز متوجه این موضوع نشده، زیرا بعد شخصیتی استیون کنترل او را در دست دارد.

این سریال مطمئنا فلش‌بک‌هایی را ارائه خواهد داد که نشان می‌دهد مارک چگونه و چرا به شوالیه ماه تبدیل شد اما به نظر نمی‌رسد داستان اصلی ریشه این شخصیت‌ باشد. این مجموعه به لطف این پیشرفت، می‌تواند مستقیما و بدون این که کل قسمت‌ها را به دگرگونی اولیه مارک اختصاص دهد، وارد بخش اکشن شود. سکانس‌های اکشن این سریال‌ متناسب با کمیک‌ها ساخته شده است و برخی از آن‌ها به شکلی دقیق تصاویر کمیک‌بوک‌های «شوالیه ماه» را بازسازی‌ می‌کنند.

۲. ایتان هاوک نقش رهبر یک فرقه را بازی خواهد کرد

شوالیه ماه

ایتان هاوک، اولین حضور خود در دنیای سینمایی مارول را در نقش آرتور هارو تجربه خواهد کرد. شخصیت او هنوز تا حدودی مبهم است اما طرفداران کمیک‌بوک‌ها او را به عنوان یک دانشمند نابغه می‌شناسند که با آزمایشات خطرناک و غیرقانونی آشویتس ارتباط دارد.

او فقط یک بار در کمیک‌ها ظاهر شد اما نقش او در شوالیه ماه بسیار اصلی‌تر به نظر می‌رسد. او فرقه‌ای را رهبری می‌کند که اعضای آن ظاهرا از ارتباط مارک با خونشو خبر دارند. در تریلر، آرتور به مارک می‌گوید که آشوب و هرج و مرج اطرافش را بپذیرد و بیان می‌کند که برنامه‌هایی برای شوالیه ماه دارد. هاوک گفته است که شخصیت او بر اساس رهبر یک فرقه به نام دیوید کورش طراحی شده و به همین دلیل برخی از طرفداران اعتقاد دارند که هارو خصوصیاتی از یک شخصیت شرور کمیک‌بوکی دیگر به نام پادشاه خورشید را هم بروز خواهد داد.

۱. انتشار شوالیه ماه در ۳۰ مارس

شوالیه ماه

از زمان پخش تیزر «شوالیه ماه»، طرفداران صبورانه منتظر تاریخ انتشار این مجموعه‌ بودند. آخرین تریلر در نهایت تایید می‌کند که این سریال در روز چهارشنبه، ۳۰ مارس، کم‌تر از سه ماه دیگر به نمایش در خواهد آمد.

بنابراین دیزنی‌پلاس بین آخرین قسمت «کتاب بوبا فت» که در ۹ فوریه پخش خواهد شد و اولین قسمت «شوالیه ماه»، هفت هفته فرصت خواهد داشت. دیزنی‌پلاس تاکنون به لطف انتشار مداوم سریال‌ها و مینی‌سریال‌های بزرگ مارول و سایر استودیوهای بزرگ، تسلط خود بر بازار را حفظ کرده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که بدون حمایت این استودیوها چگونه عمل خواهد کرد.

منبع: screenrant

نوشته بررسی تریلر سریال‌ «شوالیه ماه»؛ ۸ نکته‌ی داستانی اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala