سریال علمی-تخیلی مت و راس دافر ماجراهای ناگوار نوجوانی به نام الون با بازی میلی بابی براون و دوستانش را در هاوکینز، ایندیانا دنبال می‌کند. علاوه بر الون، شخصیت‌های دیگر «چیزهای عجیب» شامل ویل (نوآ اشنپ)، مایک (فین ولفهارد)، لوکاس (کالب مک لافلین)، داستین (گیتن ماتارازو)، اریکا (پریا فرگوسن)، مکس (سدی سینک)، نانسی (ناتالیا دایر)، جاناتان (چارلی هیتون)، استیو (جو کیری)، رابین (مایا هاوک)، جیم هاپر (دیوید هاربر) و جویس بایرز (وینونا رایدر) است.

  • ۶ شباهت بین فصل چهارم «چیزهای عجیب» و «هری پاتر و تالار اسرار»
  • سریال «چیزهای عجیب» چگونه ژانرهای علمی-تخیلی و وحشت را ترکیب کرده؟
  • ۱۰ قسمت برتر سریال «چیزهای عجیب» بر اساس امتیاز IMDb

فصل چهارم «چیزهای عجیب» سه ماه بعد از مرگ فرضی هاپر و قدرت از دست رفته‌ی الون که پس از نبرد با مایند‌فلایر در مرکز خرید استارکورت اتفاق افتاد، شروع می‌شود. الون و بایرز اکنون در کالیفرنیا هستند، هاپر در زندانی در روسیه گرفتار است و هاوکینز گرفتار یک وکنا شده که یادآور فردی کروگر، پین هد و پنی وایز است. پس از سه سال انتظار پخش، فصل چهارم «چیزهای عجیب» سرانجام ماه گذشته به نتفلیکس رسید و نقدهای مثبت منتقدان را دریافت کرد و هرچه می‌گذرد این موفقیت برای پلتفرم بیشتر می‌شود.

چیزهای عجیب

درست کمتر از یک ماه پس از پخش اولین قسمت از سریال، ددلاین خبر داد که فصل جدید «چیزهای عجیب» به محبوب‌ترین سریال تلویزیونی انگلیسی زبان نتفلیکس تبدیل شده است. فصل جدید که ادای احترامی به نوستالژی‌های دهه‌ی ۸۰ داشته بیش از ۷۸۱.۰۴ میلیون ساعت در ۲۸ روز اول پخش خود از نتفلیکس به دست آورده و فصل اول بریجرتون ۶۲۵ میلیون ساعت و فصل دوم با ۶۵۶ میلیون ساعت را پشت سر گذاشته است. بخش اول فصل چهارم سریال «چیزهای عجیب» تنها در هفته اول ۳۳۵.۰۱ میلیون ساعت بازدید داشته است.

موفقیت فصل چهارم «چیزهای عجیب» با توجه به عملکرد فصل‌های قبلی چندان غافلگیرکننده نیست. با این حال، این سریال بزرگ‌ترین پخش در آخر هفته را برای یک سریال انگلیسی زبان در نتفلیکس داشته و در ۹۱ کشور در فهرست ۱۰ لیست برتر قرار گرفت. ۷۸۱.۰۴ میلیون ساعت تماشا، «چیزهای عجیب» را در رتبه دوم فهرست کلی برنامه‌های نتفلیکس پس از «بازی مرکب» قرار داد که در ۲۸ روز اول ۱.۶۵ میلیارد ساعت بازدید داشت.

فصل چهارم «چیزهای عجیب» با واکنش‌های مثبت منتقدان مواجه شد و توانست ۸۴ درصد امتیاز در راتن تومیتوز کسب کند. به عنوان فصل ماقبل آخر، فصل چهارم نه تنها تیره‌تر و بالغ‌تر از فصل‌های قبلی است، بلکه توانست کاراکترهای اصلی سریال را به روش‌های هیجان‌انگیزی گسترش دهد. سریال بخش دوم فصل چهار «چیزهای عجیب» قرار است دو قسمت پایانی عظیم خود را در تاریخ ۱ جولای (مرداد) منتشر کند و با توجه به موفقیت بخش اول، همه انتظار دارند که مجددا رکوردهای جدیدی را ثبت شود.

منبع: screenrant

نوشته «چیزهای عجیب» پربیننده‌ترین سریال انگلیسی زبان نتفلیکس شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala