طی سال‌های گذشته، با وجود اینکه بیشترین درخواست‌ها در مورد ادامه‌ی پیش‌درآمدهای جنگ ستارگان مطرح شد اما شاهد هیچ نوع اعلام موضع رسمی درباره پروژه «اوبی وان کنوبی» نبودیم. زمانی که در نهایت ساخت سریالی به محوریت کاراکتر اوبی-وان کنوبی تبدیل به یک طرح واقعی شد، تولید سریال در دیزنی پلاس فرایندی طولانی و دشوار را طی کرد که بخشی از آن تحت تاثیر همه‌گیری کرونا بود.

  • ۹ نقش آفرینی منحصربه‌فرد ایوان مک گرگور که «جنگ ستارگان» جزوشان نیست
  • چرا اوبی وان کنوبی مهم‌ترین شخصیت «جنگ ستارگان» است؟
  • ۱۰ سریال برتر مانند‌‌ «اوبی وان کنوبی» که نباید از دست دهید

هیاهوی پیرامون اوبی-وان کنوبی قابل درک بود. نه تنها بازگشت ایوان مک گرگور در نقش اوبی-وان، بلکه حضور هیدن کریستنسن در نقش آناکین اسکای واکر و دارث ویدر نیز به یک نقطه‌ی عطف قابل توجه برای دیزنی پلاس و لوکاس فیلم تبدیل شد. اگرچه همه‌ی شخصیت‌ها و خط داستانی با مخاطبان ارتباط برقرار نکرند، اما سریال در نهایت عملکرد موفقیت‌آمیزی داشت. اوبی-وان کنوبی در شش قسمت نشان داد که بالاخره چه بلایی سر استاد افسانه‌ای جدای و شاگرد سابقش آمده است.

اکنون که داستان نجات لیا ارگانا و حفظ راز وجود لوک اسکای واکر به پایان رسیده است، خود اوبی-وان می‌تواند به زندگی آرامش در تاتوئین بازگردد. با این حال، هنوز ۹ سال داستان از پایان فصل اول و جایی که «جنگ ستارگان: امیدی تازه» شروع می‌شود، باقی مانده. با این اوصاف همیشه احتمال وقوع فصل دوم «اوبی-وان کنوبی» وجود دارد.

فصل دوم «اوبی-وان کنوبی» ساخته خواهد شد؟

اوبی-وان کنوبی

در حال حاضر، خیر، فصل دوم «اوبی-وان کنوبی» هنوز در حال ساخت نیست. اگرچه صحبت هایی از سوی بازیگران و گروه سازندگی در مورد فصل دوم صورت گرفته، اما هنوز به صورت رسمی تمدید نشده است. ایوان مک گرگور اعلام کرد که برای حضور در فصل دوم «اوبی-وان کنوبی» آماده است. اما کارگردان دبرا چو گفته که «اوبی-وان کنوبی» به عنوان یک مینی‌سریال طراحی شده و هیچ سازوکاری برای فصل دوم برنامه‌ریزی نشده است، حداقل نه به صورت مستقیم.

ایده‌های داستانی فصل دوم «اوبی-وان کنوبی»

اوبی-وان کنوبی

زمانی که سریال «اوبی-وان کنوبی» شروع شد، او یک گوشه‌نشین بود و به دلیل ترس از کشته شدن و محافظت از لوک در حاشیه و خفا زندگی می‌کرد. او خود را از نیرو جدا و لایت‌سیبرش را دفن کرده بود. اما زمانی که لازم شد، یک بار دیگر با نیرو هماهنگ و لایت‌سیبر خود و همچنین لایت‌سیبر آناکین اسکای واکر را بر می‌دارد. طرفداران جنگ ستارگان حتی می‌دانند که اوبی‌-وان در زمان قبل از «جنگ ستارگان: امیدی تازه»، با ماول در تاتوئین می‌جنگد و او را می‌کشد، بنابراین دیدن اینکه زندگی او تا آن لحظه چگونه بوده، فصل دوم جذابی را رقم خواهد زد.

پیش‌بینی تاریخ انتشار فصل دوم «اوبی-وان کنوبی»

اوبی-وان کنوبی

در مجموع، کمتر از سه سال طول کشید تا «اوبی-وان کنوبی» از خبر تولید به انتشار برسد و این تاخیر به دلیل مشکلات موجود در فیلم‌نامه و همچنین تاثیر بیماری کرونا بود. اگر فصل دوم «اوبی-وان کنوبی» اتفاق بی‌افتد، ممکن است ظرف دو سال، شاید تا بهار یا تابستان ۲۰۲۴  منتشر شود. در غیر این صورت، پیدا کردن داستانی مناسب برای گفتن ممکن است سال‌ها طول بکشد. در مجموع اگر فصل دومی هم از «اوبی-وان کنوبی» ساخته نشود، طرفداران به بیشتر آن چیزی که می‌خواستند، رسیدند.

منبع: screenrant

نوشته آیا فصل دوم سریال «اوبی-وان کنوبی» ساخته خواهد شد؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala