علاوه بر شمشیرزنی‌های هوایی که کاپیتان لیوای و یارانش در «حمله به تایتان» ارائه می‌دهند، کلی شمشیرزن عالی دیگر هم در انیمه‌های مختلف وجود دارد، به نظر می‌آید با یک رقابت جدی طرف هستیم. در این مطلب که با رای‌گیری از هزاران نفر انجام شده، به معرفی ۱۰ شمشیرزن برتر دنیای انیمه می‌پردازیم.

  • ۱۰ شخصیت انیمه‌ای که قدرتشان مدام در حال افزایش است

۱۰. سیبر از فیت/ استی نایت: تیغ بی‌نهایت اثر می‌کند (Fate/Stay Night: Unlimited Blade Works)

سیبر

تعجبی ندارد که آرتوریا پندراگون، جنگجوی کلاس سیبر مجموعه‌ی «فیت»، به عنوان صاحب یکی از افسانه‌ای‌ترین شمشیرهای اکس‌کالیبر، مهارت زیادی در کار با این شمشیر داشته باشد. سیبر به خوبی از افتخاری که نصیبش شده آگاه است، در میدان نبرد شجاعانه وارد عمل می‌شود و حریفان خود را از میان برمی‌دارد.

اعتماد او به توانایی‌هایش بیراه نیست. او در اولین نبرد خود هم سرعت باورنکردنی از خود نشان می‌دهد، و هم ضربات سهمگین بی‌رحمانه‌ای وارد می‌کند. تمایل او برای انجام یک نبرد منصفانه، باعث اختلاف او با اربابش کیریتسوگو می‌شود، او موفق می‌شود ذهنیت «بردن به هر قیمتی» کیریتسوگو را به چالش بکشد. توانایی سیبر در کار با اکس‌کالیبر، او را به نیرویی کاملا قابل اتکا تبدیل می‌کند.

۹. سیلورز ریلی وان پیس (One Piece)

سیلور ریلی

اگرچه ریلی ادعا می‌کند به خاطر کهولت سن مهارتش در کار با شمشیر کم شده است، ولی او هنوز به عنوان یکی از اسطوره‌های باقیمانده از دزدان دریایی راجر، قدرت فراوانی دارد. شهرت ریلی این است که «دست راست پادشاه دزدان دریایی» است، و این لقبی مناسب برای دزد دریایی بازنشسته‌ای است که وقتی شمشیر در دستش است، به موجود ترسناکی تبدیل می‌شود.

رایلی با شمیر بلند و دولبه‌ی خود، قدرت شمشیرزنی‌اش را با مهارت بوسوشوکو هاکی ترکیب می‌کند و قوی‌ترین دشمنان را از پای درمی‌آورد. این مهارت‌های ترکیبی فوق‌العاده باعث شده‌اند سیلور ریلی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سریال «وان پیس» باشد.

۸. کیسوکه اوراهارا بلیچ (Bleach)

کیسوکه اوراهارا

عاقلانه نیست که کیسوکه اوراهارا را یک مغازه‌دار ساده در مجموعه‌ی «بلیچ» در نظر بگیریم و او را از این فهرست خط بزنیم، کسی که البته خیلی دوست دارد خودش را یک تاجر نامتعارف جا بزند. این کاپیتان سابق واحد دوازدهم وقتی وارد نبرد می‌شود، خیلی سریع بقیه‌ی مبارزان را توجیه می‌کند که یک موجود ترسناک وارد میدان شده است.

اوراهارا اگرچه به عنوان یکی از قوی‌ترین شینیگامی‌های «بلیچ» در نظر گرفته نمی‌شود، ولی همچنان یک شمشیرزن فوق‌العاده سریع و ماهر است. اوج درخشش او در نبرد وقتی است که هوش خود را به کار می‌اندازد و آن را با مهارت‌های شمشیرزنی خود ترکیب می‌کند. او حتی اگر لازم باشد از تاکتیک‌های فریبکارانه هم استفاده می‌کند. علاوه بر این‌ها، اوراهارا بانکای قدرتمند هم دارد، و تمام این‌ها او را یک رقیب ترسناک می‌کند.

۷. ایچیگو کوروساکی بلیچ (Bleach)

ایچیگو کوراساکی

قهرمان اصلی «بلیچ» شاید آدم دمدمی و کله‌شقی باشد و نتواند خشم خود را کنترل کند، ولی موفق شده این ویژگی‌ها را در جهت تبدیل شدن به یک مبارز بهتر به کار بگیرد. ایچیگو با کمک این‌ها، به قدرتی می‌رسد که هیچ‌کس انتظارش را ندارد. اگرچه ایچیگو به لطف تمرین‌های سخت در زمینه‌ی هنرهای رزمی به یک مبارز پرقدرت در نبردهای تن به تن تبدیل می‌شود، ولی در فرم شینیگامی خودش هم یک شمشیرزن بسیار ماهر می‌شود.

سرعت و واکنش‌های او باعث می‌شوند او در نبرد دست بالا را داشته باشد، ولی توانایی او در ترکیب مهارت‌های مختلف با شمشیر، و البته سطح بالای هوش استراتژیکش، او را به یک جایگاه برجسته رسانده است. ویژگی برجسته‌ی دیگر او این است که خودش این شمشیر را برای مبارزه انتخاب کرده است و در کار با آن به استادی رسیده است.

۶. بایاکویا کوچیکی بلیچ (Bleach)

یاباکویا کوچیکی

خلق‌وخوی اشرافی بایاکویا کوچیکی شاید خیلی‌ها را دچار سوءتفاهم کند، ولی او با سطحی کم‌نظیر از مهارت در شمشیربازی، خیلی راحت می‌تواند ثابت کند که چیزی فراتر از این غرور در خود دارد. کاپیتان واحد ششم این توانایی را دارد که بدون این حتی یک قطره عرق، جمعیت عظیمی از دشمنان قدرتمند را با دقتی باورنکردنی از بین ببرد.

از قضا بایاکویا صاحب یکی از نمادین‌ترین شمشیرهای مجموعه‌ی «بلیچ» در فرم سنبون‌زاکورا است. او می‌تواند این شمشیر را به هزار تیغه‌ی کوچک تبدیل کرده و آن‌ها را از راه دور کنترل کند. اگرچه این روش مبارزه شاید چندان همسو با سبک مبارزه‌ی یک شمشیرزن سنتی نداشته باشد، ولی در این تردیدی وجود ندارد که بایاکویا توانایی‌های قدرتمند باورنکردنی در خود دارد.

  • ۱۰ سکانس حماسی برتر نجات در دنیای انیمه که در لحظه‌ی آخر رخ می‌دهند

۵. کنپاچی زاراکی بلیچ (Bleach)

کنپاچی زاراکی

کمتر شینیگامی را می‌توان پیدا کرد که به اندازه‌ی کنپاچی زاراکی، کاپیتان واحد یازدهم، عظیم و هراسناک باشد. ظاهر سرسخت او خبر از شخصیتی می‌دهد که همیشه در عطش نبرد است، سبک مبارزاتی او این‌گونه است که حریف خود را با قدرت و سرعت بی‌نظیر خود، از پای درمی‌آورد. کنپاچی که از همان بچگی مهارت بالایی در شمشیربازی از خود نشان داده بود، با گذشت زمان همیشه بهتر از قبل می‌شود.

او با شمشیر خود به نام نوزاراشی زانپاکوتو که یک تیغ بلند و رنگ و رو رفته است، در نبرد با حریفان دست بالا را دارد.  اگرچه بعضی وقت‌ها شرایط باعث می‌شوند او ضعیف‌تر از نهایت ظرفیتش باشد، ولی هنوز از معدود شخصیت‌هایی است که می‌تواند ایچیگو را در نبرد شکست دهد.

۴. هیمورا کنشین رورونی کنشین (Rurouni Kenshin)

هیمورا کنشین

هیمورا کنشین حتی بعد از این‌که زندگی پیشین و لقب هیتوکیری باتوسای (او پیشتر قاتلی با این لقب بود که حتی یک دهه بعد از بازنشستگی، همچنان نامش لرزه به جان مردم می‌اندازد) را کنار می‌گذارد، همچنان مهارت‌هایی که او را به چنین شهرتی رسانده بودند را در خود دارد. قدرت و دقت عجیب و غریب او در کار با شمشیر به حدی است که خیلی از دشمنان را تنها با یک ضربه‌ی شمشیر از پای در می‌آورد.

حتی اگر اولین ضربه‌ی او نبرد را به پایان نرساند، سرعت و چالاکی کنشین به حدی است که تنها یک اشتباه از سوی رقیب، بسیار گران تمام خواهد شد. از شانس بد هیمورا، قهرمان اصلی انیمه‌ی «رورونی کنشین»، همه‌ی مشکلات با شمشیر حل نمی‌شوند، مخصوصا وقتی او قسم خورده است که دیگر کسی را نکشد و تنها محافظ بقیه باشد.

۳. لیوای آکرمن حمله به تایتان (Attack on Titan)

لیوای آکرمن

هرچقدر حریفی که یک قهرمان با او روبه‌رو می‌شود سرسخت‌تر باشد، مهات او برای زنده ماندن باید بیشتر باشد. این اصلی است که در انیمه‌ی «حمله به تایتان» به خوبی اثبات می‌شود. در این انیمه، هنگ اکتشاف ماموریت دارد تایتان‌های مرگباری را از سر راه بردارد که معمولا تنها یک نقطه‌ی ضعف دارند. یکی از زبده‌ترین افراد در این زمینه، لیوای آکرمن است، کاپیتان جوخه‌ی ماموریت‌های ویژه.

بنیان مهارت‌های لیوای ریشه در تسلط فوق‌العاده‌ی او روی تجهیزات مانور عمودی دارد، سرعت و دقت عمل او در کار با این ابزار بی‌رقیب است. او که همیشه شمشیرهای خود را با حالت مخصوصی نگه می‌دارد، استعداد ویژه‌ای در وارد کردن ضربه‌ی نهایی و از میان بردن حریف خود دارد.

۲. شنکس وان پیس (One Piece)

شنکس

شنکس که پیشتر یکی از اعضاء گروه افسانه‌ای دزدان دریایی راجر بوده است، کمی بعد از مرگ کاپیتان، موفق می‌شود از زیر سایه‌ی گول دی. راجر بیرون بیاید و خودش هم یک کاپیتان قابل توجه شود. با این‌حال، شنکس جشن و مهمانی و زندگی بی‌دغدغه در اقیانوس را به نبرد ترجیح می‌دهد. به همین دلیل، باید اعتراف کرد هنوز نهایت توانایی‌های او را در میدان نبرد ندیده‌ایم.

شنکس وقتی وارد مبارزه می‌شود، مهارت‌هایش به سطح افسانه‌ای می‌رسند. او قدرتمند، سریع و مقاوم است، حتی وقتی در یک شکست آشکار باشد. شنکس قادر به شکست شخصیت‌هایی مثل میهاک و دوارد نیوگیت است، با وجود این که قدرت شگرف نیوگیت همیشه شهره بوده است. شنکس حتی اگر دست مورد علاقه‌اش را در اختیار نداشته باشد، باز مبارزی است که نباید دست‌کم گرفته شود.

۱. گاتس برزرک (Berserk)

گاتس

«برزرک» انیمه‌ی بی‌رحمی است. خشونت و خون‌ریزی زیادی در خود دارد و اصلا مخاطبان بزرگسال را هدف گرفته است. گاتس، قهرمان آن، خیلی خوب چنین رویکردی را نشان می‌دهد. او شمشیرهای عظیمی در دست می‌گیرد، بدون این‌که در سرعت و چالاکی‌اش تغییری ایجاد شود. گاتس در نبرد، هیچ ملاحظه‌ای ندارد.

گاتس اگرچه می‌تواند با تکیه بر نیرو و واکنش‌پذیری بالای خود بیشتر نبردها را پیروز شود، ولی هرجا لازم باشد به فریب و کارهای غیراخلاقی دیگر هم متوسل می‌شود. این هوش و عملگرایی او، در کنار مهارت‌های اصیلش، باعث شده است او به لقب «شمشیرزن سیاه» برسد، او یکی از بزرگ‌ترین مبارزان در بحث نبرد با شمشیر است.

منبع: Screen Rant

نوشته ۱۰ شمشیرزن برتر دنیای انیمه‌ها اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala