ایلان ماسک ظاهرا وقت بیکاری زیادی دارد، چون یکی پس از دیگری برای خودش کار می‌تراشد. مدیر عامل شرکت‌هایی مثل «تسلا»، «اسپیس ایکس»، Boring Company یا OpenAI اخیرا گفته که می‌خواهد خودش یک هایپرلوپ بسازد. ماسک در توییتر خود نوشته که برای ساخت یک هایپرلوپ بین نیویورک و واشنگتن، از دولت تاییدیه گرفته است.

اینکه ایلان ماسک بخواهد شخصا یک هایپرلوپ بسازد، رقابت را برای دو سه استارتاپ دیگری که در این زمینه کار می‌کنند، سخت خواهد کرد.

طبق اطلاعاتی که خبرگزاری بلومبرگ منتشر کرده است، ایلان ماسک نمی‌خواهند فقط تونل‌های هایپرلوپ را بسازد، بلکه می‌خواهد خودش دست به کار شود و تمام بخش‌های این سیستم حمل و نقل را تولید کند. ایده‌ی هایپرلوپ در ابتدا از سوی ماسک در سال ۲۰۱۳ مطرح شد. او گفته بود که نمی‌خواهد این سیستم حمل و نقل، تجاری شود، ولی ظاهرا این اتفاق در حال روی دادن است.

ایلان ماسک با اینکه اخیرا فعالیت زیادی در زمینه‌ی هایپرلوپ نداشته، ولی او همیشه مشغول صحبت درباره‌ی این سیستم و برگزاری کنفرانس‌ها و مسابقه‌های مختلفی درباره‌ی هایپرلوپ بوده است. اسم «هایپرلوپ» هنوز هم متعلق به شرکت اسپیس ایکس است.

در وب‌سایت رسمی مسابقات دانشجویی طراحی هایپرلوپ، این جمله نوشته شده بود: «ما خودمان مشغول ساخت یک سیستم هایپرلوپ تجاری نیستیم.” این جمله اخیرا از این وب‌سایت حذف شده است.

اینکه ایلان ماسک بخواهد شخصا یک هایپرلوپ بسازد، رقابت را برای دو سه استارتاپ دیگری که در این زمینه کار می‌کنند، سخت خواهد کرد. اخیرا شرکت «هایپرلوپ وان» (Hyperloop) که از رقبای خود بسیار جلوتر است، آزمایش سیستم حمل و نقل خود را با موفیت به پایان رساند.

منبع: The Verge

مطلب ایلان ماسک شخصا پروژه‌ی هایپرلوپ را عملی می‌کند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala