بازی بعدی «هیدئو کوجیما» (Hideo Kojima)، خالق مجموعه بازی‌های متال گیر، یکی از مرموزترین پروژه‌های فعلی صنعت بازی است. کوجیما حرف زیادی از بازی Death Stranding نزده است و اگر هم چیزی از این بازی می‌دانیم، به خاطر تحلیل‌های خودمان از تریلرهای این بازی است. دیروز، استودیوی بازی‌سازی «کوجیما پروداکشنز» کمی درباره‌ی این بازی صحبت کرد، ولی نه درباره‌ی مکانیک‌ها و داستان آن، بلکه درباره‌ی سیستم ساخت مه در بازی!

در کنفرانسی که کوجیما پروداکشنز در رویداد Siggraph 2017 برگزار کرده بود، «کوهی ایشی‌یاما»، از استودیوی کوجیما پروداکشنز و «گیلیم دی کارپنتیر»، از استودیوی گوریلا گیمز، از توانایی‌های موتور پایه‌شان صحبت کردند. موتور پایه‌ی بازی Death Stranding در ابتدا برای بازی Horizon: Zero Dawn ساخته شده بود و این موتور Decima Engine نام دارد.

کوجیما پروداکشنز و گوریلا گیمز از سیستم جدیدی که برای ساخت مه به Decima Engine اضافه کردند، صحبت کرده‌اند. ایشی‌یاما و کارپنتیر از آزادی عملی که سیستم جدیدشان در ساخت مه به آن‌ها ارایه داده، صحبت کردند. در حال حاضر، موتورهای پایه‌ی بازی معمولا از سیستمی به اسم Precomputed atmospheric scattering برای ساخت مه واقعی استفاده می‌کنند، ولی این سیستم نمی‌گذارد میزان غلظت مه یا رنگ آن را تغییر دهد.

سازندگان Death Stranding برای ساخت یک سیستم جدید مه، Precomputed atmospheric scattering را با سیستم دیگری ارتفاع مه را می‌سنجد، ادغام کرده‌اند و توانسته‌اند در عین ساخت یک مه با گرافیک بالا، امکان تنظیم آن را هم به دلخواه فراهم کنند.

می‌تواند در ویدیوی پایین، نتیجه‌ی این سیستم جدید مه را در Death Stranding ببینید. این صحنه مربوط به تریلر دوم Death Stranding است.

اگر می‌خواهید درباره‌ی چگونگی کار سیستم مه Death Stranding بدانید، می‌توانید مطلب اصلی آن را در وب‌سایت Dualshockers بخوانید.

بازی Death Stranding ممکن است در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شود. این بازی روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن۴ و کامپیوتر عرضه می‌شود.

منبع: Dualshockers

منبع متن: digikala