بعد از انتشار چند خبر در مورد مدل رودستر ب‌ام‌و i8، خبری جدید در مورد حضور قطعی در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس امسال منتشر شد. نمایشگاه لس‌آنجلس از ۱ دسامبر (۱۰ آذر) تا ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) برگزار می‌شود. ب‌ام‌و i8 حال حاضر مراحل آزمایش و ارزیابی را طی می‌کند.

BMW اولین بار در نمایشگاه خودرو آلمان در سال ۲۰۰۹ از کانسپتی به نام Vision Efficient Dynamics رونمایی کرد. اتومبیلی که ظاهری متفاوتی نسبت به دیگر مدل‌های ب‌ام‌و داشت و توانست سنگ‌بنای طراحی ب‌ام‌و i8 در سال ۲۰۱۱ شود.

کانسپت Vision Efficient Dynamics در سال ۲۰۰۹

این خودرو طراحی پخته‌تری نسبت به کانسپت سال ۲۰۰۹ داشت. در سال ۲۰۱۲ از مدل مفهومی اسپایدر i8 رونمایی و سرانجام مدل کوپه‌ی این خودرو در سال بعد وارد مرحله‌ی تولید شد. حالا که حدود ۴ سال از شروع تولید این خودرو می‌گذرد، ب‌ام‌و به فکر عرضه‌ی نسخه‌ی روباز i8 افتاده است. جای خالی این مدل در سبد محصولات این شرکت آلمانی احساس می‌شد.

عکس جاسوسی از مدل رودستر BMW i8

پیش از این گفته شده بود که این اتومبیل در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی می‌شود؛ مراسمی که از ۲۳ شهریور تا ۲ مهر برگزار می‌شود. اما در جدیدترین خبرها گفته شده که رونمایی این اتومبیل عقب افتاده و رونمایی آن در نمایشگاه لس‌آنجلس در آذرماه رونمایی می‌شود. در مورد مشخصات فنی ب‌ام‌و i8 بد نیست به پیشرانه‌ی بنزینی و برقی آن اشاره کنیم؛ پیشرانه‌ی بنزینی ۳ سیلندر ۱٫۵ لیتری و یک موتور برقی در اکسل جلو می‌تواند حداکثر توان کلی خودرو را به ۴۲۰ اسب‌بخار برساند.

نظر شما در مورد نسخه‌ی روباز ب‌ام‌و i8 چیست؟

منبع: MotorAuthority

‌‌‌‌‌

مطلب پاییز منتظر رونمایی از مدل رودستر ب‌ام‌و i8 باشید برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala