یکی از روش‌های جدیدی که آمازون مدت‌هاست که آن را دنبال می‌کند، ارسال کالا به وسیله پهپاد است. البته این شرکت آزمایش‌هایی در این زمینه داشته و به نظر می‌رسد که می‌خواهد روش جدید ارسال سفارش‌هایش را گسترش دهد. آمازون به تازگی پتنت‌هایی ثبت کرده که در آن‌ها به موضوع حمل کالا با پهپاد، محل‌هایی برای قراردادن سفارش با چتر نجات اشاره شده است. در واقع این شرکت در حال ساخت یک شبکه بزرگ ارسال کالا با پهپاد است که از تمام شیوه‌های حمل و نقش برای ارسال یک کالا استفاده می‌شود. در واقع کالاها به وسیله کشتی، قطار و وسیله‌های نقلیه مختلف به مکان‌های متفاوتی فرستاده می‌شوند. از آنجا هم پهپاد‌ها کالاها را حمل می‌کنند و در مکان‌هایی که مشخص شده کالای مورد نظر را رها می‌کنند. کالا هم با چتر نجات در محل مورد نظر فرود می‌آید.

آمازون به این موضوع اشاره کرده که روش ارسال جدیدی که در پیش گرفته می‌تواند به یک روزش استاندارد و برای فرستادن کالا به شکل خودکار برای مشتریان تبدیل شود. داخل کانتینرهایی که سفارش‌ها قرار گرفته یکسری دست رباتیک وجود دارند که می‌توانند کالا را آماده کنند و آن را برای ارسال به پهپادها بدهند. حتی روش‌هایی هم برای تعویض باتری پهپادها یا تعمیر آن‌ها هم در نظر گرفته شده است.

البته این ثبت یک پتنت نمی‌تواند دلیلی بر انجام کاری باشد اما مشخص می‌کند که آمازون روی همچین موضوعی فکر کرده است. کاملا مشخص است که آمازون روی دو موضوع تمرکز دارد. موضوع اول انعطاف پذیری سیستم ارسال کالا و راهی برای خودکار کردن روش ارسال کالا است.

منبع: theverge

مطلب آمازون شبکه ارسال کالا با پهپاد راه‌اندازی می‌کند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala