همچون ماشین شما، کالسکه‌ی کودک هم باید ایمن، قابل اعتماد و راحت باشد. در عین حال باید بدانید که حتی اگر به صورت حضوری کالسکه‌ای را بررسی کنید، احتمالا نمی‌توانید درباره‌ی قابلیت‌ها و میزان راحتی آن در زمان راندن روی چمن‌، زمین‌های بازی و آسفالت و حتی زمین‌های خاکی، نظر دهید. همچنین شما می‌توانید کالسکه‌هایی با قیمت کمتر از ۱ میلیون یا بیشتر از ۱۰ میلیون تومان بخرید؛ درواقع، تنوع قیمت کالسکه با وجود امکانات، روکش‌های خاص، استفاده از مواد سبک و ویژگی‌های افزوده متفاوت است. بنابراین انتخاب و خرید این محصول باید با آگاهی و متناسب با عادت‌های کودک، سبک زندگی و بودجه‌ی شما باشد.

در عین حال با وجود تنوع بسیار بالای این محصول، آنچه برای خرید یک کالسکه‌ی باکیفیت ضروری است، شامل چرخش نرم محصول، ترمزهای کالسکه، راحتی در تا شدن و حمل کردن، راحتی در کنترل، ایمنی و میزان وزن کالسکه است. حال برای آن‌که جزئیات بیشتری درباره‌ی هر یک از این فاکتورهای اساسی بدانید، این راهنمای خرید را تا انتها دنبال کنید.

برای نوزاد زیر ۶ ماه چه نوع کالسکه‌ای بخرم؟

برای نوزاد زیر 6 ماه چه نوع کالسکه‌ای بخرم؟

اولین چیزی که در زمان خرید کالسکه برای نوزاد زیر ۶ ماه باید به آن توجه کنید، صندلی این وسیله است. صندلی کالسکه باید قابلیت خوابیدن تا ۱۸۰ درجه را داشته باشد یا به شکلی باشد که بتوان از آن به عنوان صندلی اتومبیل استفاده کرد. فاکتور با اهمیت دیگر وجود بندهای ایمنی برای حمایت از گردن و سر نوزاد است، چراکه نوزاد قابلیت نگه داشتن سر و گردن خود را ندارد! با توجه به همین توضیحات می‌توان کالسکه‌های مناسب برای نوزادان زیر ۶ ماه را به دو دسته‌ی کالسکه‌های چند منظوره و کَریر صندلی ماشین نوزاد، تقسیم کرد.

کالسکه‌های چند منظوره (All-in-One Travel System)

کالسکه‌های چندمنظوره را می‌توان محصولاتی متشکل از یک صندلی خودرو نوزاد، تکیه‌گاه صندلی و یک کالسکه در نظر گرفت. جالب است بدانید که کالسکه‌های چند منظوره در زمان قرارگیری نوزاد می‌توانند کاملا مستقل عمل کنند (به این شکل که صندلی خودرو به آن متصل نباشد!) و همانند یک کالسکه‌ی معمولی در خدمت شما و نوزادتان باشند. در برخی کالسکه‌های چند منظوره صندلی قابلیت این را دارد که به حالت تقریبا خوابیده قرار گیرد تا نوزاد روی آن دراز شود. لازم به ذکر است که این سیستم‌های کارا پس از گذر کودک از دوران ۶ ماهگی هم کاربردی هستند و شما می‌توانید از آن به عنوان صندلی خودروی کودک استفاده کنید.

کَریر صندلی خودروی نوزاد (Infant Car Seat Carrier)

این نوع از کریرهای نوزاد بسیار سبک وزن هستند و در عین حال با صندلی خودرو هم سازگاری دارند. شما می‌توانید کریر را به‌سادگی به صندلی خودرو متصل و از آن جدا کنید، بنابراین افرادی که تمایل به جابه‌جایی دائمی نوزاد دارند، می‌توانند به خرید کَریر صندلی ماشین نوزاد فکر کنند.

بازگشت به فهرست

کالسکه‌ی مناسب برای کودکان بالای ۶ ماه تا ۲ سال

کالسکه‌ی مناسب برای کودکان بالای 6 ماه تا 2 سال

هنگامی که کودک شما به سنی برسد که بتواند بنشیند، ممکن است علاقه‌مند شوید که بیشتر به گشت‌وگذار بروید. در چنین حالتی برای خرید کالسکه‌ای مناسب باید به این موضوع فکر کنید که آیا علاقه‌مند به سفر با خودروی شخصی هستید، یا حمل‌ونقل عمومی را ترجیح می‌دهید؟ درواقع این موضوع عاملی تعیین کننده در انتخاب کالسکه برای کودکان بالای ۶ ماه است.

انتخاب کالسکه با توجه به سبک زندگی شما

در صورتی که قصد خرید کالسکه‌ی کودکِ مناسب برای صندلی خودرو را دارید، قبل از خرید به تناسب و نصب راحت آن بر روی صندلی خودرو توجه کنید.

اگر به سرویس‌های عمومی حمل‌ونقل همچون مترو، اتوبوس و تاکسی متکی هستید، بهتر است کالسکه‌ای سبک، جمع‌و‌جور و محکم خریداری کنید که به راحتی و به سرعت تا می‌شود. البته لازم به تاکید است که در صورت خرید کَریر صندلی ماشین نوزاد، ضرورتی بابت خرید کالسکه وجود ندارد و می‌توانید تا قبل از یک سالگی کودک از آن استفاده کنید.

اگر در حومه‌ی شهر یا یک منطقه‌ای روستایی زندگی می‌کنید، احتمالاً در زمان خروج از خانه از خودرو استفاده می‌کنید. بنابراین در چنین شرایطی خرید یک کالسکه مسافرتی (Travel system) یا مدلی مستقل (Stand-Alone Stroller) که با صندلی خودروی شما سازگار باشد، انتخاب خوبی است؛ به‌ویژه اگر اهل پیاده‌روی طولانی باشید.

بررسی بخش‌های مختلف کالسکه قبل از خرید

فرقی نمی‌کند که برای نوزاد خرید می‌کنید یا کودکی نوپا، در هر حالتی باید قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، کالسکه را با دقت بررسی کنید. همچنین در صورتی که قصد خرید آنلاین دارید، علاوه بر نکات مطرح شده در این نوشتار، حتما به نظرات سایر خریداران آن محصول هم توجه کنید.

  1. اسکلت کالسکه را تست کنید: اسکلت یا ساختار این محصول باید کاملا محکم باشد و هیچگونه احساس سستی‌ای را ایجاد نکند.
  2. بررسی ترمزها، مکانیسم‌های چرخشی و قفل کالسکه: در زمان خرید کالسکه، ترمزها، مکانیسم‌های چرخشی و قفل محصول را با دقت بررسی و به راحتی کار با آن‌ها دقت کنید. همچنین توجه به عدم برخورد پاهای شما به چرخ‌های کالسکه در زمان قدم زدن هم ضروری است.
  3. کالسکه را بلند کنید: هم در حالت تا شده و هم باز شده، کالسکه را بلند کنید تا مطمئن شوید که به اندازه‌ی کافی سبک است.
  4. قابلیت مانور و حرکت: فرزند خود یا کیفی سنگین را در کالسکه قرار دهید، سپس سعی کنید کالسکه را راه ببرید، در چنین حالتی باید کاملا احساس راحتی داشته باشید.
  5. قابلیت تنظیم تکیه‌گاه: پشتی یا تکیه‌گاه باید به راحتی تنظیم و باز و بسته شود.
  6.  باز و بسته کردن کالسکه: کالسکه را با یک دست و سپس با هر دو باز کنید، حال همین کار را به منظور بستن کالسکه انجام دهید.
  7. به فضای ذخیره‌سازی توجه کنید: اگر در زمان خروج از خانه وسایل زیادی را با خود حمل می‌کنید، به فضای ذخیره‌سازی وسایل در کالسکه توجه کنید تا به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد!

بازگشت به فهرست

آشنایی با انواع کالسکه‌های تک نفره

در این بخش به معرفی انواع کالسکه‌های تک نفره می‌پردازیم و مزایا و معایب هر یک را با جزئیات کامل بازگو می‌کنیم.

انواع کالسکه

انواع کالسکه‌های مناسب برای نوزادان و کودکان نوپا

کالسکه‌ی معمولی (Traditional Stroller)

کالسکه‌های معمولی از جمله وسایل چند منظوره‌ای هستند که یک سرمایه‌گذاری بلند مدت هم به حساب می‌آیند؛ چراکه بهترین کالسکه برای حرکت در پیاده‌روهای شلوغ، خیابان‌های آسفالت‌شده، پارک و سایر مسیرهای مرسوم است. برخی از مدل‌ها دارای صندلی‌هایی با قابلیت خوابانده شدن تا زاویه‌ی ۱۸۰ درجه را دارند که به نوزادان امکان خوابیدن به صورت افقی را می‌دهد. همچنین برخی از مدل‌های این نوع کالاها با صندلی‌های ماشین نوزاد سازگار هستند، اما تعداد کمی از آ‌ن‌ها هر دو قابلیت را پشتیبانی می‌کنند.

مزایا:

  • دارای ساختاری محکم و پایدار
  • مانورپذیری مناسب و استفاده‌ی آسان
  • تنوع بالا به منظور انتخاب گزینه‌ای متناسب با سبک زندگی و نیازهای شما

معایب:

  • اغلب کالسکه‌های معمولی نسبت به کالسکه‌های چتری سنگین‌تر هستند.
  • این مدل کالسکه برای افرادی که معمولا با وسایل حمل‌ونقل عمومی مسافرت می‌کنند، چندان مناسب نیست.
  • بعضی از مدل‌های کالسکه‌های معمولی، ممکن است برای نوزادان زیر ۶ ماه مناسب نباشد.

کالسکه‌ی مسافرتی (Travel System)

همانطور که قبلا هم به صورت اجمالی اشاره شد، یک کالسکه‌ی مسافرتی محصولی متشکل از صندلی خودروی نوزاد، تکیه‌گاه و کالسکه است.

مزایا:

  • با استفاده از یک کالسکه‌ی مسافرتی می‌توانید کودک خود را بدون بیدار شدن و مزاحمت از خودرو به کالسکه منتقل کنید.
  • برخی از مدل‌های این کالسکه قابلیت خواباندان صندلی به صورت ۱۸۰ درجه را دارد، بنابراین برای نوزادان زیر ۶ ماه (و بزرگ‌تر) می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.
  • با وجود تکیه‌گاه قابل تنظیم در این نوع کالسکه، پس از توانمند شدن کودک به منظور نشستن می‌توانید تکیه‌گاهی راحت برای کودکتان فراهم کنید.
  • ارزش خرید کالسکه‌ی مسافرتی بالا است، چراکه می‌توان پس از بزرگ‌تر شدن کودک (بر خلاف مدل‌های کریر صندلی خودروی نوزاد) از آن به عنوان صندلی خودروی کودک استفاده کرد.

معایب:

  • کالسکه‌های مسافرتی با اینکه به راحتی رانده می‌شوند، اغلب حجیم و دست‌وپاگیر هستند.

کالسکه‌ی چتری یا عصایی (Umbrella Stroller)

کالسکه‌های چتری یا عصایی از جمله محصولات سبک وزن، جمع‌وجور و با قابلیت تا شدن هستند که حمل‌ونقل آسانی هم دارند. درواقع می‌توان این نوع کالسکه‌ها را برای گشت‌وگذار در اطراف شهر یا سفرهایی کوتاه، ایدئال دانست. بسیاری از مدل‌های این کالسکه دارای دسته‌های منحنی شکل برای اشغال کمتر فضا است.

مزایا:

  • سبک و راحت
  • معمولا به راحتی تا می‌شود.

معایب:

  • از آنجایی که صندلی این کالسکه قابلیت خم شدن به طور کامل را ندارد، مدل‌های چتری برای کودکانی که هنوز نمی‌توانند بنشینند، چندان مناسب نیست. بنابراین این کالسکه گزینه‌ای مناسب برای نوزادان زیر ۶ ماه نیست.
  • کالسکه‌های چتری قابلیت تنظیم به عنوان صندلی خودروی کودک را ندارند.
  • از آنجایی که ساختار این کالسکه‌ها جمع‌وجور است، ممکن است کودک در آن احساس گرفتگی (به‌ویژه در زمستان که لباس‌های زیادی به تن دارد) کند.
  • برخی مدل‌های چتری فاقد ایست و تکیه‌گاه صندلی مناسب هستند، بنابراین ممکن است، سواری راحتی را رقم نزنند.
  • کالسکه‌های چتری دارای چرخ‌های پلاستیکی کوچکی هستند که همین مسأله هم قدرت مانور آن را محدود می‌کند.

کالسکه‌‌ی مرکب (Combination Stroller)

کالسکه‌ی مرکب

به طور کلی کالسکه‌ی مرکب که با نام کالسکه‌ی مدولار (Modular stroller) هم شناخته می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که وسیله را متناسب با نیازهای در حال تغییر کودکِ در حال رشد خود تطبیق دهید.

مزایا:

  • این کالسکه‌ها قابلیت استفاده برای رنج‌های سنی متنوعی از جمله نوزاد یک روزه را دارد، البته در صورتی که کالسکه‌ی مرکب شامل صندلی خودرو و گهواره یا صندلی‌ای با قابلیت خواباندن باشد.
  • برخی مدل‌های این محصولات مرکب دارای پکیج کاملی همراه با کریر و صندلی قابل برگشت هستند. البته این لوازم جانبی با توجه به برند و قیمت محصول متفاوت است.

معایب:

  • کالسکه‌های مرکب نسبت به سایر مدل‌ها گران‌قیمت‌تر هستند.
  • بسیاری از آن‌ها محدودیت وزنی ۴۰ پوندی (۲۲.۵ کیلوگرمی) دارند.
  • در برخی مدل‌ها ممکن است نیاز به خرید تکیه‌گاه برای صندلی خودرو و تبدیل کالسکه به صندلی خودرو باشد.

کالسکه/ صندلی خودرو (Car Seat/Stroller)

این نوع از کالاها درواقع محصولی همچون صندلی خودروی کودک است که با فریم کالسکه یکپارچه شده است. به طور کلی فریم کالسکه قابلیت جمع‌شدن زیر صندلی کودک را دارد و به صندلی کودک اجازه‌ی نصب به صورت یک تکیه‌گاه مستقل به صندلی خودرو را می‌دهد.

مزایا:

  • با یک تیر دو نشان می‌زنید، چراکه این وسیله هم کالسکه و هم صندلی خودروی کودک است.

معایب:

  • این نوع از کالسکه‌ها برای بلند کردن مناسب نیستند و سنگین‌اند، حتی اگر کودکی درون آن نباشد.

چهارچرخ حامل نشیمن‌گاه (Car Seat Carrier Stroller)

این فریم‌های سبک وزن، فاقد صندلی هستند، بنابراین شما باید یک صندلی ماشین نوزاد یا کَریر که با ساختار این فریم سازگار باشد را به آن اضافه می‌کنید.

فریم کالسکه

چگونگی قرارگیری کَریر داخل فریم کالسکه

مزایا:

  • این نوع کالسکه‌ها کاملا فشرده، سبک و ارزان‌قیمت هستند.
  • در هنگام جابه‌جایی کودک از خودرو به کالسکه، امکان بیدار کردن و ایجاد مزاحمت برای کودک بسیار کم است.

معایب:

  • با رشد نوزاد (به‌ویژه بالای ۱ سال)، ممکن است مجبور شوید کالسکه را عوض کنید.
  • ممکن است با کریرهای برند و اصل به راحتی فیت نشود.

کالسکه‌ی قابل تبدیل (Convertible Stroller)

همانطور که از نام این وسیله هم مشخص است، این محصول با افزودن یک گهواره یا صندلی خودروی نوزاد قابلیت تبدیل به کالسکه‌ی مسافرتی را دارد. جالب است بدانید که در کنار این قابلیت این کالسکه امکان تبدیل از حالت تک نفره به دو نفره را هم دارد. لازم به ذکر است که برخی مدل‌ها به شما اجازه می‌دهند که با اضافه کردن یک سکوی قابل جدا شدن، برای کودک بزرگ‌تر، محلی برای ایستادن یا نشستن فرزند دیگر ایجاد کنید.

مزایا:

  • کالسکه‌های قابل تبدیل انعطاف‌پذیرند.
  • برخی مدل‌های این کالسکه امکان قرار دادن کودک به صورت رو در رو را دارند؛ بنابراین می‌توانید در زمان پیاده‌روی با کودک خود چشم در چشم شوید.
  • این مدل‌ها قابلیت افزودن مسافرین جدید به کالسکه را دارند. همچنین در صورتی که دوقلو داشته باشید می‌توانید صندلی‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید، که کودکان شما چهره به چهره شوند.

معایب:

  • کالسکه‌های قابل تبدیل گران‌قیمت و سنگین هستند.

کالسکه‌ی مخصوص پیاده‌روی سریع (Jogging Stroller)

کالسکه‌ی مخصوص پیاده‌روی سریع

کالسکه‌ی مخصوص پیاده‌روی سریع مجهز به سه لاستیک بزرگ (کاملا باد شده) است که چرخ جلوی آن قابلیت چرخیدن و قفل شدن در زمان دویدن را دارد.

مزایا:

  • لاستیک‌های مجهز به هوای زیاد، راندن کالسکه را راحت و هل دادن آن را آسان می‌کند.
  • این نوع از کالسکه‌ها ممکن است عمر مفید بیشتری نسبت به مدل‌های معمولی داشته باشند.

معایب:

  • این نوع محصولات بزرگ و گاهی سنگین هستند، بنابراین ممکن است به راحتی در خودروی شما قرار نگیرند.
  • این کالسکه نیاز به بررسی دائمی و دوره‌ای تایرها و تنظیم باد دارد.
  • بیشتر کالسکه‌های مناسب برای پیاده‌روی سریع و دویدن برای نوزادان کمتر از ۶ ماه مناسب نیستند؛ در همین راستا کارشناسان توصیه می‌کنند که از این محصول برای کودکان بالای یک سال استفاده کنید.

بازگشت به فهرست

انواع کالسکه‌های دوقلو

اگر دو کودکِ کوچک‌تر از ۴ سال دارید، یک کالسکه‌ی دو نفره می‌تواند گزینه‌ای مناسب و کاربردی باشد. مانند صندلی ماشین کودک که در بخش‌های قبلی به آن اشاره شد، خرید صندلی ماشین و کریر برای دوقلوهای تازه متولد شده هم، امری اختیاری است. حال در این قسمت مروری بر انواع کالسکه‌های دوقلو همراه با مزایا و معایب آن‌ها خواهیم داشت.

انواع کالسکه‌ی دوقلو

انواع کالسکه‌ی دوقلو

کالسکه‌ی دوقلو پشت سر هم (Double Tandem Stroller)

در برخی از این مدل‌ها، صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کودکان می‌توانند روبه‌روی هم بنشینند. در حالی که برخی کالسکه‌های دوقلو پشت سر هم هستند و به کودک پشتی اجازه می‌دهد، صندلی جلویی را ببیند.

مزایا:

  • این مدل کالسکه‌های دوقلو به دلیل نوع طراحی، نسبت به گزینه‌های ساید بای ساید راحت‌تر از ورودی‌هایی مانند درب آسانسورها عبور می‌کند.
  • مدل‌های پشت سر هم فضای کمتری را اشغال می‌کنند.
  • برخی از کالسکه‌های پشت سر هم قابلیت نصب دو صندلی ماشین نوزاد را دارند.

معایب:

  • این دسته از محصولات فرمان‌پذیری و کنترل سخت‌تری دارند. همچنین با وجود آن‌ها گذر از لبه‌ی پیاده‌روها می‌تواند دشوار باشد.
  • این نوع از کالسکه‌های دوقلو، اغلب بسیار سنگین هستند، بنابراین حرکت و مانور آن برای یک فرد ظریف اندام ممکن است چندان راحت نباشد.
  • در برخی مدل‌ها ممکن است شاهد عدم وجود فضای کافی برای پاهای کودک پشت سری باشیم.

کالسکه‌ی دوقلو مدل ساید بای ساید (Double Side-by-Side Stroller)

کالسکه‌ی دوقلو ساید بای ساید

این نوع کالسکه‌ها درواقع همانند دو کالسکه‌ی پیچ شده به یکدیگر هستند که برای کودکانی با قد و وزن یکسان، راحت‌ترین حالت مانور را دارند.

مزایا:

  • برخی از مدل‌های ساید بای ساید به شما اجازه می‌دهند که صندلی‌های خودروی نوزاد را هم در کنار یکدیگر بچسبانید.
  • اغلب کالسکه‌‌های ساید بای ساید، صندلی‌هایی با قابلیت خم شدن به صورت ۱۸۰ درجه دارند.

معایب:

  • در صورتی که وزن فرزندان شما تفاوت فاحشی با یکدیگر داشته باشد، ممکن است کالسکه خم شود.
  • در برخی موارد شاهد فیکس شدن تنها یک صندلی خودرو هستیم و دومی به راحتی بر روی صندلی ماشین تنظیم نمی‌شود.
  • در زمان خرید باید به عبور راحت صندلی کودک به داخل ماشین توجه داشته باشید، چراکه در مواردی عرض ورودی درب خودرو، برای این مدل کالسکه مناسب نیست.

کالسکه‌ی دوقلوی قابل تبدیل (Convertible Stroller)

این نوع از کالسکه‌های دوقلو هم همچون مدل‌های قابل تبدیلِ یک نفره با اضافه کردن صندلی ماشین نوزاد یا گهواره به یک کالسکه‌ی مسافرتی تبدیل می‌شود. همچنین در برخی مدل‌ها شاهد وجود سکویی اضافه و قابل جابه‌جایی برای کودک سوم در بخش پشتی کالسکه هستیم.

مزایا:

  • انعطاف‌پذیری این مدل‌ها بسیار بالا است، چراکه می‌توانید کودکان را پشت سر هم یا رو در رو قرار دهید.
  • کالسکه‌های قابل تبدیل امکان اضافه نمودن کودک سوم به بخش پشتی یا جلویی (بسته به طراحی) را دارد.

معایب:

  • کالسکه‌ی دوقلوی قابل تبدیل، سنگین و گران‌قیمت است.

بازگشت به فهرست

۸ ویژگی مهم که قبل از خرید کالسکه‌ باید به آن توجه کنید!

به طور کلی برخی از ویژگی‌های ارائه شده در این بخش عاملی برای راحتی بیشتر کودک است، در حالی که برخی دیگر، مانند وجود سبد خرید برای والدین پرمشغله امکانی مفیدتر است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های لازم برای کالسکه، می‌توان به صندلی‌های قابل تنظیم به جلو یا عقب، دسته‌هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع و مخزن‌هایی برای نگهداری تلفن همراه، بطری و غیره اشاره کرد.

در هر حال به یاد داشته باشید که حتی اگر یک کالسکه سبک و خوش‌ساخت هم بخرید، باز هم ممکن است به یکسری لوازم جانبی مانند چتر آفتابی، روکش باران، توری مخصوص حشرات و جای قرارگیری نوشیدنی نیاز پیدا می‌کنید. حال برای درک بهتر این امکانات در این قسمت ۸ مشخصه‌ی اساسی که قبل از خرید کالسکه باید به آن توجه کنید را مرور می‌کنیم.

۱. سیستم نگهدارنده‌ی پنج نقطه‌ای

وجود سیستم نگهدارنده‌ی پنج نقطه‌ای بر روی کالسکه از جمله مهم‌ترین و ضروری‌ترین امکانات این وسیله است که در اکثر کالسکه‌ها یافت می‌شود. درواقع کارکرد این سیستم به این شکل است که بندهای مخصوص بالای شانه‌ها، کمر و بین پاهای کودک را محکم نگه می‌دارد و از سُر خوردن یا افتادن او در دست‌انداز‌ها جلوگیری می‌کند. نکته‌ی مهم در زمان خرید این است که سگک‌ها و بندهای کالسکه را بررسی کنید و مطمئن شوید که بستن آن‌ها برای شما آسان است. همچنین بندهای ایمنی باید قابل تنظیم باشند و به شکل امنی به سیستم کالسکه متصل شوند.

۲. قابلیت تاشوندگی

هنگامی که می‌خواهید کودک خود را با یک دست در آغوش بگیرید، و در عین حال کالسکه را با یک دست تا کنید، سادگی و روانی در جمع شدن بسیار کاربردی است. بهترین کالسکه‌ها این قابلیت را دارند که در عرض چند ثانیه تا شوند، اما همه‌ی آن‌ها را نمی‌توان تنها با یک دست جمع کرد. درواقع بسیاری از کالسکه‌ها به هر دو دست برای باز و بسته شدن آسان و سریع نیاز دارند.

از جمله دیگر نکات مهم برای راحتی بیشتر، خرید کالسکه‌ای با قابلیت ایستا بودن، پس از تا شدن است. چراکه کالسکه‌ای که در حالت ایستاده قرار می‌گیرد، به راحتی در راهرو و مکان‌های مشابه قابل قرارگیری است.

۳. سایبان

خرید کالسکه

سایبان را می‌توان جزو جوانب کارا برای محافظت از کودک در برابر نور شدید خورشید و آب و هوای نامساعد دانست. اصولا سایبان‌ها از نظر اندازه و پوشش متفاوت هستند و در هر مدلی از سایبان‌های کوتاه تا مدل‌های با پوشش کامل و جمع‌شو را شامل می‌شوند. سایبان‌های برگشت‌پذیر (یا ۱۸۰ درجه) قابلیت مراقبت از نوزاد چه از جلو و چه عقب را دارد.

وجود تهویه‌ی مناسب از طریق پانل‌ها یا پارچه‌های مشبک بر روی سایبان با اهمیت است. حتی در مواردی برخی از سایبان‌ها همراه با یک پنجره پلاستیکی یا مشبکِ شفاف در بخش بالایی به بازار عرضه می‌شوند که می‌تواند به منظور توجه به کودک در زمان پیاده‌روی مفید باشد. همچنین شما می‌توانید در صورت عدم وجود شیلد باد و باران بر روی کالسکه، به طور جداگانه این نوع شیلد را تهیه کنید، تا از کودک در آب‌وهوای نامطلوب به خوبی مراقبت کنید. در کنار این موارد خرید توری ضدحشرات و چتر آفتابی هم جزو جوانب کاربردی به حساب می‌آیند.

۴. چرخ‌ها و لرزه‌گیرها

وجود چرخ‌های بزرگ‌تر عاملی برای راحتی در زمان راندن کالسکه بر روی سطوح ناهموار است. به طور کلی لازم است به یاد داشته باشید که خرید کالسکه‌ای با چرخ (یا چرخ‌های) قابل قفل شدن از جلو بسیار مهم است، چراکه چنین قابلیتی به شما توانایی سازگاری با زمین (خاکی، سنگلاخی و…) را می‌دهد.

لاستیک‌های پر هوا، سواری نرم‌تری را به کودک هدیه می‌دهد، اما کار تعمیر و نگهداری دوره‌ای را اضافه می‌کنند. در همین راستا جالب است بدانید که برخی از تولیدکنندگان از لاستیک‌های فوم‌دار برای فرار از دردسرهای نگهداری لاستیک‌های پر هوا استفاده می‌کنند. همچنین اگر به دنبال راحتی در حرکت و قابلیت مانور مناسب هستید، از خرید کالسکه‌هایی با چرخ‌های کوچک و پلاستیکی خودداری کنید.

همچنین بسیاری از کالسکه‌های موجود در بازار دارای نوعی سیستم لرزه‌گیر یا کمک فنر (فنرها یا لنت‌های پوشیده شده با لاستیک در بالای چرخ‌ها) در نزدیکی چرخ‌ها هستند که به کاهش لرزش کالسکه در زمان پیاده‌روی کمک می‌کند.

۵. سبد نگهداری از وسایل

سبد نگهداری از وسایل

مسلما وجود یک سبد جادار و قابل دسترس در زیر کالسکه انجام امور روزمره را آسان‌تر می‌کند. در کنار آن برخی از مدل‌ها دارای یک تقسیم‌کننده فرعی و تاشو در سبد‌ هستند. همچنین برخی دیگر دارای یک محفظه زیپ‌دار برای نگهداری از چیزهای ارزشمند همچون کلید یا گوشی موبایل هستند. سبدهای کالسکه باید محکم باشد تا بتواند وزن بسته‌ها و لوازم شما را بدون کشیده شدن روی زمین تحمل کند. از طرفی بسیاری از کالسکه‌ها مجهز به جا لیوانی هستند، البته به یاد داشته باشید که هرگز از آن برای نوشیدنی‌های گرم استفاده نکنید، چراکه ممکن است برای کودک خطرناک باشد.

از دیگر بخش‌های نگهدارنده در کالسکه، جعبه‌ی مخصوصی (سینی) در بخش جلویی کالسکه است که اغلب دارای جا لیوانی یا محفظه‌ای برای کلیدها، تلفن همراه و سایر اقلام کوچک است. وسوسه نشوید که بند کیف کودک را روی دسته‌ی آن آویزان کنید، زیرا ممکن است عاملی برای به عقب برگرداندن کالسکه و افتادن آن شود.

۶. ترمز کالسکه

وجود ترمزهای کاربردی یک وسیله‌ی ایمنی ضروری است. اکثر کالسکه‌ها دارای ترمز دستی‌ای هستند که با فشار پا فعال می‌شوند. برخی از مدل‌ها دارای ترمزهای متصل‌اند که با حرکت پا روی بخشی در پشت فریم کالسکه فعال می‌شوند، در حالی که برخی دیگر مجهز به ترمز پدالی هستند. البته کسانی که علاقه‌مند به استفاده از کفش‌های پنجه باز هستند، با وجود ترمزهایی در پشت فریم کالسکه احساس راحتی بیشتری دارند.

۷. دسته‌های کالسکه

کالسکه‌های موجود در بازار اغلب دارای بالشتک‌های ضخیمی هستند که قابل تنظیم‌ (چه از نظر اندازه و چه زاویه) هستند و برای افراد با قدهای مختلف، از کوتاه تا بلند مناسب‌اند. برخی از این محصولات قابلیت چرخیدن به منظور تغییرِ کاملِ جهتِ کودک (سایر مدل‌ها همین کار را با یک صندلی برگشت‌پذیر انجام می‌دهند) را دارند. البته لازم به ذکر است که کالسکه‌های چتری یا عصایی معمولاً به جای یک دسته دارای دو دسته‌ی جداگانه هستند که می‌تواند قابلیت مانور شما را کم کند.

۸. روکش‌های داخلی و خارجی

طیف وسیعی از پارچه‌ها و طرح‌های مختلف برای کالسکه وجود دارد، این مسأله به این معنی است که برای انتخاب مدلی متناسب با استایل خود مشکلی نخواهید داشت. در همین راستا برخی از تولیدکنندگان روکش‌های کالسکه را به صورت لایه‌ای ارائه می‌کنند. درواقع یکی از لایه‌های روکش کالسکه معمولا یک توری باکیفیت با مش‌بندی مناسب برای تنفس راحت کودک در فصول گرم است. در حالی که در ساختار این روکش‌ یک یا دو لایه‌ی دیگر هم وجود دارد که با تغییرات آب‌وهوا می‌توانید آن‌ها را روی کالسکه پیاده کنید. در کنار این مورد، در زمان خرید کالسکه به نوع روکش، الیاف آن، ضد حساسیت بودن و قابلیت شست‌وشوی راحت آن هم فکر کنید.

  • ۲۶ وسیله که در سفر با کودک و نوزاد حتما باید همراه شما باشد
  • هر آنچه باید درباره‌ی مصرف ملاتونین در دوران شیردهی بدانید

بازگشت به فهرست

پرفروش‌ترین مدل‌های کالسکه موجود در بازار ایران

حال که با تمام جزئیات لازم برای خرید یک کالسکه‌ی مناسب برای فرزند دلبندتان آشنا شدید، زمان آن رسیده است که نیم نگاهی به پرفروش‌ترین مدل‌های کالسکه با استناد به سایت دیجی‌کالا بیاندازیم.

کالسکه دلیجان مدل بنیتا طرح Gucci 10

کالسکه دلیجان مدل بنیتا طرح Gucci 10

کالسکه دلیجان مدل بنیتا طرح Gucci 10، را می‌توان انتخابی با قیمت اقتصادی در نظر گرفت که دارای مشخصه‌هایی از جمله تکیه‌گاه و جای پای قابل‌ تنظیم، قابلیت جمع‌شدن، سایبان، بخش قرارگیری وسایل شخصی، چرخ‌هایی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه (چرخ‌های جلو)، سبد و دسته‌ی قابل برگشت به حالت رو به مادر است. دسته‌ی این محصول با روکش فومی ارائه شده است و چرخ‌های آن مجهز به قفل مناسب جهت ممانعت از حرکت است.

درباره‌ی روکش پارچه‌ای این کالسکه می‌توان اذعان داشت که جنس آن کاملا مناسب پوست نوزاد است و هیچ‌گونه نگرانی‌ای از بابت غیر قابل شست‌وشو و حساسیت‌زا بودن آن وجود ندارد، البته لازم به تاکید است که نباید روکش داخلی کالسکه توقع زیادی داشته باشید چراکه کیفیت آن در رده‌ی بهترین‌های بازار نیست. از طرفی بدنه و ساختار این کالا کاملا محکم است، همچنین در قسمت سایبان آن محفظه‌ای جهت دیدن و کنترل نوزاد در کالسکه وجود دارد. لازم به ذکر است که ظرفیت وزنی این کالسکه تا ۴۵ کیلوگرم است و ابعاد آن در حدود ۸۱.۵×۲۹.۵×۴۷.۵ سانتی‌متر است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کالسکه دلیجان مدل max

کالسکه دلیجان مدل max

کالسکه دلیجان مدل max محصولی با کیفیت مناسب و مسافرتی است که به‌راحتی تا می‌شود. دسته‌ی این محصول از نوع عصایی است و به علت قابلیت‌هایی که دارد، برای حمل در داخل هواپیما و قطار بسیار مناسب است، البته این کالسکه قابلیت چرخش به سوی مادر را ندارد.

از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به قابلیت تنظیم پشتی نشیمنگاه و جا پا، داشتن کاور پای زمستانی، ترمز مناسب برای چرخ‌ها، قابلیت جدا شدن چرخ‌ها و همراه با روکش EVA (قابل شست‌وشو) اشاره کرد. این کالا برای کودکانی تا ۳ سال مناسب است و تا ۱۵ کیلوگرم را می‌تواند تحمل کند. لازم به ذکر است که ابعاد کالسکه‌ی دلیجان ۸۶×۵۵×۱۰۶ است و وزنی ۸.۳ کیلوگرمی دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کالسکه ریچ کیدز کد ۰۱

کالسکه ریچ کیدز کد 01

کالسکه ریچ کیدز کد ۰۱، با توجه به وزن سبک و کابین جمع‌وجوری که دارد، برای استفاده‌ی مسافرتی گزینه‌ای مناسب است. درباره‌ی قابلیت‌های این محصول می‌توان به مواردی همچون قابلیت نصب کریر بر روی بدنه‌ی دستگاه، قابلیت خواب کامل، مجهز بودن به روکش قابل شست‌وشو و ضد تعریق، بخش دید مادر و کمربند پنج نقطه‌ای اشاره کرد.

در کنار این موارد توانایی این کالسکه برای استفاده‌ی نوزاد از بدو تولد هم قابل توجه است. ظرفیت وزنی کالسکه‌ی ریچ کیدز در حدود ۲۰ کیلوگرم است و ابعادی به اندازه‌ی ۱۰۵x45x65 دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کالسکه ریچ کیدز مدل GLD 11

کالسکه ریچ کیدز مدل GLD 11

اگر به دنبال کالسکه‌ای راحت هستید که چرخ‌های جلوی آن چرخشی و قابل ثابت شدن به سمت جلو باشد، و در عین حال کاملا کم جا و مسافرتی باشد، بهتر است به کالسکه ریچ کیدز مدل GLD 11 فکر کنید. این محصول از عملکرد خوبی برخوردار است و با ظرفیت وزنی ۱۵ کیلوگرم می‌تواند فرزند شما را به راحتی جابه‌جا می‌کند. این کالسکه می‌تواند کودکانی تا سن ۴ سال را حمل کند و قابلیت جمع شدن و شست‌وشوی روکش را دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کالسکه کد ۱۰۶۵

کالسکه کد 1065

کالسکه کد ۱۰۶۵ محصولی سبک، بادوام و با ابعادی به اندازه‌ی ۹۰x60x44 است که ظرفیتی ۳۰ کیلوگرمی را به شما هدیه می‌کند. این محصول جمع‌وجور، قابلیت تغییر جهت سیت رو به مادر را دارد؛ همچنین روکش آن کاملا قابل شست‌وشو و ضدتعریق است. لازم به تاکید است که ابعاد کریر این کالا ۷۰x44x28 است و می‌تواند کودکان ۶ ماه به بالا را پشتیبانی کند.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ست کالسکه و کریر دلیجان مدل هیرو به همراه ساک لوازم کودک و تشک روروئک

ست کالسکه و کریر دلیجان مدل هیرو به همراه ساک لوازم کودک و تشک روروئک

سِت کالسکه و کریر دلیجان مدل هیرو، کالایی با ظرفیت وزنی ۱۵ کیلوگرم است که برای استفاده نوزادان از بدو تولد تا حدود ۳ سالگی مناسب است. درباره‌ی مشخصات این مجموعه کالسکه می‌توان اذعان کرد که چرخ‌های جلوی این محصول قابلیت چرخ ۳۶۰ درجه و حرکت مستقیم را دارد. همچنین با وجود سایبان قابل تنظیم، قابلیت چرخش به سمت مادر، پشتی قابل تنظیم، قابلیت تبدیل شدن به کریکات و سوار کردن کریر بر روی کالسکه می‌توان این ست را محصولی کامل برای خرید در نظر گرفت.

به طور کلی ابعاد این کالسکه ۶۰x50x90 است و با وجود ۴ چرخ، وزنی معادل با ۱۵ کیلوگرم دارد. همچنین در کنار کالسکه، ابعاد کریر ۵۰x40x40 و وزن آن ۳ کیلوگرم است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کالسکه مدل عصایی

کالسکه مدل عصایی

در حالت کلی می‌توان بیان کرد که این کالسکه عصایی می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای شما باشد، چراکه وزن سبک و اندازه‌ی این کالا همراه با قابلیت تا شوندگی، می‌تواند به معنی واقعی کلمه شما را راحت کند. نشیمن‌گاه این کالسکه دارای تنظیم زاویه است و همراه با سبد خرید زیر نشیمن‌گاه و کمربندی با دو نقطه‌ی اتصال، ایمنی و امکانات قابل قبولی را به شما هدیه می‌کند.

البته باید تاکید کرد که جمع‌وجور بودن این دستگاه و وجود دو دسته در آن قدرت مانور در زمان حرکت را کم می‌کند. روکش کالسکه قابل شست‌وشو است و ظرفیت وزنی آن تا ۵ کیلوگرم است. این محصول برای رده‌ی سنی ۰ تا ۴۸ ماه مناسب است و ابعاد آن در حدود ۱۰۶x65x65 است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کالسکه بیبی استار مدل g1

کالسکه بی بی استار مدل g1

کالسکه بیبی استار مدل g1، محصولی مسافرتی، سبک (حدودا ۶ کیلوگرم)، با کیفیت و روان است که همراه با مشخصه‌هایی همچون چرخ‌های چرخشی و قابل ثابت شدن، سبد و قابلیت جدا شدن دسته، برای کودکان ۱ تا ۴ ماه کالایی مقرون‌به‌صرفه و ایدئال به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که بیبی استار مدل g1 امکان جمع‌شوندگی دارد و ابعاد آن در حدود ۶۵x45x105 است؛ البته این مدل قابلیت چرخیدن به سمت مادر را ندارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ست کالسکه و کریر دلیجان مدل Benita Plus به همراه روروئک و ساک لوازم کودک

ست کالسکه و کریر دلیجان مدل Benita Plus به همراه روروئک و ساک لوازم کودک

سرویس کالسکه دلیجان مدل بنیتا پلاس، مجموعه‌ای کامل است که شامل کالسکه، کریر، ساک لوازم نوزاد و روروئک است. کالسکه‌ی این سِت دارای ویژگی‌های شایان توجه‌ای از جمله، قابلیت تنظیم ارتفاع دسته، سبد، قابلیت رو به مادر شدن، جمع‌شوندگی، قابلیت تنظیم نشیمن‌گاه (در سه حالت خوابیده نیمه خوابیده و نشسته) و تنظیم بخش جلوی پا است که با توجه به قیمت، ارزش خرید مناسبی را برای این مجموعه فراهم می‌کند.

تشک و روکش‌های این دستگاه ضد تعرق، ضد‌حساسیت و طبی است و همراه با ترمز ایمن و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه در بخش چرخ‌های جلو، ایمنی بالایی را برای کودک رقم می‌زند. لازم به ذکر است که کریر این سرویس، قابلیت نصب بر روی صندلی خودرو را دارد و در ساختار آن محافظ‌هایی جهت نگهداری سر و گردن نوزاد در داخل کریر تعبیه شده است. ابعاد کالسکه ۵۲x81x105، وزن آن ۹.۳ کیلوگرم و ظرفیت وزنی آن در حدود ۴۰ کیلوگرم است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کالسکه دلیجان مدل zoo plus 3

کالسکه دلیجان مدل zoo plus3

کالسکه دلیجان مدل zoo plus 3، محصولی اقتصادی با قابلیت‌های متنوعی شامل سایبان چند حالته، تا شوندگی، پشتی و جا پای قابل‌تنظیم، سینی درب‌دار بر روی دسته و چرخش ۳۶۰ درجه است. به طور کلی این کالا همراه با روکشی از جنس Eva که قابلیت شست‌وشو دارد به بازار ارائه شده است. در کنار آن دارای تشکی از جنس الیاف پنبه، فنری، ضد حساسیت و ضد تعرق است که راحتی و آرامش را برای نوزاد ایجاد می‌کند.

کالسکه‌ی دلیجان با فناوری تغییر جهت سیت رو به مادر، دارای ابعاد ۱۰۳×۷۵×۵۱ سانتی‌متری و وزن ۹.۵ کیلوگرمی است که ظرفیت وزنی‌ای در حدود ۴۰ کیلوگرم دارد. لازم به ذکر است که سرهم کردن این کالا ممکن است اندکی مشکل باشد، بنابراین نیاز به توجه و وقت کافی برای نصب دارد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

کالسکه جیکل مدل Turbo

کالسکه جیکل مدل Turbo

کالسکه جیکل مدل Turbo، کالایی قابل اعتماد و البته گران‌قیمت است که با ویژگی‌هایی از جمله قابلیت جمع شدن آسان، بدنه مقاوم و سبک، فنرهای تقویت شده، کمربند ۵ نقطه‌ای، سبد جادار، دسته‌ی قابل تنظیم، روکش چرم، قابلیت تنظیم پشتی و جا پا، صندلی تا شونده و پنجره‌ی دید کودک همراه شده است. این نوع محصول ظرفیت وزنی‌ای در حدود ۲۳ کیلوگرم دارد و برای رده‌های سنی ۰ تا ۴ سال مناسب است.

همچنین، گردش ۳۶۰ درجه‌ی چرخ‌های جلو و قابلیت نصب کریر از دیگر مشخصه‌های جالب‌توجه‌ی این کالسکه است. به طور کلی Turbo اندازه‌ای در حدود ۱۰۰×۶۰×۴۰ دارد و همراه با فناوری تغییر جهت رو به مادر می‌تواند تا سال‌های سال در کنار شما (برای استفاده‌ی فرزندان بعدی) باشد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا
  • ست کالسکه و کریر دلیجان؛ تضمین امنیت و راحتی کودک
  • بررسی کالسکه‌ی کیکابو Claude2021؛ گشت‌وگذاری لذت‌بخش برای کودک شما

منبع: Consumer Reports

نوشته راهنمای خرید کالسکه‌؛ انواع، ویژگی‌ها و مزایا و معایب هرکدام اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala