اگر به تازگی شروع به کار با رنگ‌ها کرده‌اید، ممکن است با ایستادن در راهروی قلمو‌های فروشگاهی هنری، با دریای وسیعی از این محصولات مواجه شوید! در چنین حالتی انتخاب می‌تواند گیج‌کننده و سخت باشد. با توجه به همین مساله هم در این بخش از سری راهنماهای دیجی‌کالا مگ، به سراغ قلموهای نقاشی می‌رویم. به شما اطمینان می‌دهیم که در این نوشتار همه‌ی چیزهایی که برای انتخاب قلمویی مناسب نیاز است، بررسی و بازگو می‌شود.

آشنایی با انواع قلموی نقاشی و کاربرد آن‌ها

قلموهای مناسب برای رنگ نقاشی در اشکال و اندازه‌های مختلفی در بازار وجود دارند. به طور کلی انتخاب قلمو با توجه به شکل و اندازه‌ای که دارد، عمدتاً به سبک نقاشی، وسعت کار و جزئیاتی که می‌خواهید به نمایش بگذارید، بستگی دارد. بنابراین در همین ابتدای مقاله نگاهی به انواع قلموهای هنری می‌اندازیم.

انواع قلموی نقاشی

انواع قلمو به ترتیب از راست به چپ: ۱. قلموی گرد و مناسب برای رسم جزئیات ۲. قلموی بادبزنی ۳. قلموی سَر تخت و زاویه‌دار ۴. قلموی زبان گربه‌ای (فیلبرت) ۵. قلموی برایت ۶. قلموی تخت ۷. قلموی گرد و نوک‌تیز ۸. قلموی گرد.

قلموی گرد (Round Paint Brush)

این نوع از قلموهای نقاشی برای کشیدن طرح اولیه، طرح کلی و همچنین رسم جزئیات گزینه‌هایی مناسب هستند. شست‌وشوی قلموی گرد کاملا راحت است و می‌تواند خطوط نازک تا ضخیم را به درستی ایجاد کند. لازم به ذکر است که نوک نازک این قلمو هر چه بیشتر فشرده شود، خطوط پهن‌تری را رسم می‌کند، بنابراین برای پر کردن مناطق کوچک روی نقاشی مناسب است. توصیه می‌شود که در زمان استفاده از این محصول، لایه‌ای ضخیم از رنگ را بر ندارید، بلکه کار را با لایه‌‌های نازکِ رنگ پیش ببرید.

قلموی گرد و نوک‌تیز ( Pointed Round Paint Brush)

این نوع از قلموها از مدل‌های گرد نازک‌تر هستند و بخش بالایی آن‌ها تیز‌تر است. به طور کلی قلموهای گرد و نوک تیز برای رسم جزئیات و خطوط ظریف، کار بر روی مناطق ظریف و همچنین لکه‌گیری و روتوش گزینه‌هایی عالی به حساب می‌آیند.

قلموهای تخت (Flat Paint Brush)

همانطور که تصویر بالا هم مشخص است، این قلموها پایانه‌ای مربع شکل دارند و موهای آن‌ها اندازه‌ای متوسط تا بلند دارد. با استفاده از این نوع ابزار می‌توانید ضربه‌هایی جسورانه به کار خود بزنید. همچنین می‌توانید فضاهای وسیع را پر کنید، تکنیک ایمپاستو (Impasto) را اعمال و حاشیه‌هایی با خطوط نرم و ظریف ایجاد کنید.

تکنیک ایمپاستو در نقاشی

اعمال تکنیک ایمپاستو در نقاشی

این نوع قلموی تخت برای اعمال تکنیک جلادهی (Varnishing) هم بسیار ایدئال هستند.

درواقع تکنیک ایمپاستو اجرای نقاشی‌ به شکلی معمولی است، اما به جای استفاده از رنگ به شکلی رقیق، از یک لایه نازک رنگ (به شکلی برجسته) در نقاشی استفاده می‌شود!

قلموی برایت (Bright Paint Brush)

قلموی برایت، محصولی صاف با لبه‌های خمیده به داخل در نوک آن است که معمولا موهای کوتاهی هم دارد. این کالا برای اعمال ضربه‌های کوتاه و کنترل شده و استفاده از لایه‌‌ای ضخیم از رنگ، کاملا مناسب است. بهتر است هنگام استفاده از قلموی برایت، آن را نزدیک به بوم نقاشی (به جای فاصله گرفتن از بوم) نگه دارید!

قلموی زبان گربه‌ای یا فیلبرت (Filbert Paint Brush)

قلموی زبان گربه‌ای کالایی با انتهای صاف و بیضی شکل است که با موهای متوسط ​​تا بلند همراه شده است. این نوع از قلموها برای مخلوط کردن رنگ‌ها و ایجاد لبه‌های گرد و نرم مانند گلبرگ‌ها بسیار مناسب هستند. درواقع این قلمو را می‌توان نوعی ابزار ترکیبی متشکل از عملکرد قلم‌های گرد (با کمک آن می‌تواند جزئیات را رسم کرد!) و قلموهای تخت (پوشش‌دهی وسیع‌تری را نسبت به مدل‌های گرد دارد!) در نظر گرفت.

قلموی بادبزنی یا چتری (Flat Paint Brush)

قلموی بادبزنی موهای صاف و پهن دارند که برای مخلوط کردن رنگ‌ها و پر کردن فضای نقاشی مناسب است. با کمک این ابزار می‌توان جلوه‌های بافت شکل، ابرها و برگ‌های درختان را به خوبی ترسیم کرد.

اگر قصد استفاده از قلموهای بادبزنی برای کار با رنگ اکریلیک را دارید، بهتر است گزینه‌های باکیفیت و محکم را خریداری کنید؛ چرا که این نوع رنگ‌ها می‌توانند موهای قلموهای بی‌کیفیت را به هم بچسبانند.

البته لازم به تاکید است که در زمان استفاده از رنگ اکریلیک لازم است از مدل‌های بادبزنی باکیفیت و ایستا استفاده کنید، چرا که این نوع رنگ‌ها می‌تواند موهای قلم‌های بی‌کیفیت را به هم بچسباند.

قلموی سَر تخت و زاویه‌دار (Flat Angled Paint Brush)

آشنایی با انواع قلموهای نقاشی و کاربردهای آن‌ها

این نوع قلمو در دسته محصولات صاف با موهای زاویه‌دار در بخش انتهایی قلم است که گزینه‌ای مناسب برای اعمال ضربه‌های منحنی شکل و پر کردن گوشه‌های نقاشی است. قسمت تیز این قلمو می‌تواند نقاط ظریف و کوچک را پوشش دهد و در کنار آن تمام قابلیت‌های مدل‌های تخت را هم فراهم آورد.

قلموی گرد و مناسب برای رسم جزئیات (Detail Round Paint Brush)

این نوع از ابزارآلات نقاشی، شکلی گرد همراه با دسته و موهایی کوتاه‌تر از سایر مدل‌های قلمو را دارند. با استفاده از این محصول می‌توان جزئیات و ضربات کوتاهی را بر روی بوم کشید. جالب است بدانید این نوع از قلموها بیش از آنچه فکرش را می‌کنید رنگ را نگه می‌دارند!

بازگشت به فهرست

اهمیت بررسی بخش‌های مختلف قلمو قبل از خرید

پیشنهاد می‌کنیم که در هنگام انتخاب قلموی نقاشی، هر قسمت از آن را با دقت بررسی کنید. اولین قسمت مهم در قلمو، دسته‌ی آن است. دسته‌ی قلموها اغلب از چوب رنگ شده ساخته می‌شوند، اما در بازار موارد ارزان‌قیمت‌تری از پلاستیک یا بامبو هم وجود دارد. طول دسته‌ی قلموها متغیر است و از مدل‌های بسیار کوتاه (گزینه‌هایی که در جعبه‌های رنگ مسافرتی قرار می‌گیرند!) تا بسیار بلند (ایده‌ئال برای بوم‌های بزرگ) در بازار وجود دارند. البته آنچه مهم‌تر از طول قلم است، این است که قلمو در دست شما به شکل مناسبی قرار گیرد، چرا که قرار است ساعت‌های زیادی آن را به دست بگیرید، پس باید خوش‌دست و راحت باشد.

در مورد موهای قلمو هم همین تنوع در انتخاب وجود دارد! بسته به اینکه قلمو را برای چه کاری (چه سبک نقاشی و چه نوع رنگ‌هایی) در نظر گرفته‌اید، مدل‌های مختلفی را می‌توانید، خریداری کنید. بخش میانی موها جایی است که میزان نگهداری رنگ بر روی قلمو را مشخص می‌کند. با توجه به همین موضوع هم بخش‌های میانی پهن‌تر و مستحکم‌تر امکان نگهداری رنگ بیشتری در یک برداشت را می‌دهند. توصیه می‌شود که در حین بررسی، به تراکم‌ موهای قلمو هم توجه کنید و با دست کشیدن و فشار بر روی آن‌ها از جدا نشدن موها از فرول مطمئن شوید!

در کنار این موارد، باید به فرول (Ferrule) قلمو هم توجه کنید. فرول قسمتی از قلمو است که دسته و موها را در کنار هم و به شکل مناسب نگه می‌دارد. این بخش معمولاً از فلزاتی همچون آلومینیوم و نیکل ساخته می‌شود؛ اما در کنار آن مدل‌های پلاستیکی هم در بازار وجود دارد. به طور کلی فرولی با کیفیت مناسب، زنگ نمی‌زند و به راحتی شُل نمی‌شود.

بازگشت به فهرست

انتخاب و خرید قلمویی با اندازه‌ی مناسب

انواع قلمو با اندازه های مختلف

به طور کلی قلموهایی با اشکال مختلف، دارای اندازه‌های مختلفی هم هستند که از ۰۰۰۰ تا سایز ۲۴ دسته‌بندی می‌شوند. به منظور درک بهتر اندازه‌های قلمو، این ابزارهای هنری را می‌توان در سه دسته‌ی زیر در نظر گرفت:

  • قلموهایی با اندازه‌ی متوسط: تطبیق‌پذیری این مدل‌ها نسبت به سایر گزینه‌ها بسیار بالا است!
  • قلموهایی با اندازه‌ی کوچک: برای افزودن جزئیات به کار بسیار ایدئال هستند.
  • قلموهایی با اندازه‌ی بزرگ: قلموهای بزرگ برای رنگ آمیزی سطوح وسیع کاربردی هستند.

برخی از قلموها با دسته‌های کوتاه به بازار ارائه می‌شوند، در حالی که برخی دیگر دسته‌های بلندی دارند. به طور کلی مدل‌هایی با دسته‌‌ی بلندتر برای کار با سه پایه بسیار مفید است، چرا که در زمانی که می‌خواهید از فاصله دور نقاشی کنید، به شما این امکان را می‌دهد که نمایی از کل نقاشی را پیش‌رو داشته باشید.

توصیه می‌کنیم که اگر تازه‌کار هستید، کار خود را با قلموهای متوسط (سایزهای ۶ تا ۸) شروع کنید و سپس با توجه به نیازها و سبک نقاشی و انعطاف‌پذیری بودجه‌، گزینه‌های مدنظر را به مجموعه‌ی خود اضافه کنید.

  • هرآنچه درباره‌ی آبرنگ، انواع و نکات مهم خرید آن باید بدانید
  • ۱۳ نکته‌ی مهم که باید پیش از خرید انواع تبلت طراحی و گرافیکی بدانید

بازگشت به فهرست

قلموی نقاشی با موهای طبیعی بخرم یا مصنوعی؟

قلموی نقاشی طبیعی و مصنوعی

موهای طبیعی (مانند موهای گراز و سمور) معمولاً برای استفاده در نقاشی رنگ روغن توصیه می‌شوند؛ زیرا به خوبی می‌توانند رنگِ سنگینِ روغنی را نگه دارند و حتی پس از استفاده‌های متوالی هم شکل خود را حفظ کنند. این در حالی است که قلموهای طبیعی ممکن است به مرور زمان توسط رنگ اکریلیک آسیب ببینند. به علاوه، قلم‌های طبیعی چندان برای رنگ‌های محلول در آب مناسب نیستند.

قلموهای طبیعی چندان آب‌دوست نیستند و برای استفاده در رنگ‌های محلول در آب چندان توصیه نمی‌شوند.

از سوی دیگر، قلموهایی با موهای مصنوعی در طیف وسیعی بافت‌ها از انواع سفت تا نرم (معمولاً از نایلون یا پلی‌استر ساخته می‌شوند!) در بازار وجود دارند و به بهترین شکل ممکن عملکردی مشابه با مدل‌های طبیعی را ارائه می‌کنند.

قلموهای مصنوعی گزینه‌های مناسبی برای استفاده در رنگ اکریلیک هستند؛ زیرا به خوبی با رزینِ موجود در رنگ اکریلیک سازگاری دارند، راحت‌تر تمیز می‌شوند و با آب هیچ مشکلی ندارند. البته درست است که مدل‌های مصنوعی به خوبی قلموهای طبیعی شکل خود را حفظ نمی‌کنند؛ اما همچنان گزینه‌هایی بادوام به حساب می‌آیند و معمولاً قیمت کمتری دارند.

بازگشت به فهرست

برای شروع کار به چه نوع قلمویی نیاز است؟

قلموی مناسب برای شروع کار

اگر به تازگی شروع به کار با رنگ‌های اکریلیک کرده‌اید و در عین حال بودجه‌ی کمی دارید، توصیه می‌کنیم که تنها دو قلمو، یکی از نوع گرد و دیگری تخت را خریداری کنید. درواقع این دو نوع قلمو واقعاً تمام آن چیزی است که برای شروع کار به آن نیاز دارید. پس از این دوره اگر احساس کردید که به همین سبک علاقه‌مندید، می‌توانید قلموهای متنوع‌تری را تهیه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم که برای اولین خرید به صورت حضوری به فروشگاه بروید. چرا که می‌توانید قلموهای نقاشی را بردارید و انگشتان خود را در امتداد موهای آن بکشید. طی چنین رویه‌ای متوجه خواهید شد که برخی از قلموها موهایی کاملا سفت و ایستا دارند، در حالی که برخی دیگر کم‌پشت و شُل هستند. برخی از قلموها کاملا نرم هستند و برخی دیگر سفت و همراه با موهایی ضخیم‌اند. اگر علاقه‌مند به نقاشی آبرنگ هستید، گزینه‌های نرم، در نقاشی رنگ روغن، قلمویی ضخیم و در اکریلیک، چیزی بینابینِ قلموی آبرنگ و قلموی رنگ روغن، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

برای انتخاب یک قلمو، آن را در دست بگیرید و موها را همانطور که در بالا توضیح داده شد، بررسی کنید. همچنین مشاهده‌ی دقیق قلمو و عدم پراکندگی یا فرسودگی موها می‌تواند به انجام خریدی رضایت‌بخش بیانجامد.

بازگشت به فهرست

برندهای معتبرِ قلموی نقاشی؛ ارزان و باکیفیت

همان‌طور که می‌دانید، در عرصه‌ی هنر برندهای زیادی فعال هستند که برخی از آن‌ها بسیار گران قیمت هستند. بنابراین می‌توان اذعان داشت که بهترین خرید برای هر فردی تا حد زیادی به بودجه‌ی او بستگی دارد. در میان برندهای خارجی قلمو، گزینه‌هایی همچون قلموهای پرینستون (Princeton) و لو کرنل (Loew Cornell) و در بین برندهای ایرانی، ره‌آورد و پارس آرت انتخاب‌هایی ارزشمنداند؛ چرا که ارزان و بادوام هستند. اما اگر به دنبال چیزی با کیفیت‌تر و البته گران‌قیمت‌تر هستید، قلموهای برند داوینچی (Da Vinci) را توصیه می‌کنیم.

بازگشت به فهرست

روش نگهداری از قلموهای نقاشی

نکته‌ی اول در نگهداری این نوع از ابزارآلات این است که هنگام نقاشی با رنگ‌های اکریلیک که به سرعت خشک می‌شوند، باید قلمو را دائما مرطوب نگه داشت و در عرض چند دقیقه پس از پایان نقاشی آن‌ها را شست. به یاد داشته باشید که هر چه مدت زمان بیشتری رنگ بر روی قلم مو بماند، رنگ سخت‌تر و پاک کردن آن دشوارتر می‌شود؛ در نتیجه طبیعی است که به موهای قلمو آسیب بیشتری وارد می‌شود.

نکته‌ی دیگر درباره‌ی مراقبت از قلموها این است که آن‌ها را به درستی نگهداری کنید؛ به این معنی که اجازه ندهید تا موها در حالت خمیده در جعبه قرار گیرند. همچنین توصیه می‌شود که هرگز قلمو را در آب (حتی برای چند دقیقه) رها نکنید! چراکه این موضوع عاملی برای خم شدن یا ساییدگی موهای قلمو به مرور زمان است. حتی اگر قلموی شما موهایی سفت داشته باشد و به راحتی خم نشود، رها کردن قلمو در آب می‌تواند دردسرساز باشد و زمانی که خشک می‌شود، ساییده و پفی شود. در چنین حالتی دیگر همان قلموی قبلی نخواهد بود!

بازگشت به فهرست

معرفی پرفروش‌ترین قلموهای نقاشی

در کنار تمام جزئیات مطرح شده در این راهنمای خرید لازم است تا نگاهی به پرفروش‌ترین محصولات این حوزه از دید کاربران دیجی‌کالا بیاندازیم. مسلما چنین اطلاعاتی به خریدی موفقیت‌آمیزتر کمک بسیاری می‌کند.

قلموی ره‌آورد کد ۱۳۷۹ شماره ۱۶ بسته ۱۲ عددی

قلم مو ره آورد کد 1379شماره 16 بسته 12 عددی

سِت قلموهای ره‌آورد کد ۱۳۷۹، از جمله محصولات خوش‌قیمت و با کیفیت بالا است که تقریبا در دستان هر هنرمندی یافت می‌شود. این مجموعه‌ قلموهای تخت از نوع دسته بلند (جنس پلاستیک) هستند و موهایی مصنوعی دارند، از طرفی نوع موهای این قلموها سخت است و برای نقاشی اکریلیک و رنگ روغن انتخابی بهینه به حساب می‌آید. به طور کلی شما با خرید این مجموعه، صاحب ۱۲ عدد قلموی سخت با شماره‌ی ۱۶ خواهید شد.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

قلموی گرد ره‌آورد مدل هنرجویی کد ۱۳۷۵ مجموعه ۱۹ عددی

قلم مو گرد ره آورد مدل هنرجویی کد 1375 مجموعه 19 عددی

قلموهای گرد ره‌آورد مدل هنرجویی، مجموعه‌ای کامل از ۱۹ عدد قلموی گرد با قیمت کاملا مناسب است که کیفیت بالایی را در زمان انجام نقاشی آبرنگ برای شما رقم می‌زنند. به طور کلی شماره‌ی قلموهای موجود در این سِت شامل ده صفر، پنج صفر، چهارصفر، سه صفر، دوصفر، صفر، یک، دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت، هشت، نه، ده، دوازده، چهارده و شانزده است و همه‌ی آن‌ها در دسته محصولات دسته بلند و نرم قرار دارند. لازم به ذکر است که جنس دسته‌ی این قلموها پلاستیک و موهای آن‌ها مصنوعی هستند.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

قلموی پارس آرت مدل ۳۰۳۱ بسته ۴ عددی

قلم مو پارس آرت مدل 3031 بسته 4 عددی

قلموهای پارس آرت مدل ۳۰۳۱، مجموعه‌ای از ۴ قلموی نقاشی باکیفیت و حرفه‌ای است که در دسته محصولاتی با موهای طبیعی و مدل شمشیری قرار می‌گیرد. این قلموها از جمله ابزارهای کاربردی برای نقاشی با آبرنگ یا رنگ اکریلیک است و با وجود دسته‌ی چوبی (از نوع دسته کوتاه)، زیبایی کلاسیکی را برای شما به ارمغان می‌آورد. قلموهای پارس آرت با وجود موهای طبیعی، قدرت کنترل رنگ و حرکت بسیار خوبی را برای هنرمند فراهم می‌کنند و شماره‌های آن از ۱ تا ۴ است. در حالت کلی با خرید این ست قلموها می‌توانید از همراهی این محصولات تا سالیان سال در کنار خود مطمئن باشید.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

قلمو مدل L22 مجموعه ۱۵ عددی

قلم مو مدل L22 مجموعه 15 عددی

اگر تمایل دارید که مجموعه‌ای از قلموهای مختلف برای اجرای انواع تکنیک‌ها در نقاشی‌های خود داشته باشید و در عین حال بالای ۱۵۰ هزارتومان (در سال ۱۴۰۱) هم هزینه نکنید، قلمو مدل L22 مجموعه ۱۵ عددی، می‌تواند انتخابی به‌صرفه و مناسب باشد. درواقع با خرید این مجموعه قلموها صاحب هر ۸ مدل قلموی نام‌برده در این راهنما می‌شوید!

جنس موهای این قلموها نرم و مصنوعی است و با وجود دسته‌های بلند و پلاستیکی کالایی مناسب برای اجرای نقاشی‌های رنگ روغن، اکریلیک و حتی آبرنگ است. البته باید در نظر داشته باشید که این قلموها ماندگاری بسیار بالایی ندارند؛ بنابراین باید در نگهداری از آن‌ها حداکثر دقت را داشته باشید تا هر چه بیشتر در کنار شما بمانند.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ست قلموی ره‌آورد سری ۱۳۷۵ بسته ده عددی

ست قلمو ره آورد سری 1375 بسته ده عددی

ست قلمو ره‌آورد سری ۱۳۷۵ بسته ده عددی، از جمله محصولاتی با شکل گرد، موهای نرم، دسته‌های پلاستیکی و مناسب جهت کار با آبرنگ و گواش است که با قیمتی مناسب می‌تواند گزینه‌ای قابل توجه برای خرید باشد. به طور کلی این مجموعه‌ی ره‌آورد، دارای ده قلم مو با شماره‌های ۰.۴، ۰.۳، ۰.۲، ۸، ۷، ۵، ۳، ۲، ۱ و ۰ است و جزو محصولات دسته بلند به حساب می‌آیند. البته همانطور که می‌بینید تعداد قلموهای سایز کوچک این مجموعه زیاد است، بنابراین این مجموعه برای افرادی که تمایل به کارهای ظریف دارند، بیشتر توصیه می‌شود.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

قلموی ره‌آورد کد ۱۳۹۷ ست ۷ عددی

قلمو ره آورد کد 1397 ست 7 عددی

همان‌طور که تا اینجای مقاله احتمالا متوجه شدید، برند ره‌آورد از جمله محبوب‌ترین‌های ابزارآلات نقاشی است، چراکه علاوه بر کیفیت مناسب قیمت‌هایی کاملا اقتصادی دارد. در این میان باز هم یکی دیگر از محصولات این شرکت، که از دید کاربران ارزش خرید بالایی دارد، قلموهای ره‌آورد کد ۱۳۹۷ مجموعه‌ی ۷ عددی است. به طور کلی قلموهای این سِت از نوع تخت هستند و با وجود موی زبر و سخت برای نقاشی ته رنگ، سیاه قلم و زیرکاری انتخابی کاربردی به شمار می‌روند. این سری ۷ تایی شامل قلموهایی با شماره‌های ۱۶، ۱۲، ۱۰، ۸، ۶، ۴، ۲ و ۰ است و جنس موهای آن‌ها مصنوعی و همراه با دسته‌‌های بلندِ پلاستیکی برای نقاشی بر روی بوم است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

ست قلموی ره‌آورد کد ۱۳۷۹ مجموعه ۷ عددی

ست قلمو ره آورد کد 1379 مجموعه 7 عددی

ست قلمو ره‌آورد کد ۱۳۷۹، مجموعه‌ای با قیمت کاملا مناسب و قلموهایی تخت و نرم است که موهایی ساخته شده از الیاف مصنوعی دارد. این مجموعه‌ی دسته بلند برای اجرای نقاشی‌های رنگ روغن گزینه‌ای مناسب است و در کنار آن قلموهایی با سایزهای متنوع از جمله اندازه‌ی ۶، ۲، ۴، ۸، ۰، ۱۰، ۱۲ و ۱۶ دارد. در کنار این موارد لازم به تاکید است که با توجه به سایز آن‌ها، استفاده از این ست برای کار بر روی بوم‌های بسیار بزرگ چندان توصیه نمی‌شود.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

قلموی تخت پارس آرت کد ۱۱۱۱ مجموعه چهار عددی

قلمو تخت پارس آرت کد 1111 مجموعه چهار عددی

قلموهای تخت پارس آرت کد ۱۱۱۱، محصولاتی هستند که با فرولی از جنس نیکل و آلومینیوم همراه شده‌اند، به همین دلیل به هیچ‌وجه زنگ نمی‌زنند. این نوع قلموهای خوش‌ساخت، با موهای طبیعی و سخت، در دسته قلموهای نیمه زبر تقسیم‌بندی می‌شوند و به همین دلیل هم برای نقاشی سیاه قلم خیلی مناسب هستند. در کنار این مشخصه‌ها، قلموهای تخت پارس آرت، از نوع دسته چوبی با اندازه‌ی بلند هستند و برای نقاشی برای روی بوم (نقاشی اکریلیک، گواش و رنگ روغن) گزینه‌هایی ایدئال‌اند. همچنین لازم به ذکر است که شماره‌های این ست چهارتایی شامل اندازه‌های ۶، ۱۰، ۱۴ و ۲۰ است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

قلموی ره‌آورد مدل سنجابی کد ۳۰۱۱ مجموعه ۹ عددی

قلم مو ره اورد مدل سنجابی کد 3011 مجموعه 9 عددی

در بین انواع قلموهای موجود در بازار، قلموهای ره آورد مدل سنجابی کد ۳۰۱۱، را می‌توان از جمله کالاهای رده‌بالا و مناسب برای افراد حرفه‌ای دانست. این نوع قلموها قابل استفاده برای رنگ‌ها اکریلیک، گواش و آبرنگ هستند و موهایی کاملا نرم و طبیعی (موی سمور درجه یک) دارند. این محصولات را می‌توان به عنوان قلموی گرد شناخت که با نوک‌دهی عالی و دسته‌ی چوبی جایی بری انتقاد باقی نمی‌گذارد. البته لازم به تاکید است که دسته‌ی این قلموها از نوع کوتاه است و شماره‌های آن به ترتیب اعداد ۰، ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷ و ۸ را شامل می‌شود.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

قلموی تخت پارس آرت کد ۲۱۱۳ مجموعه ۱۱ عددی

قلم مو تخت پارس آرت کد 2113 مجموعه 11 عددی

قلموهای تختِ پارس آرت کد ۲۱۱۳ مجموعه ۱۱ عددی، کالاهایی بادوام و خوش‌ساخت هستند که در دسته قلموهای تخت، نرم، موی مصنوعی و دسته بلند طبقه‌بندی می‌شوند. جالب است بدانید که دسته‌ی این محصولات از چوب ساخته شده است و به همین دلیل هم قلمو به شکلی ایدئال در دستان شما قرار می‌گیرد. فرول این قلم مو از فلز نیکل و آلومینیوم است و برای نقاشی گواش، اکریلیک و رنگ روغن انتخابی مناسب به حساب می‌آید. شماره‌ی قلموهای موجود در این پَک ۱۱ تایی شامل سایزهای ۰، ۲، ۴، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶ ،۲۰ و ۲۴ است.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

قلموی گرد ماریس مدل ۲۵۰۰ کد ۱۲۰۸۵۷ مجموعه ۱۲ عددی

قلم مو گرد ماریس مدل 2500 کد 120857 مجموعه 12 عددی

قلموهای گرد ماریس مدل ۲۵۰۰ کد ۱۲۰۸۵۷، مجموعه‌ای کامل (۱۲ تایی)، با سری‌های گرد و خوش‌ساخت است، که هم برای تازه‌کارها و هم افراد حرفه‌ای توصیه می‌شود. این محصولات کاملا با رنگ‌ها آبرنگ، اکریلیک و گواش سازگار هستند و موهایی نرم و ساخته شده از الیاف مصنوعی دارند. از طرفی جنس دسته‌ی آن‌ها چوبی است، بنابراین می‌توانند حالتی کلاسیک به مجموعه ابزارآلات نقاشی شما ببخشند.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

قلمو تخت پارس آرت کد ۱۱۱۱ مجموعه ۹ عددی

قلمو تخت پارس آرت کد 1111 مجموعه 9 عددی

در پایان این راهنمای خرید، کار را با یکی دیگر از محصولات شرکت پارس آرت به پایان می‌بریم. قلموهای تخت پارس آرت کد ۱۱۱۱، مجموعه‌ای از ۹ قلم با موهای تخت، سخت و طبیعی است که با وجود دسته‌های بلندی که دارند برای نقاشی بر روی بوم کاملا مناسب هستند. این مجموعه‌ی باکیفیت از قلموهای پارس آرت، دسته‌هایی چوبی دارند و جنس فرول آن‌ها همچون دیگر محصولات مشابه این برند، نیکل و آلمینیوم است. به طور کلی شماره‌های قلموهای موجود در این مجموعه ۴، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲ ،۱۴، ۱۶، ۲۰ و ۲۴ است و برای نقاشی سیاه قلم، اکریلیک و رنگ روغن گزینه‌ای کامل به شمار می‌رود.

مشاهده محصول در دیجی‌کالا

بازگشت به فهرست

جمع‌بندی

در پایان اجازه دهید، رازی کوچک را برای شما برملا کنم؛ اکثر هنرمندان معاصر قلموهای گران‌قیمت نمی‌خرند! جالب است بدانید که بیشتر آثار هنری آن‌ها با قلموهایی با قیمت زیر ۵۰ هزار تومان یا حتی کمتر کشیده شده است. به یاد داشته باشید که با مراقبت مناسب از این نوع ابزارآلات نقاشی، می‌توانید از آن‌ها برای چندین ماه استفاده کنید. حتی زمانی که قلمو خراب شد، آن را دور نیاندازید، چرا که می‌توان از آن برای خلق آثارِ انتزاعی استفاده کرد. به بیانی دیگر قلموها همیشه جایی در کنار شما پیدا خواهند کرد.

منبع: Art Is Fun

نوشته هرآنچه که باید قبل از خرید انواع قلموی نقاشی بدانید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala